مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: باشگاه‌های ورزشی زنجان همچنان به لحاظ نبود ورزشکار و کسب درآمد در وضعیت مالی نامناسبی هستند.

باشگاه بدنسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بیتا بدلخانی شنبه ۳۱ خرداد افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، باشگاه‌های ورزشی استان زنجان با مشکلات مالی بسیار مواجه هستند و از موجران انتظار می‌رود همانند ماه‌های گذشته، رعایت حال باشگاه‌داران زنجان را در این شرایط کرونایی داشته باشند.

وی اظهار کرد: برخی باشگاه‌های ورزشی زنجان در شرف تعطیلی قرار دارند، از زمان شیوع کرونا تا به امروز چند باب باشگاه ورزشی در این استان به حالت تعطیل درآمدند که در صورت کم‌توجهی به مشکلات مالی این قشر، به حتم بر تعداد باشگاه‌های تعطیل‌شده در این استان افزوده خواهد شد که ادامه این روند برای ورزش زنجان خوب نیست.

بدلخانی افزود: برخی از باشگاه‌داران زنجان به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، به‌اجبار وسایل و تجهیزات ورزشی خود را به نصف بها و حتی کمتر، فروخته و به‌رغم میل باطنی به‌ناچار درب باشگاه‌های ورزشی خود را می‌بندند که در صورت حمایت‌های مالی می‌توان از این کار پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: در اوایل شیوع این بیماری، صاحبان بسیاری از باشگاه‌های ورزشی زنجان در اقدامی نوعدوستانه و خداپسندانه از گرفتن اجاره‌بها خودداری کردند و برخی‌ها نیز به دریافت نصف اجاره‌بها راضی شدند که حرکت خوب آنان در روزهای سخت کرونایی هرگز فراموش نخواهد شد.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با تاکید براینکه باید در روزهای سخت به‌منظور عبور از مشکلات در کنار یکدیگر قرار بگیریم گفت: اکنون با توجه به شرایط حاکم انتظار می‌رود موجران باشگاه‌های ورزشی بار دیگر به حمایت از باشگاه‌داران برخیزند و یاریگر این قشر در این روزهایی سخت کرونایی باشند تا کمرشان زیر بار مشکلات مالی خم نشود.

بدلخانی تصریح کرد: تعطیل کردن باشگاه‌های ورزشی از سوی باشگاه‌داران، کار ساده‌ای نیست اما آنها به خاطر مشکل کسب درآمد مجبور به این کار می‌شوند که این نیز از انصاف نیست و باید از سوی مسئولان ذی‌ربط موردحمایت قرار گیرند تا زحمات چندساله این قشر که در سلامت جامعه و افراد نقش موثر داشتند از دست نرود.

پیشتر نیز رئیس هیات ورزش بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفته بود که شماری از باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان در شرف ورشکستگی و تعطیلی هستند.

مهران زرگری، افزوده بود: آسیب ناشی از ویروس کرونا و پایین بودن میزان درآمد و عدم ارائه تسهیلات بانکی در نظرگرفته‌شده از سوی دولت به صاحبان باشگاه‌های ورزشی باعث شده است حدود ۶۰ درصد باشگاه‌داران این استان برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، تجهیزات ورزشی خود را به‌منظور فروش، آگهی کنند و ۲ باشگاه‌دار در شهر زنجان نیز باشگاه‌های خود را بستند و برخی از باشگاه‌ها نیز به دلیل کم تعداد بودن ورزشکاران مراجعه‌کننده به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند.

وی اظهار کرد: متاسفانه وقتی سخن از ارائه تسهیلات اعطایی به باشگاه‌داران به میان آمد، موجران از تصمیم خود برای عدم دریافت یک تا سه ماه از مبلغ اجاره‌بها مکان ورزشی از مستاجران خود، منصرف شدند و این به ضرر باشگاه‌داران تمام شد.

زرگری تصریح کرد: از متولیان انتظار می‌رود برای جلوگیری از ضرر و زیان باشگاه‌داری و تعطیلی باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام زنجان تدبیری اتخاذ کنند تا ارائه تسهیلات بانکی در نظرگرفته‌شده، تسهیل و تسریع شود وگرنه با این اوصاف هیچ انگیزه‌ای برای ادامه کار نیست.

وی تاکید کرده بود: فعالیت باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام با توجه به پایین بودن آمار ورزشکاران، صرفه اقتصادی ندارد و در شرایط حاکم فعلی که تعداد ورزشکاران مراجعه‌کننده به یک‌پنجم کاهش پیدا کرده است، باشگاه‌داران برای سرپا نگه‌داشتن مکان‌های ورزشی خود، از جیب هزینه می‌کنند.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال ۹۸) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به‌ویژه خانواده‌ها، قریب سه ماه، ممنوع اعلام شد و باشگاه‌داران از این حیث متضرر شدند.

حال باشگاه‌داران منتظر ارائه تسهیلات بانکی درنظر گرفته‌شده هستند تا بلکه بتوانند با دریافت آن، نسبت به تسویه بدهی‌های خود اعم از حقوق معوقه مربیان و اجاره‌بها عقب‌افتاده اماکن ورزشی تحت مدیریت خود اقدام کنند.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

کد خبر 523606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha