سردار جعفری از ساخت پودرهای اثر برداری از صحنه جرم در آزمایشگاه تحقیقات جنایی اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا خبر داد و گفت: به‌زودی این پودر رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، رئیس پلیس آگاهی کشور صبح دیروز با بیان این خبر در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این، «پودرهای ظاهر‌کننده آثار انگشت پنهان » که در صحنه جرم از آنها استفاده می‌شد از خارج و عمدتا از کشورهای اروپایی خریداری می‌شد که با ساخت آن در داخل کشور، میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد شد و درصورت لزوم این پودرها در آینده به کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی نیز صادر می‌شود.

سردار جعفری با بیان اینکه اولویت‌های پلیس آگاهی درخصوص مبارزه با مجرمان در سال 87 مبارزه با مجرمان جسور خیابانی، شامل کیف‌قاپ‌ها و زورگیران خیابانی است، افزود: این افراد معمولا با استفاده از چاقوهای نامتعارف و ارعاب مردم، اقدام به سرقت می‌کنند که مجازات این دسته از مجرمان نیز باید متناسب با جرم آنها و بازدارنده باشد.

وی با تاکید بر مبارزه پلیس با مالخران تصریح کرد: این افراد، سازمان‌دهنده جرایم خرد در شهرهای بزرگ هستند و با استخدام سارقان و پرداخت حق‌الزحمه به آنها، سفارش سرقت داده و کالای سرقتی را در فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسانند.

آنها پس از دستگیری، با استفاده از وکلای با تجربه و متعدد، از مجازات فرار می‌کنند و به همین خاطر از نظر ما، مالخران به‌مراتب بیش از سارقان در توسعه جرم در جامعه نقش دارند.

کد خبر 52405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز