مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

در پی درج گزارشی با عنوان «آرایش جدید در مجلس برای تعیین رئیس» در تاریخ ۲۶ اردیبهشت در روزنامه همشهری،‌ اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با ارسال جوابیه‌ای به برخی نکات مطرح شده در این گزارش، پاسخ گفت.

متن جوابیه مجلس به این شرح است:

احتراماً در شماره ۴۵۵۴ آن روزنامه گزارشی با عنوان «آرایش جدید در مجلس برای تعیین رئیس» درج شده است که در آن ادعا شده «قرار است جمعی ۹ نفره متشکل از... و غلامعلی حدادعادل، با جمع‌بندی نهایی در میان خود نامزدهای ریاست مجلس هشتم را به سایر اصولگرایان مجلس آینده معرفی کنند.»

۱. دکتر حدادعادل از وجود چنین قرار و کمیته‌ای بی‌اطلاع هستند چه برسد به اینکه عضو آن باشند.

۲. در هفته گذشته کمیته تعیین‌شده از سوی هیأت‌مدیره موقت اصولگرایان که مسئول تهیه پیشنهاد ساز و کار انتخاب هیأت‌رئیسه شده است در خصوص انتخاب رئیس، گزینه‌های مختلف از توافق بین خود نامزدها تا واگذاری تصمیم‌گیری به افرادی خارج از مجلس و جمع‌های محدودی از نمایندگان یا طرح مستقیم موضوع در مجمع عمومی اصولگرایان را مطرح و سپس انتخاب هریک از این گزینه‌ها را به آقای حدادعادل پیشنهاد کردند.

دکتر حدادعادل با تبیین اشکالات مربوط به طرح مسئله در جمع‌های محدود و لزوم مشارکت عامه نمایندگان اصولگرا در فرآیند انتخاب هیأت‌رئیسه به‌ویژه رئیس مجلس تأکید کردند بهترین گزینه واگذاری تصمیم‌گیری به مجمع عمومی اصولگرایان است.

۳. دکتر حدادعادل آمادگی خود را برای حضور در جلسه عمومی اصولگرایان و طرح مستقیم نقطه‌نظرات خود با نمایندگان اعلام و تأکید می‌کنند نتیجه رأی نمایندگان برای ایشان ملاک نامزدی یا نامزد نشدن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

کد خبر 52249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز