چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

۱۷ مدرسه سنگی به عنوان آخرین بقایای این مراکز آموزشی در خراسان شمالی برچیده شد و آموزشگاه‌های جایگزین آنها افتتاح می‌شود.  

مدرسه سنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: حذف مداس سنگی خراسان شمالی در سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به بجنورد در سال ۹۸، مصوب شده بود.  

امین فلاح اظهار کرد: برای حذف مدارس سنگی ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که ۷۰ درصد از این رقم از منابع ملی و مابقی از منابع استانی تعهد شد.

وی افزود: در سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی ۱۷ مدرسه با ۳۸ کلاس درس، به عنوان جایگزین مدارس سنگی استان، به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاح ادامه داد: برچیدن بخاری‌های گازی از مدارس استان از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر وزیر آموزش و پرورش است. در سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به این استان،  برای برچیدن بخاری‌های گازی از مدارس استان، تامین ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد موافقت قرار گرفت که ۷۰ درصد از این رقم از منابع ملی و مابقی از منابع استانی تامین شد.   

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: هزار و ۸۱۲ دستگاه بخاری هرمتیک در ۲۸۲ مدرسه استان، جایگزین بخاری‌های گازی شده است.  

فلاح افزود: کارگاه توانبخشی و سالن ورزشی مجتمع آموزشی استثنایی استان با ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، افتتاح سالن ورزشی با ۱۵ میلیارد ریال در بجنورد و نیز استخر دانش‌آموزی شهدای فرهنگی شهرستان اسفراین با ۳۳ میلیارد ریال هزینه از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی بود.

در خراسان شمالی ۱۵۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ مدرسه با سه هزار و ۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی است. ۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است که بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۱ درصد هم تخریبی است.

کد خبر 522673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان شمالی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha