یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

شلوار، ژاکت و کفشِ پخش کننده موسیقی و برخی دیگر از جنبه‌های فناوری روز، از جمله فعالیت‌های طراحان مد است

 که پیشتر در باره‌شان صحبت کرده‌ایم و نیز از لباس‌هایی که پارچه و بافت خاصی دارند که برای کارکرد ویژه‌ای طراحی شده‌اند. این بار از نمایش انواع لباس و ابزار پوششی می‌گوییم که اخیراً برگزار شده و «شو مد» یا «پوست دوم» نام دارد.

در این شو، لباس‌ها و کیف‌ و کفش‌های مجهز به حسگر‌های مدیست به نمایش درآمدند. این حسگرها هرگونه حرکت را حس کرده و آن را به یک کامپیوتر منتقل می‌کنند.

در اینجا به چند نمونه از جالب‌ترین طراحی‌ها اشاره می کنیم و تصویر دو تا از آنها را به‌اضافه تصویری از حسگرها(3) می‌بینیم.

3

   یکی از این مدهای جدید و مجهز به فناوری، مخصوص کسانی است که به دود سیگار و دیگر مواد آلاینده حساسند و دوست دارند این آلودگی‌ها به شکلی  به آنها اطلاع داده شود.

   «استفانی سند ستورم» دامنی طراحی کرده است که حسگرهای  درون بافت پارچه، آلاینده‌های  هوا را حس کرده و با چروک شدن پارچه، به آلودگی واکنش نشان می‌دهد.

   مورد دیگر کیفی است که هم می‌توان با آن تلفن همراه را شارژ کرد و هم به جای چراغ دستی استفاده کرد؛ چراغ که نه، بهتر است بگوییم  بچه پروژکتور. فکرش را بکنید، یکی ژاکتی پوشیده باشد که اگر به ژاکتش دست بزنید یک قطعه موسیقی را می‌شنوید!

   از این به بعد ستاره‌های دنیای فیلم و سینما هم می‌توانند  با تصویر و فیلم کارهایشان در مهمانی‌ها حاضر شوند.  اگر عکس(1) را  ببینید  حرف مارا تأیید می‌کنید.

1

   از بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی، که باعث کم‌تحرکی می‌شوند، کلی شکایت می‌شود؛ حالا به جز برخی وسیله‌های جدید که تحرک را نیز به دنیای بازی‌های ویدیویی آورده‌اند، این دستگاه کنترل بازی هم ویژگی جالبی دارد؛ کسی که آن را بپوشد، مثلاً هنگام بازی  «پلی‌استیشن»، به او ماساژ هم می‌دهد. این وسیله در حقیقت یک جور جلیقه چند کاره است(2).

2

کد خبر 52409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز