قبول! قیمت میوه‌های وانتی‌های سرگذر و کنار خیابان‌ها و بزرگراه‌ها مناسب‌تر است؛ به‌خصوص که فروشندگان آن به‌شکلی طبیعی از هزینه اجاره مغازه و احتمالا پرداخت مالیات معافند.

میوه‌فروش

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: اما این قیمت مناسب به چه قیمتی به‌ دست ما می‌رسد؟ خاطره‌ای در ذهن دارم که مدت‌ها پیش، ترافیک سنگینی در کنارگذر یکی از بزرگراه‌های تهران، توجهم را جلب کرد.

بیش‌تر بخوانید:

نگاهی به اتوبوس‌های دوطبقه | سر شاخه‌های چنارهای تهران، دم دست بود!

وانتی با هندوانه‌های شیرین و میوه‌های رنگارنگ کنار بزرگراه ایستاده بود و به‌خاطر قیمت نسبتا مناسبش، خودروهایی را پشت به پشت هم قطار کرده بود و خریدارانی هم صف به صف ایستاده و ترافیک عجیبی ایجاد کرده بودند؛ آن‌هم بدون توجه به حقوق ضایع‌شده دیگر شهروندانی که در آن ترافیک ناخواسته، گرفتار شده بودند.

مقابله با چنین سدمعبرهایی، البته مسئولیتی است برعهده برخی ارگان‌ها، اما خریدنکردن از این دستفروش‌ها، مسئولیتی است برعهده ما که گاهی آن را فراموش می‌کنیم.

*روزنامه همشهری / عکس: امیر رستمی

کد خبر 913912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 463
  • نظرات در صف انتشار: 194
  • نظرات غیرقابل انتشار: 176
  • حسین IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    در کل خرید از آنها باعث پشیمانی است، در قیمت، در وزن، در کیفیت جنس و.. کلاه سر مردم می گذارند
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      آره این عقل کل راست میگن باید مثل شهرام جزایری مثل باغ ازگیل.......
    • خوزستان قلب من IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      همه آنها این طور نیستند. بعضی ها واقعا انصاف دارند بعضی از آنها از دزد هم دزدترند .از اونهایی که انصاف دارند خرید کنید.
    • ماتادور IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      2 3
      دقیقا گرون فروش طرف من چند وقت پیش میخاستم انار بخرم ازش میداد کیلویی ۳۰۰ هزار تومان بی وجدان چه خبره مگه جنگه این بی انصاف نا اجاره ای نه مالیاتی هیچی
  • . IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    نون بری است دنیا دارمکافت
    • CA ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      کاملاموافقم به خصوص دروزن خیلی کلاهبردارن
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      بجای این که این ... که میگین به این مسولان بی لیاقت گیر بدید که ببینین چ بالای سرتون دارن میارن نه به این میوه فروشان بدبخت که دارن روزی زن بچه هاشون در میارن
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      سلام من بیست کیلو گوجه فرنگی خریدم توی خونه وزنش کردم سیزده کیلو بود اهواز
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      انصاف داشت راه مردم را سد نمی کرد
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      0 0
      رو پیشونیشون نوشته باانصاف؟
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    ترازو شون هم مشکل داره، بعدم سد معبر پول میگیره ساعات عصر و شب اجازه میده یا حتی روز،،،شمیران برید ببینید شد معبری چگونه پول در میارن از دست فروش ها وانتی ها،مواد فروش هم که غوغا میکنه،واقعا پلیس مواد مخدر،و اماکن و آگاهی هم اون قدیم،،الان تو همون شمیران نو پر مال خر موتر ،و اساس هست برا شهرستان،یا مواد فروش ها تو هر کوچه هستن،یا دست فروش ها و مغازه دار ها تمام خیابان و پیاده رو گرفتن چرا؟ پول میرن مامور اون میگه کی بیایید ،وکجا بایستید، شهر ،جامعه ،مجری قانون میخاد،،پلیس،راهنمایی، اماکن،بازرسی، سازمان استاندارد، امنیت،قاچاق،و مهمتر از همه بازدارندگی، که نیست
  • محمد IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    اتفاقا باید از همین ها خرید کرد چون متاسفانه مغازه داران خیلی سواستفاده میکنن میوه سرباغ با منت ۱۰ هزارتومان میخرن بعد چند برابر قیمت به مشتری میفروشن
    • مهدی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      البته بایدمراقب بود غیراز جنس بی کیفیت اکثرا کم‌فروشی میکنند!!
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      عزیزم مغازه داران از میدان تره بار مرکزی بار می‌خرند نه ازباغدار
    • محمد IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      من نمی‌دونم این کسانی که میگن کم فروشی میکنند از کجا معلوم مغازه دار ها کم فروشی نمیکنند
    • Kh IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      واقعا که خودت نمیدونی فقر بیداد میکنه مطمئن باش اگه مجبور نباشن حتی یه ثانیه لب جاده نمیاد بعدشم اینا واقعا باعث کنترل گرانی میشن اگه نباشن قیمت اجناس خییییلی بالاتر میرفت بی انصاف نباش واقع بین باش تو عین مسئولین انگار از تورم و گرانی بیخبری
    • آریا IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      5 1
      اتفاقا شما از همین ها خرید کنید،شما را چه به مفاهیم مدنی،سدمعبر،مزاحمت،کم فروشی،و تصییع حق دیگر شهروندان،ما عادت داریم فقط نوک دماغمان را ببینیم...
    • رضادشتابی جهرمی IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      3 2
      قیمتشان هیچ فرقی بامغازه نداردچندبارهندوانه گزفتم مثل کدوسفیدبود پشیمان شدم دغلبازند
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      2 7
      ترازو مشکل نداره ذهنتیت شما مشکل داره که شرایط دیگرون ودرک نمیکنید فکرتون مشکل داره
    • ناشناس IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      2 3
      واقعا همین طوره تازه درهم میذارن حالا خوبه از مغازه که میخری میتونی سوا کنی قیمتش هم با دستفروش فرقی نداره من تاحالاهرموقع ازروی دلسوزی ازپیششون خرید کردم نصفی رو دور ریختم۵۹۳
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    از موتوری هم جنس نگیریم
    • مظفر جاوید DE ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      86 22
      همین دیروز در تبریز وانت موزرا کیلویی۷۰ هزار تومان زده بود گفتم ۳کیلو بده گفت زیاد شد.گفتم چقدر شد گفت۳۵۰هزار ت تو خونه وزن کردم۳/۲۶۰گرم شد که باید۵کیلو میشد بخاطر اینه که نباید از وانت ودست فرشهانخرید.یا۲تا چشم را۱۰ تابکنی.من که نمیتونم من۷۰سالمه
    • محمد IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      3 1
      فقر بیداد میکنه درست اگه با همون ماشینی که اورده کنار خیابون بخاطر میوه فروشی خوابونده که بیشتر در میاره هیچ چیز تو کشو ما جای خودش نیست .خبر داری اون میوه پشت ماشین کاملا کیفیتشو از دست داده
    • حمید IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      0 2
      مغازه دار مجبور است جنس مناسب و وزن درست بدهد چون جایش ثابت است و. دنبال مشتری دائمی است برعکس وانتی ها که امروز اینجا هستند وقتی گند زدن به همه چیز بساطش‌ون رو اون ور شهر میبرن
  • محمد IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    درآمدها را خوب کنید نخریم و اون بنده خدا هم درآمد داشته باشد در گرما و سرما کنار جاده نمی خواهد بفروشد
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      دمت گرم
  • علی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    فقط سدمعبرنیست هزارتاایرادداره که متاسفانه اغلب بی خبریم ازعدم رعایت بهداشت وارائه جنس نامرغوب تازدن خسارت به کسبه اون شغل که اجاره ومالیات و...تااحتمال کپی کارت بعضامشاهده شده چندماه بعدکارت طرف دریک شهردیگه خالی شده .....و...‌
    • عباس IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      اکثراکم فروشی میکننددزدی میکنند
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      45 21
      بله دقیقا یه بار شوهر خواهرم و خواهرم از یه وانتی چند تا لیوان فرانسوی خریدن و کارتشون بعدا خالی شده بود شکایت هم کردند به جای نرسید
    • مسلم IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      پس اون بنده خدا چه گناهی داره داره یه لقمه نون میبره واسه زن بچه اش پس از دیوار مردم بره بالا
    • قاسم IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      43 26
      برادر عزیز فکر میکنیم ارزون میخریم همیشه تو وزن و قیمت دو برابر حساب کردن من خودم به شخصه چند بار برگشتم سر وقتشون از نوع حساب کردیم ملت از خدا بی خبرم صف کشیدن برا خرید
    • آریا IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      1 2
      آقا گل گفتی،من نمیدونم اینها که منفی میدن فازشون چیه،یک کلام برای حفظ شأن و منزلت و سلامتی جسم وروان خودمان هم که شده از وانتی و دستفروش ... چیزی نخریم.
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    نگارنده محترم! آخه این چه خبری است که رفتی منتشر کردی؟!!!آیا می دانید بخش اعظمی از جامعه ما به وسیله همین وانت ها امرار معاش می کنند و روزی خانواده ی خویش را هر چند کم ولی با سختی و مشقت فراوان تامین می کنند.به نظرم تو کسی هستی که گویی در این کشور زندگی نمی کنی و یا بهتر بگویم هیچ گونه درک و ادراکی از سخنانی که بر زبان جاری می کنی نداری!بهتر است در آرا و افکار خارج از منطقت تجدید نظر کنی
    • رضا IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      نگارنده محترم برو از جایی بخر که طرفت رو در وقت لازم بشناسی هزاران حیله و کلک رو ترازو و جنسشون دارن در همین آذر ماه کنار یکی از همین وانتی ها یکی توقف کرده بود که قیمت بگیره و تصادف زنجیره‌ای رخ داد میانگین خسارت هر خودرو بالای 70 میلیون میشد اونوقت تو دوست داری فقط وانتی نون بخوره ، آخه به چه قیمتی التماس تفکر
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      50 94
      نصفشون افغانستانی هستند
    • آریا IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      62 26
      نتیجه اخلاقی ؛ از وانتی نخرید ، چون خرید از مغازه‌دار هیچگاه منجر به تصادف زنجیره‌ای نمیگردد !!!؟؟؟؟
    • کوروش IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      83 11
      ببخشید ولی وقتی مثلاً قیمت موز همه جا 80 تومنه بعد یه وانتی اتیکت زده 30 تومن پس یه جای کار میلنگه من چند ساله از وانتی خرید میکنم راضی هم هستم
  • ناشناس IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    خسته نباشید.مساله را حل کردید.تامام.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      44 6
      درودبشرفت
    • سیامک IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      اون راننده مقصر ک بجای پارک کردن حاضر نبود از ماشینش پیاده بشه و تصادف زنجیره ایی درست کرد مقصر وانتی نیست و اون وانتی هم داره نون خانوادشو در میاره شماها ک مخالف دست فروشی یا وانتی ها هستید یا وضع مالی تون خوبه یا بفکر اون بدبختی ک توی گرما و سرما تو خیابون نون هلال در میاره چرا تو مملکت ما ک بزرگترین معادن طلا و انرژی هسته ایی و نفت داریم بدبخت باشه چرا باید جوانهای ما باید برن دست فروش بشن
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      23 34
      پاسخ سیامک: نون حلال درسته نه نون هلال
  • غ بهنام IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    مگه ایران خودرومردم راتوصف نکرده،پس بااین وصف ازایران خودروهم خریدنکنیم.
    • حاجی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      39 39
      کسی مخالف نون خوردنشون نیست ولی اینو بدون که هفتاد درصدشون تو ترازو دزدی می‌کنند
  • M IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    کسی ک داره میگه نخریم کیه هااا؟توانگار ازقیمت مغازه دارها بیخبری هاا اصلامیفهمی چی میگی
    • علی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      44 8
      پاسخی منطقی و بجا حالا نگارنده پاسخ دهد
    • هوشیار IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      36 39
      مغازه دار یه میوه باکیفیت میگیره مثلا50 میده مثلا70 ولی وانتی یه میوه بی کیفیت میگیره مثلاً 20 میده 50 باور کنید غیر از این نیست وانتی سود بیشتری هم میگیره
  • چون ارزونه مهم نیست ترافیک ..... IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    95 25
    چون ارزونه مهم نیست ترافیک .....
    • درویشعلی مهرابی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      28 12
      دقیقا دوستان خیلی از نظرها درست بود با تجربه های تلخی که از فروش به این سبک دارم90درصدشان وزنشان درست نیست و جنس بی کیفیت که بمانه.و خلاصه اگر طرف خیلی منصف باشه هشتصد گرم را جای یه کیلو بهت میده و از مغازه دار هم بیشتر پات میاد بالا
    • Ali IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      27 16
      اون قدیم بود که وانتی ها ارزونتر میدادن الان وانتیا اصلا هم ارزون نمیدن
  • ali IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    مردم نون نخورند که تو‌میخای توی ترافیک چنددقیقه گیر نکنی؟؟؟؟
    • یاردانقلی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      92 10
      نه بابا خودش درست بعد بزرگراه میوه فروشی داره با 3برابر قیمت می فروشه میگه نخرن تا خودش خوب فروش کنه
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    اتفاقا خرید میکنیم تا بسوزید،به شما ربطی ندارد.
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      35 8
      تا به حقوق همدیگر احترام نگذاریم، درست نمی شود . نباید برای کسب و کارت راه مردم دچار مشکل کنی، مغازه دارها هم پیاده رو را اشغال می کنند.شهرداری هم رسیدگی نمی کند
  • حمیدرضا رضوانی اول IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    چه مطلب خام و بی‌کیفیتی. انسان رو بیشتر تحریک میکنه از وانتی‌ها خرید کنه. واقعا میگم، نمینوشتی بسیار بهتر بود
  • واقع بین IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    وقتی دولت به فکر حق و حقوق این فروشندگان نیست،از کجا بیارن نان بخورن ،دزدی کنند،نمیتونند اینا یه عمر نان حلا ل خوردند.بودجه و مالیات مملکت دستشون نیست بودند و بچاپند.مشکل دولت اینه که اینا کرایه و مالیات بهشون نمیدهند ولی از همون دستگاه پوز مالیات ازشون میگیره،اگر راست میگن یه جایگاه به خصوص در کنار خیابان ها و جادها برای اینا درست کنید تا کار و کاسبی شون کنند ،نه به مردم بگید خرید از اینا نکنید.چون مالیات و کرایه نمیدهند.
    • مهدی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      54 7
      ‌والله ما پرسیدیم مغازه دار مثلاً پرتقال بیخود را میداد ۴۰تومن من از دست فروش بهترش را خریدم کیلو ۱۵خودت باشی چکار میکردی تو این وضعیت نابسامان که هزار تومنش زیر سنگه
  • ناشناس IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    بله البته وانتی چون پول اجاره مغازه ندارن باید شرمنده زن و بچه باشه اصلا باید کارتن خواب بشه نه بره بمیره بهتره چون نویسنده توی ترافیک معطل شده
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      25 4
      بابا میوه فروشی خیلی سود داره چرا لوبیا یا خشک بار نمی فروشند
  • رضا IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    79 20
    در خیابان نیروگاه قم همیشه ترافیک سنگین وجود داشت که خیلی وقت ها رانندگان وانت میوه فروش دوبله پارک میکردند و کسی هم که میخواست خرید کند کاملا راه بسته می شد وترافیک فوق‌العاده سنگین ایجاد می شد خدا پدر مسؤلین شهرداری بیامرزد واقعا این مشکل را حل نمودند حدود یک ماه است ترافیک عادی است
    • رضا IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      11 12
      نوکرتم داداش
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    42 17
    بیا برو کاسه کوزه تو جمع کن
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    71 7
    مگه این همه ماشین دودزای تک سرنشینه حقوق دیگرانو رعایت کردن
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    94 6
    دوست عزیز شکم گرسنه دین و ایمان نداره اونقدر گرونی شده که ۷۰درصد آن با دیدن وانتی ها مشخص میشه اول دلال دوم اجاره مغازه سوم مالیات چهارم تعزیرات که خودش شریک دزد ورفیق قافله هست
  • یک ایرانی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    خب بیچاره ها چطوری خرج زندگیشونو در بیارن ، کارها که افتاده دست افغانیا ، هزینه های زندگی هم که همین افغانیا باعث گرونیشون شدن ، بالاخره مردم بیچاره باید یه جوری درآمد داشته باشن
  • علی شکری US ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    50 27
    تا وقتی شهردای پول ا. این وانت میگیرن حل شدنی نیست وظیفه راهنمایی و رانندگی جلو این وانتها رابگیره که مجوز ندارن محل مشخصی براشون در نظر بگیرن بعد اجرا کنن
  • جواد صمدی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    62 16
    در این اوضاع اقتصادی بسیاری از هموطنان شریف ما برای گذران زندگی خود بصورت آبرومندانه بساطهای مختلف دارند ..خدا رو خوش نمیاد با مطالبی از این دست قشر بزرگی رو از نون خوردن بندازیم ..اینکه موقع بساط جای مناسبی رو پیدا کنند از وظایف شهرداری و خود عزیزان هستش
  • علی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    78 10
    قبول دارم ک نباید سد معبر کنن ولی اینو هم قبول کن ک قیمتشون حداقل نه بدون شک نصف یا حتی کمتر از مغازه داره در ضمن همین وانتی از سر ناچاری دست ب این کار میزنه تا نون یه خانواده رو تهیه کنه
  • فریدون از خرم ازاد IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    40 5
    به سه علت.. 1.خود شخص خریدار نمی تواند میوه مورد علاقه اش را انتخاب کند. 2.اینها به دولت عوارض نمی دهند. 3.جنس های خوب وبا کیفیت را به قیمت ارزان به دست مشتری می‌دهند!!!!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    79 15
    من دوتا مدرک لیسانس دارم بایدونه بچه مریض ومستاجرم کارم نیس مجبورم کنار جاده وایسم میوه بفروشم اونم بازارم خرابه به خداقسم اگه این کارم نباشه اگه شما مردمم ازم خرید نکنین اخه چطوری خرج نون وخرج بیمارستان بچمو دربیارم اصلا خودم به درک فقط به فکر زن وبچمم😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔 چراانقدربی رحم شدین مردم ایران ماکه اینجوری نبودیم هوای همو داشتیم بخدا قسم ازسر خوشحالی کنارجاده وای نمیسیم بخداقسم کمرم شکسته خورد شدم حداقل شمامردم اینجوری نکنید شمارحم داشته باشید جون زن وبچتون
    • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      26 77
      شما بجای اینکه میوهای خراب میدونو بیاری وبه مردم ارزانتر بدی کار زیاده تما م زمینهای کشاورزی ودامداریهای ما افتاده دست افغانیها اجا ره میکنند وروی زمین کشاورزی میکنند ودرامد خوبی هم دارند
  • کرد IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    58 6
    در روز اینقدر حق و حقوقمان پایمال میشه که این هیچه
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      12 1
      از شکم سیری حرف میزنی یا جاشی حقوق میگیری
  • حاج مهدی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    67 28
    دست فروش هیچوقت سد معبرنمیکند فقط نانبرا دنبال بهانه میگردن
  • قائم زنگنه IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    63 10
    سلام بایداز وانتی خرید کرد مغازه که گوش مردم میبرن
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    70 13
    من اصلا برام مهم نیست اتفاقا سعی میکنم از دستفروش ها و وانتی ها خرید کنم چون بحر امیدی کنار این خیابون اومدند و بعضیاشون از بی پولی و نبود شغل دست به این کار زدند
    • سید حسین IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      35 6
      اکثرا توی کلک هستند مثلا وانت پر هندوانه هست قیمت زده ده تومان وقتی بر می داری می بینی زد ۱۵ آقا زدی ده میگه اونای روی زمین ده هست چهار تا آشغال جدا کرده روی زمین فقط برای کلک یا زده انبه ۵۰تومان وقتی برداری ۱۰۰میزنه چرا ۱۰۰میگه نیم کیلو ۵۰ قبل کیلو یک نیم کوچک نوشته که دیده نمیشه فقط کلک
  • ناشناس IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    69 9
    آقای محترم اگه این دست فروشها نباشن مغازه دار ها پدر مردم رو در میارن
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    60 10
    همین وانتیا درد بی پولی مردم می دانند
  • خودم IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    43 7
    باسلام اتفاقاً باید خرید آقای مغازه دار
  • ارمان IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    51 9
    میشه ماشین درست پارک کرد ازشون خرید کرد تا اون میوه فروش که پیاز کیلویی ۵تومان میگیره ۳۰میده یعنی ۶برابر خرید یا میوه ۱۰میگیره ۴۰میده نباید ازشون خرید
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    45 7
    اتفاقا مردم حس دلسوزانه تری نسبت به اونا ودستفروشها دارند واحساس می کنند که چون سرمایه ای برای خرید مغازه ندارند باید بهشونوکمک کنند وازطرفی هم منصف تر وقیمتهاشون ارزانتره
  • محمدحسن پیرایش IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    28 8
    سلام من خودم از یک وانتی کنار اتوبان خرید کردم هندوانه 75هزارتومنی 750هزار کارت کشیدپیشش رفتم موضوع گفتم گفت برو شکایت کن
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    41 16
    بندگان خدا دارن یک لقمه نون برای خانوده شون تامین میکنن اینم ببندید تا برن دنبال هزار کار خلاف .خیلیرهاشون آدم های باشرف دو سالمی هستند .خیلی مردی جلو اونایی بگیر که تیلبارد و میلیارد با یک زدو بند میخورن
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    46 9
    انار ازمغازه دارگرفتم ۹۵ هزارتومان وهمون انار وبهترش رو از دوشنبه بازار کیلویی۴۰ هزارتومان حالا بفرمایید ازکدوم باید خریدکرد
  • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    26 26
    بوق را از سر گشاد می زنید باید وانتی را جریمه سنگین و ماشین میوه فروش را توقیف کنید که اجازه نداشته باشند سد معبر کنند موضوع خودش حل می شود
    • صدف IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      11 5
      دوشنبه بازار با دستفروشی کنار اتوبان و بزرگراه فرق میکنه.
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    31 12
    شماکه میگین نخرید مردم چه کنن تا به حال فکر کردین چرا اینقدر گرونی این از بی لیاقتی موسولان است شما تا اینجوری گرانی سرمردم فشار میاره حق نداری بگی نخرین مردم از ناچاریه که مخرن
  • احمد بازنشسته IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    36 3
    مقصر تمام مشکلات بر میگرده به دولت ونا کار آمدی اون
  • اکبر IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    23 7
    باید سامان دهی شوند در مناطق پایین خیلی شلوغ میکنند وبیشترشان از گردن کلفت واراذل هستند
  • اکبر صیام پور IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    14 2
    یادم است اصفهان بازار شهرداری درست شده بود همین کوثرهای فعلی به ادمای با انصاف با اجاره کم داده بودند انها هم میوه مناسب دست مردم میدادند اما شهردار جدید بازار را به مزایده میگذارد کمی اطلاعات از میوه دارم انوقت کوثر میوها را تا سی درصد وبعضا بیشتر گرانتر میدهد این است که مردم هجوم میبرند سراغ وانتی ها بازارهایی که ۱۶ سال پیش کامیونی بارها را میفروختند الان وانت بار را به ندرت بفروش میرسانند قیمتها
  • فقط خدا IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    26 4
    بله شما الان اون شلوغی و ترافیک سنگین و میبینید اما از همه مهم تر اون قیمت که واسه اون جمعیتی که ترافیک کردن مهمتر رو نمیبینید هم جالبه هر کسی روزی خودشو داره بله
  • Ata IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    12 2
    وقتی جمعیت زیاد است این هم یکی از ناهنجاریها ایت
  • بهنام IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    15 3
    وانتی ها اصلا قابل اعتماد نیستند سه سال قبل از اتوبان تهران وارد کرج از پل فردیس شدم .همیشه یک نیسان اونجا بود و میوه میفروخت.دو جعبه بزرگ چوبی انگور خریدم و شد 150 هزار تومن و کارتم را برد پشت فرمان خودرو بعد از ۳ دقیقه اومد گفت فکر کنم نکشید .پیامک برام نیومده بود گفت نقدی بده و پرداخت کردم و دو کیلومتر که رد شدم دیدم پیامک اومده و برگشتم گفتم کارتم عمل کرده و پول را برگردان و گفت پول را شهرداری ازمن گرفته و ندارم و شب واریز میکنم.شماره تلفنش را گرفتم و هرچه تماس گرفتم پاسخ نداد.اسمش میلاد بود و از فردا دیگه با نیسان آبی اونجا نیوند!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    26 9
    نگارنده محترم! آخه این چه خبری است که رفتی منتشر کردی؟!!!آیا می دانید بخش اعظمی از جامعه ما به وسیله همین وانت ها امرار معاش می کنند و روزی خانواده ی خویش را هر چند کم ولی با سختی و مشقت فراوان تامین می کنند.به نظرم تو کسی هستی که گویی در این کشور زندگی نمی کنی و یا بهتر بگویم هیچ گونه درک و ادراکی از سخنانی که بر زبان جاری می کنی نداری!بهتر است در آرا و افکار خارج از منطقت تجدید نظر کنی
  • حم IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    29 4
    شما مردم را فقیر کردید حرف هم از حق و حقوق میزنید
  • د IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    29 3
    بیا نون این بدبختا رو هم احر کن ، از کجا بیارن ۱۵ میلیون اجاره مغازه بدن ؟ اصلا مگه مغازه گیر میاد ؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    15 13
    اغلب خرید از وانتی های معابر مقرون به سرفه نیست.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    10 9
    بعضی ازاینجا کم فروشی میکنن ویا کارت را کپی می‌کنند اینها حتی رسید نمی‌دهند وبا یک صفر اضافی کلی کلاه سرت می‌رود برای من هم اتفاق افتاد تا پولم را از اینها بگیرم یک هفته طول کشید
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    20 13
    میخریم گناه دارن چه گناهی کردن نمیتونن اجاره مغازه ومالیات بدن اونها هم نان آور خانواده هستن
  • مهدی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    29 7
    وانت های میوه فروش خیلی هم خوب هستند شما طرف دار مغازهای گران فروش هستید
    • علی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      7 7
      اکثا حقه باز هستند ضمننا موجب تصادفات مرگبار میشوند
  • DE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    27 4
    از دور می‌زنند ۲۰تومن وایمیستی کوچک نوشته نیم کیلو ۲۰تومن.غالبا کلاهبردار مفتبر و عامل ترافیک و تصادفند.جمع شون کنید.نون بری نیست مفتبریست و تصادف و راه بند آوردن مردم است.بازگر زدن وسرویس کارشونه نه مغازه میوه فروشی.کشورو درست کنید هیچ پیشرفتی نکرده بدترم شده
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    15 6
    سلام خدمت همه خوانندگان عزیز. بیشتر صحبتم با مشهدی های عزیز هس. دوستان من چهار بار از خربزه فروشان محور مشهد تربت حیدریه که اغلب تربت جامی هستن خربزه خریدم. کارشون از چند طریق کلاهبرداریه. اول اینکه روی کارتون با اسپری می‌نویسد کیلویی ۵ تومن. وقتی نگه میداری میگه این خربزه پنج نومنی هس. منظور همونی که باب خرخوری داره. حالا این به قبر. دوستان قریب به ۹۹/ این عزیزان خدا گواهه یا در قیمت کلاه میزارن یا در وزن. ترازوشون دستی کامپیوتر هس جلو چشمت صفر میکه مثلاً ۷۰ ک خربزه میشه ۶۰۰۰۰۰ ت وقتی تو خانه وزن میکنی متوجه میشی خیلی سرت کلاه رفته یا وزنش ۷۰ ک نیست یا قیمتش اونی که پرداخت کردی کلاه رفته. خلاصه بار اول تو خونه متوجه شدم گفتم شاید سهوا اشتباه کرده. بار دوم کلاه گذاشتن ترازو را صفر کرد ولی ماشین حساب را خیلی زیاد تر زد بار سوم ازشون گرفتم متأسفانه حواسمو خیلی جمع کردم که موچشو بگیرم ترازوشو خودم صفر کردم و با ماشین حساب گوشیم حساب کردم متاسفانه این بار بدتر دودفعه قبل شد. مرحله چهارم مثل مرحله قبل به خانمم گفتم این بار ازشون خرید میکنم و اونو پیش دیگران رسوا میکنم که دیگران هم اونا رو ب
    • اسی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      28 1
      یعنی چهاربار رفتی انگشتو کردی تو همون سوراخ گزیده بشی ؟! زنده ای هنوز؟ یخبری بده نگرانیم
  • سید NL ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    15 3
    والبته در چه شرایطی نگهداری می‌شوند.. بخصوص تابستان که گرما سنگ راهم فاسد می‌کند....
  • محمدرضا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    10 2
    بهتر است از طریق شهرداری ساماندهی شوند ودر مکان های مناسب کاسبی نمایند والبته نظارت هم صورت گیرد که متاسفانه آنچه همگان را رنج می‌دهد عدم نظارت در این زمینه ها هست یعنی هرکس هرچه دلش خواست به مردم فروش می کند علی الخصوص کارمزد تعمیر وتعویض کاسب ها تمی دانم چرا بعد این همه سال اقدامی اساسی صورت نمی گیرد
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    15 4
    من یک دفعه خربزه ای مشهدی خریدم گفت 45 کیلو است و چون شک داشتم جایی دیگه کشیدم 27 کیلو بود. دوزند دوزد
  • مرتضی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    13 5
    مردم اگر متوجه قدرت اجتماعی خود بشوند خیلی راحت میتون خیلی چیزها و حل و فصل کنند. مثل نخرید از مغازه صدمعبر کننده یا وانتی که راه بندان میکنه
    • رسول جعفری IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      16 3
      خودت یه جایی نشون بده چطورفرق ۲۷ رابا۴۵متوجه نشدی
  • علیرضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    21 14
    اره حق با شماست از حالا میریم از مغازه که دو برابر گرونتر میفروشن خرید میکنیم نه که ممکلت گل و بلبله خوب که گفتی وگرنه نمیدونستیم
  • یوسف IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    11 3
    همش‌ خراب‌ است‌ کسی‌ خرید‌ نکنه‌ اگر‌ ۱۰کیلو‌ پیاز‌ بهت‌ میدن‌ میری‌ جای‌ دیگه‌ در‌ میزان‌ بزاری‌ ۳کیلو‌ کم‌ واکثر‌ جنسا‌ خراب‌ هستند‌ ضمنآ‌ در‌ کارت‌ خوان‌ بیشتر‌ پول‌ میگیرند‌ وبعدآ‌ میگویند‌ اشتباه‌ کردیم‌ انصاف‌ نیست‌ وناعدالتی‌ هست
  • احمد_روغنیان IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    9 1
    این معضل وقتی به فاجعه تبدیل می‌شود که این وانتیها نزدیک و گاهی چسبیده به خروجی و ورودی شهرها باشد .
  • م IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    8 5
    این حرفا چیه ما دنبال یه قرون آرومتر هستیم تو این گرونی و تورم
    • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      6 6
      خیلی از این وانتی ها با انصافن . چرا همه رو باهم مقایسه میکنید . اونا م مالیات میدن . منتها مغازه دار پول اجاره بها و آب و برق رو میکشه رو میوه. اون بدبختی که وانت داره چون جایی برا نگهداری نداره قیمت مناسب میزنه که بوفروشه یه لقمه نون ببره سر سفره زن و بچه ش.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      11 2
      تابلو به دستشان موز زدن ۳۰۰۰۰تومان وقتی بر می داری کیلو ۶۰۰۰۰ تومان حساب میکنند به میگویند نیم کیلو در صورتی که نیم کیلو روی تابلویشان نزدند
  • محمدرضا IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    17 14
    نان مردم رواجرنکن
  • بهرام IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    17 8
    ببخشید نمی دانستیم باید از مغازه دو برابر بخریم
  • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    7 4
    اتفاقا خیلی بهتره چون سرمون کلاه ممیزارن واجبه که از اونها بخریم
  • حسن IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    8 6
    به نظر من خیلی هم موثر‌ هستند در چرخه توزیع سریع و مناسب تره بار .ممکنه مشکلاتی هم باشه و هست اما در مجموع خوبند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    10 4
    بعضیاشون کم فروشی میکنن و مبلغ رو زیاد میکشن دیگه دست آدم هم به جایی بند نیست
    • سعید شیروانی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      4 0
      ساماندهی بشن بهتره شغل خوبیه وپر درآمد اما رعایت کنن توراه نایستند و ترافیک یا باعث تصادف نشن آخه بعضاً دیدم وسط راه برا جلب توجه وامیستند ونرخی هم رو کارتن می‌زنن با قیمت نهایی فرق داره در کل ساماندهی بشن اما اذیتشون نکنند اما خودتون رعایت کنین نون از خدا بخواهیم آخه وسط راه کج میکنید راه مردم میبندی تا نون از خدا بخواهیم یه کم فکر خوبه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    10 5
    من یک اسنپی هستم خیلی وقتها شده برای سوار یا پیاده کردن مسافر جریمه شدم ولی بعضی از وانتها دوبل پارک شده کسی هم کاری نداره مثل خیابان ۴۵ متری زرند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    17 5
    بنظرم با خرید نکردن از وانتی ها کمکی به شما غرفه های میوه فروشی نخواهد شد چون مردم بیشتر به دلیل قیمت پایین از وانتی خرید میکنن و اگر از وانتی خرید نکنند قدرت خرید میوه از مغازه رو ندارن چون اختلاف قیمت بسیار زیاد هست
  • عباس IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    18 4
    ترازوی آنها درست نیست ، کم فروشی میکنند
  • ا.ع IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    11 9
    سلام.وقتی تو مسافرتی خرید از وانتی خیلی لذت داره.من میخرم.🥰
    • محمدرضا IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      10 1
      تو میتونی گردن بگیری که همه وانتی ها ترازوشون رو عمدی خراب میکنن ویابه عبارتی دزدن؟ تو همه مشاغل آدم درستکار وآدم خلافکار هست،
    • محمدرضا IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      2 2
      محمدرضا. IR۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲ تو میتونی گردن بگیری که همه وانتی ها ترازوشون رو عمدی خراب میکنن ویابه عبارتی دزدن؟ تو همه مشاغل آدم درستکار وآدم خلافکار هست،
  • احمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    13 6
    مردم باید از کسانی که حقوق دیگران را با سد معبر ضایع میکنند چیزی نخرند
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    17 10
    بشدت روی ترازو می زنند. و بسته بندی ها هم سالم نیستند . کمتر بخریم از فروشگاه ها بخریم.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    8 5
    اگر شهرداری‌ یها جا ومکان برای ارزانفروشی وانتها نمی‌توانند درست کنن حداقل به خود مردم واگذار کنند همچنین تعزیرات بی توجه
  • سعید IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    11 6
    من یــه وانتـــی کنار خـیابونـم ک میـوه فـروشی میـکنم ارشـد رشته ی روانشنـاسی هم درس میخـونم ولی به همـین قران قسـم یه جـورایی میـوه فـروشای وانتـی تو ایـن گـرونی به داد مـردم رسیدن چون خیلی منـاسب قیمـت میـذارن اگه حقی هم ناحـق بشـه خـدا شاهد همه چـیزه
  • سید IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    11 2
    همه فروشندگان وانتی اینگونه نیستد آدم بد ذات فرقی نمی کند مغازه داشته باشد یا وانت خوب و بد در همه مشاغل است این کار درستی نیست که کار و کسب این قشر از جامعه را خدشه دار کنید گاهی یک تبلیغ نادرست عذاب خدا را به دنبال شما تا آخر خواهد داشت پس تبلیغ نادرست نکنید و آنچه حق است منتشر دهید اگر نمی دانید انتشار ندهید چرا که حتی اگر یک نفر با این کار از خرید خود منصرف شود این سایت و مالک آن پیش خدا باید جواب دهند خدا فکر نکن فردا برات دادگاه می گذارد در زندگی چنان چوبی بخوری که مثل دیگران نتوانی بلند شوی پس خدا را در همه حال بیاد داشته باشید
    • سروش TR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      0 0
      شما که حرف از حق میزنی. وانتی ها در حق مغازه داری که پول اب و برق و اجاره میده ظلم میکنه. بخاطر ترافیک حق مردم رو پایمال میکنه. کل پسماند رو کنار خیابون ول میکنه و کار پاکبان بیشتر میشه. شمایی که میگید پول اجاره نداره. خب وانت رو بفروشه و مغازه اجاره کنه. خداوکیلی پول اجاره مغازه دارن. وقتی دو برابر مغازه دار فروش میکنن چرا مالیات و اجاره بدن؟ خرید از دستفروش درست نیست و این وسط تورم هم بیتاثیر نیست
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    12 1
    ببین چیکار با ملت کردین که مجبورن اینجوری رزق و روزی در بیارن که خجالت زده خانواده نباشن شما هم به جا چاپلوسی کردن اول ملت رو درک کن بعد بیا روزی ملتو ببر نون به نرخ روز خور
  • محمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    11 2
    زمانی به حرف شما گوش میدم مسیولین به مصوبه های خود ارزش قائل شوندوقتی قاچاقچیان و دزدان آزادند شما دنبال هندوانه فروش هستید
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    7 2
    خووبه برای سد معبر ها محل درآمد خوبیست من شاهد بودم ازشون اخاذی میکردند
  • ارسلان تیموری IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    9 3
    این چه طرز فکریه نان این وانتی هارو آجر نکنید همه ی مردم که قدرت خریدن میوه از مغازه ها رو ندارن همه میدونید که قیمت میوه تو مغازه ها چجوریه
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    15 2
    خیلی هم عالی من یکبار توت فرنگی ازشون خریدم نصف قیمت مغازه خیلی هم عالی بود انقد توت فرنگی خوردیم کل تابستون میرفتم ازشون میخریدم همیشه هم اونجا بود شما هم نون بری نکنین تقاصشو پس میدین
  • فرهاد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    9 5
    من تا بحال دو دفعه توسط همین وانتی های محترم سرم کلاه رفته ترازوهای قلابی وکم فروشی اجناس به همین سبب دیگه از اونا خرید نمیکنم
  • قلی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    9 4
    هم ترازوشون مشکل داره هم جنسشون مورد داره هم ۹۰ درصدشون زاتشون خرابه هم راه بندان میکنن از اوطرف هم مغازه دارا چون دولت نظارت نداره بد جوری تو پاچه میکنن کلا یک ماه میوه نخرین ی حالی بهشون بدین
  • امیر IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    14 4
    من خرید میکنم چرا از مغازه با چند برابر قیمت خرید کنم البته نه از هر شخصی
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    13 2
    اتفاقا یک دولتمرد وقتی میخواد وضع اقتصادی مملکت رو درک کنه باید ببینه مردم برای ارزان تر خریدن مواد مصرفی منزلشون چقدر دست و پا میشکنن تورم چه داره بر سر مملکت ما میاره یک تخم مرغ بیشتر هم بتونه بخره یک نفر بیشتر میتونه نون بخوره متاسفانه مشاوران خوب نداشتن توی دولت مردم رو به سمت فقر بیشتر میبره
  • احمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    11 2
    آره شما راس میگی،این قشر،قشر ضعیف و کم درآمد جامعه ان،از گلوی زن و بچه ی اینا درآریم بدیم سرمایه دارا ...،شما راس میگید!
  • حامد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    7 4
    ... دیگه نمیدونید گیر ب چی بدید چیکار با این بدبختا دارید اتفاقا خوبه ی مدت وانتیها رو جمع کنن تا بفهمید مغازه دار چطوری گوش میبرن
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    8 0
    دولت باید این فروشندگان را ساماندهی کند مراکزی براشون در نظر بگیره تا انها هم نانی بتوانند به خانه شان ببرند اینجور مشکل ترافیک ناخاسته هم حل خواهد شد
  • میلاد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    9 3
    کم پیش میاد باعث ترافیک بشن . معمولا جای خوبی وامیستن که مشکل ترافیکی پیش نیاد . بعدشم باید ازشون خرید کرد . چرا که تو سرما . گرما موندن تا یه لقمه نون خلال ببرن سر سفرشون . بله اگه اون اقا داشت میرفت مغازه اجاره میکرد ماهی سی چهل میلیون پول اجاره میداد .به قیمت مناسب میدن هم مردم راضی هم خودش .
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    6 1
    یه مشکل که دارند قیمت پایین می زنند خودرو متوقف می کنند بعد می ببیند قیمتشون با مغازه یکی هست اعتراض می کنی بعد چند کیلو خراب گذاشته پایین میگه این قیمت اینها هست واقعا بی انصافی هست خب قیمت واقعی بزنید چرا مردم فریب میدید
  • ابراهیم IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    9 2
    اگه همینا نبودن از مغازه چند برابر قیمت میخریدیم
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 3
    اتفاقا میوه های خیلی خوبی دارن نصف قیمت مغازه دار هم میدن چاروز دیگه از اینا هم ایراد بگیرید که نذارن سر خیابون بمونن چارتا بدبخت بیچاره که ندارن از همینا خرید کنن
  • بهرام IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    9 2
    من این مجله تحریم میکنم چون ناحساب میگه
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    8 1
    شما قیمت را کاهش دهید تا شاهد اینگونه صحنه ها نباشید آنها هم به دنبال لغمه ای نان هستند ، خداوند کسانی را که قطع کردن لغمه دیگران هستند را دوست ندارد
  • فرشید IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 1
    خوابی یا خودت زدی بخواب خبر داری اوضاع احوال مردم تو چ روزی .......
  • ... IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 1
    اکثرأ ترازویشان 100 تا 200 گرم کم میخواند !!!
  • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    6 0
    خیلی فرهنگ داریم اخه ...همین منطقه 18 خ بنایی تقاطع با سپیده شمالی. ماشالله خود وانتی ها و بساطشون دوبل یک طرف چهارراه رو بستن. و ماشین ها هم که نمیکنن جلوتر یا عقب تر وایستن . کل چهارراه رو ترافیک میکنن و باعث تصادف میشن خیلی موارد...شهرداری هم که.....خوابه....!!!
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 7
    هر کس از اینا جنس بخره مغبون میشه، جنساشون کیفیت نداره، ترازوشون دستکاری شده کمفروشی میکنن، قیمتای مبهم و اغوا کننده میزنن موقع حساب دو برابر حساب میکنن، شرور و بزهکارن
  • ایرانی DE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 1
    فقط سنگ اندازی ومنفعت دولت را در نطر میگیرید تو این گرونی هواستون به مردم ضعیف باشه
  • حمید IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    6 1
    والا خودتون رو مسخره کردین فقط میخواهین تموم میوه فروشها مغازه اجاره کنن و میوه فروش هم مجبوره قیمت رو افزایش بده در این میان فقط صاحبان مغازه و پولدارها منفعت میکنن و قشر فقیر دوباره فقیرتر میشن اونایی که قادر نیستن یه کیلو میوه بخرن با افزایش قیمت دیگه توان خرید یه کیلو رو هم ندارن
  • مریم IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    9 1
    عزیزان هموطن.‌توجه فرمایید اتفاقا از همین وانتی ها باید خرید کنید چون این بندگان خدا پول رهن و اجاره سرسام اور را ندارند تا اجاره کنند. وتوی سرما و گرما که خودمون حتی حاضرنیستیم نیم ساعت وایسیم اون بندگان وایسادند و میفروشند. لطفا دلتان برای اینها بسوزد نه برای انانکه در مغازه با کولر و بخاری سر میکنند.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 3
    همه به طریقی مشکل معیشت و امرار معاش دارند که باید به نحوی زندگی شان را اداره کنند با دست فروشی و.......‌‌‌‌.... از همه مون که حتی راه هم می ریم مالیات میگیرند البته همه جا و همه صنفی هم خوب دارد و هم بد ،اره بعضی شأن کم فروشی گران فروشی ،بد اخلاق هستند و بار را 4الی5کیلو داخل پاکت برات میکشند و میگویند کمتر برای ما مقرون به صرفه نیست ،چنین برخوردهای را هم دارند
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 2
    سلام دوستان واقعا اکثر این وانتی‌ها در وزن دزدی می‌کنند
  • محمد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 3
    بیشتر میوه فروش های وانتی افراد بی ادب و فرومایه هستند میوه راقاطی می کنند البته توهین نشه با ادب هم دارند
  • مرتضی RU ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 0
    کاش میگفتی هنگام خرید از وانتی ها اول در جای مناسب پارک کنید بعد خرید کنید
  • بهمن فرشته IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    10 0
    صاحبان مغازه به سود کمتر از 50 درصد قانبغ نیستند.
  • رضاشهرابی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 0
    ازبهد ترافیک فقط نگاه کنیم .نباید خرید .رواعصاب مردم هستن
  • فردین IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    قدیم ترازو سنک کیلوی بود اکنون ترازو دیجیتال ولی همه ترازوهای دست کاری شده هرکسی می خواهد از وانتی خرید کند ترازوی ایشان با وزن موبایل تست کند
  • حسین IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    11 1
    اتفاقا باید از همین دست فروش‌ها خرید کنیم هم صرفه جویی در قیمت هم اقتصاد بد
  • نعیم عبادی ناصری IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    سلام من با کلام شما در مورد ایجاد ترافیک موافقم،ولی بحث مالیات و چرا ارزون میدم مخالف هستم
  • احمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    مسافر مشهد بودم وارد اتوبان مشهد سبزوار شدم کنار اتوبان خربزه فروشها داشتند می فروختند نگه داشتم دوتا بخرم چون کیلویی ده تومان بود دیدم ارزونه گفتم سه چهارتا وزن کنه ایشان هم با زرنگی ده تا کرد گونی وبا ان ترازویی طنابی وزن کرد گفت صد وپنج کیلو میشه یک میلیون و پنجاه هزار تومان کارت دادم کشید اومدم تبریز وزن کردم دیدم پنجاه و پنج کیلو است یعنی دقیقا صددرصد اضافه به حسابم قالب کرده بود
    • یزدان IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      0 0
      ی شعر بگو که حداقل خودت باور کنی ۱۵۰کیلو باید سه یا۴نفر حملش بکنن ولی ۵۰کیلو ینفری میشه بلند کرد یعنی تو اینجاشم نفهمیدی
  • حسین IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    12 1
    آره جون خودت نه اینکه خیلی اقتصاد و جیب پر پولی داریم که بریم از مغازه ها با قیمت گزاف خرید کنیم
  • محمد IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 1
    وانتی ها میوه هاشون مرغوب نیست جدا کردنی هم نیست اگر ده کیلو میوه از وانت بخری پنج کیلو میوه سالم ازش میمونه چه بهتر که از مغازه خرید کنیم همینی که نیم کیلو قیمت نوشته معلومه که کارشون درست نیست من ازوانت میوه خریدم پوزکشید وبعد گفت پور قطع شده پولش داد ورفتم سه کیلومتری فاصله داشتم دیدم پیامک آمد برای اینکه زرنگی نشه برگشتم وپولم را ازش گرفتم
  • سید احمد IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    6 2
    وقتی یه کیلو پرتقال تو مغازه میدن 50هزار تومن میدن و ماشینی میده 20 تومن طبیعی هست که براش صف بکشند چرا رو مغازه ها نظارت نمیکنند مگه کیلو میوه چقدر باید روش سود بکشند
  • ن.الف IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 1
    علاوه برسد معبر وتضیع حقوق شهروندان گاهی محصولات بی کیفیت را عرضه میکنن وچون جای معلوم ومشخص ندارن سرمون کلاه میزارن .
  • علی رزیجی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 1
    خو این بنده خدا ها از کجا نون زن و بچهاشون در بیارن.. شما که اینطوری میگی آیا بفکر حقوق شهروندان هستی یا بفکر جیب خودت که با مالیات و عوارض پر بشه.. من به شخصه ازشون خرید میکنم
  • ایراندوست IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    8 3
    هر کسی به طریقی نان درمیاره،یکی هم با وانت،شما که با که با کلاس هستی از وانتی اتوبان نخر،از وانت محل وخیابان هم نگیر،چطوری امرار معاش کنه بنده خدا،دزدی کنه ،و...هیچ کس راضی نیست که برای دیگران دردسر ساز بشه،ولی مجبوره جبر روزگار هستش اقای مائلف
  • احمدی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 0
    بایستی در جاده وزارت راه و در شهر شهرداری ها به شدت جلو انهارا بگیرد قیمت کن واز ش نخر ببین چقدر ناراحت می شوند و توهین هم می کنند از همین نیم کیلو نوشتن باید اینها را شناخت
  • سیما IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    نباید خرید کرد از وانتی آنچنان کلاه حقه بازی سر من گذاشتن هیچوقت یادم نمیره حرومخور انشالله تو آتیش جهنم بسوزه
  • سعید US ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 4
    شما یه ساماندهی درست واصولی برای این بندگان خدا کنین،بعد اگ اومد کنار بزرگراه و دور میدون ایستادن ماازشون خرید نمیکنیم.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 1
    باعث تصادف میشه وبرای آبروی شهر هم زشته جمعش ته
  • حسین IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    17 2
    تو هر قشری ادم خوب و بد هست خواهشا چرندبات خوراک مردم ندید اون بیچاره ها هم از بیکاری دست به این کار زدن همشون بچه مدرسه دارند زن و بچه چشم به راه دارند
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    10 1
    قیمت مغازه ها سرسام اوره چکار کنیم
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    مثل خیلی دیگر از کارهای ما که بی نظمی و ...هستش
  • رضا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 0
    هم در قیمت و هم بخصوص در وزن میوه کلاه سر مردم کلاه میگذارند بشخصه دیدم که 4 کیلو میوه را روی ترازو پنج کیلو ونیم حساب کرد
  • علی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    به خاطر حفظ ابروشون ویه لقمه نون زن وبچه شون اینکاررومیکنن همه مثل تو که تیترزدی سکه نیستن
  • علی اکرادلو IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 1
    سلام بنده نه وانتی هستم نه کاسب دوره گرد....بازنشسته نظامی هستم.آیاوانتی هابرای زن وبچه شون نون نمیخوان زندگی ندارن مستاجرنیستن.وووو...این بندگان خدا.مالیات وانت نمی دهند!ولی درآمدآنچنانی ندارند!کمی منصفانه حرف بزنید مطلب بنویسید.
  • احمد IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 1
    وقتی مغازه دار ۱۰برابر قیمت واقعی به مردم جنسش را میندازه هیچ مسئولی هم تو ایران ندارین جلو گرون فروشی را بگیره یکی که یه ذره ارزونتر بده همه صف میبندیم وازش خرید میکنیم .
  • داریوش IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    هم کم فروشی میکنند و هم میوه هاشون کیفیت نداره ، اکثرا ترازوشونو دستکاری میکنند و کلاه میزارن سر مردم....
  • واقع بین IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 1
    اتفاقا از وانتی ها و دست فروشان خرید کنید چون با کمترین سود چنس می‌فروشند و خیلی ها از این راه امرار معاش می کنند نون بریدن خوب نیست اگه شهرداری ها راست میگن اینا رو ساماندهی کنند
  • سیامک IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    سلام، اکثر میوه فروش‌های وانتی و نیسان 1- ترازو ها را دست کاری می کنند 2-قیمت های را که نوشته اند طوری می نویسند از دور خوب دیده نشود وقتی پیاده شد و جلوتر آمدی متوجه می‌شوی که مثلاً صفر جلوی 5 بوده مثلاً نوشته موز 60 تومان میری میبینی 65 هست 3- و تازه میگه اون با جعبه هست کیلویی اگر بخواهی جلویها 73 اونطرف هم هست 75 و نهایتا اگر حواست نباشه و نگاه نکنی با اینکه ترازو هم درست نیست چیزی هم بیشتر از قیمت روی ترازو ازت می خواهد . اینها که گفتم شاید بنظر جوک بیاد ولی همه اش را دقت کردم و تازه متوجه شدم که 90 درصد مشتریها اصلا اهمیت نمی دن و تو روز روشن سرشان کلاه می‌ره و اونها خندان هستند که موز خریدم 60 تومان
  • پرهام IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 1
    سلام ب همگی اینهمه موکب هر دفعه ب ی بهانه ای مزنن و ترافیک وحشتناک میشه این ضایع کردن حق شهروندی نیس یادمه یبار نیمه شعبان مادر خدابیامرزم حالش بد شد داشتم میبردمش دکتر چندجا توی راه موکب بود همش هم ترافیک والودگی صوتی زیاد نزدیک بود مادرم رو اون موقع از دست بدم ،؛ از اینکه بعضی از وانتیها کم فروشی میکنن شکی نیس ولی از اونها خرید نکردن بنظر من درست نیست
  • موافق IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 0
    ازوزن درست میکنن که به باور ما ارزان خریدیم ***هیچ ارزانی بی علت نیست هیچ گرانی بی حکمت🤔
  • مجید IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    11 1
    برید از مغازع بخرید پنج برابرشو،وانتی ها همشون دزد نیستن من خیلی وقته خرید میکنم هم وزن درست هم قیمت مناسب،وقتی هندونه شب یلدارو ۱۰تومن خریدم ولی مغازع دار ۴۵تومن میگفت ،ی هندونه ده کیلویی ۳۰۰هزارتومن گرونتر،میدونی چقدر فرقشه،وقتی درست پارک کنید واسه خرید هیچ مشکلی پیش نمیاد بی احتیاطی راننده اس ک باعث تصادف و ترافیک میشن ن میوه فروش بدبختی ک توسرما گرما نون در میارع بجای نون بری از قشر پایین،برو ب آقازاده و دلال های دلارو ارزو طلا و کوفت و زهرمار گیر بده
  • حسین DE ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    14 2
    اون بدبخت پول اجاره مغازه را نذار میخواهد برای زن ک بچه ش خرجی بدست بیاره تو سرما و گرما چرا ازش نخریم......
  • ایرج IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    6 2
    احتمالآ شما مغازه دار هستید وگرنه واسه خرید هندونه کسی تو صف نمی ایستد
  • ناشناس IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    اگر مسئولین به این وانتی ها سرو سامان بدهند و اینطوری پراکنده نباشند انواع واقسام مشکلات رانخواهیم داشت درکشورهای قانونمند این مدل کاسبی ها وجود ندارند. مثال دیگرپوست تخمه هایی که به فراوانی زیر در پارکها،زیر نیمکتها،اتوبوس ها،چمنها و...دیده میشود.حتی یک عده حاضر نیستن به خودشون زحمت بدن و در سطل آشغال بریزند.
  • رمضان IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 1
    نان همه که آجر شده حالا می‌خواهید نان وانتیها راتخته کنید ولا که همیشه قیمت اجناس اینا از مغازه‌های دوربر خیلی ارزان‌تر است ،
  • سالگ IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    7 0
    خداوند عمر انها را وانتی ها را طولانی کند از باغدارها می خرند و مستقیم به مردم می فروشند نصف قیمت و شاید یک سوم مغازه دارها اگر انها نبودند طبقه متوسط و ضعیف جامعه سالی یک بار نمی توانستند میوه بخرند همین الان وانت اشنایان از شمال پرتغال اورد برگش خشک نشده کیلویی ۱۵ هزارتومان ایا مغازه دار از سی تومان پایین تر همان پرتغال را میده اصلا نمی ده خراب می کنه بیرون می ریزه به یک فقیر نمی ده سی سال است از وانت می خرم و بندرت یک در صد شاید حقه باز باشند مغازه دارها چی ؟
  • خسرو نوروزی BR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 4
    ضمن اینکه اکثرا از تیر برق بالای سرشان به برق دزدی از تیر برق هم مبادرت می کنند.
  • حاتف IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 3
    این دلیل نمیشه که از وانتی ها خرید نکنیم... شما بجای این حرفها. ی. راهی پیشنهاد بدید که میوه و خوراکی به قیمت همون وانتی ها بدست مردم برسه.. ضمنا خیلی از ماشین‌ها هم برای دور. دور زدن ترافیک ایجاد کردن..
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 2
    من‌خیلی‌وقته‌دیگه‌ازوانتی‌ها هم‌نمیتونم‌بخرم جای‌ارزونترسراغ‌ندارید؟
  • محمد IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    ترازو هایشان اکثرا دستکاری شده است خودم موز گرفتم گفت ۳کیلو ۲۵۰گرم پول رو پرداخت کردم رفتم جلوی خونه به وزن موز شک کردم سوپرمارکت محله دادم وزن کردشد ۲ونیم کیلو
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 1
    میدونید اگه وانتی هانباشند قیمتها سربه فلک میکشه؟ نمیدونید
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 2
    اتفاقا ازهمینا بایدخریداصلا هم کم فروش نیستنداتفاقاخیلی ام باانصاف هستن نسبت ب مغازه دار مونده ک نون این بنده خدا هارو هم آجر کنید
  • Yh IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    اره.مقصر آلودگی هوا هم همین دس فروشان.باعث بانی همه مشکلاتم پیدا شد
  • دست فروش IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 2
    خب تو که بلد نیستی مطلب پیدا کنی ،دو تا محتوا خوب بلد نیستی ناموسن خودکار رو از شما بگیرن مردم راحت‌ترین تا دوتا وانتی رو جمع کنند ، اندکی تفکر
  • Faridon.gh4848 IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    کدام مسولیت وقتی فروشنده مغازه دار باید حق مالیات واجاره مغازه و تلفن واب وبرق وعوارض شهرداری و...بدهد ولی طرف وانت از همه اینها معاف باشد وترافیک هم ایجاد کند آقای خبرنگار نمی دانم کجای مسله نقد کردی ترافیک یا فروشندگی وانت را ؟
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    کار اساسی باید کرد نمیشه که بیست میلیون افغانی بیاری به ده میلیون نفر ش هم یارانه بدی ،کل شغل ها را اشغال کنن،کل محلات خونه ها را بگیرن بعد نون هم‌وطن که مجبور شده به میوه فروشی کنار خیابان بپردازه ،هم آجر کنی ،جهت اطلاعات بیشتر نویسنده و مابقی افراد یاد آوری کنم که همه دستگاه های پوز وکارتخوان و حسابهای افراد فروشنده وانتی و دستفروش به سامانه مالیاتی متصل شدن واگر گردش مالی از حد نصاب مشخصی عبور کنند مشمول اخذ مالیات هم میشوند پس جو سازی نکنید
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 2
    کل کارهای مملکت درست شده ؟!حالا گیر دادین به اون بنده خداها اونا اگه پول داشتند میرفتن یه فروشگاه گرم که نخوان وایسن تو سرما
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    6 1
    انگار در هیچ جای دیگری حقی ضایع نمی شود که افتادین دنبال وانتی بیچاره! یک‌کمی به هوش بیا، بعد بنویس
  • حیدر IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    از دست فروش نخرم از کی بخرم بنده خدا یه میوه آورده چرا همه چیزو به هم پیوند مزنید همه مشن حکیم وعارف بزار بدبختا یه لقمه نون ببرن برازن وبچه هاشو تونه حقوق بگیر نمیدونی حقته
  • اصغر IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    ترافیک راه میندازن سد معبر میکنن درضم جنس خوب نمی‌فروشند مردم هم گولشون رو میخورند
  • جانباز جنگ تحمیلی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    این خاطره به هیچ عنوان دلیل خوبی برای خرید نکردن از دستفروشان نیست،اولا وانتیها ودستفروشان هم خانواده دارند،دوما همه دنبال منافع خود هستند ،در حالیکه دستفروشان نصف قیمت مغازه داران می فروشند کدام عقل سلیمی گران خریدن را انتخاب میکند؟
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 1
    نون بری نکن کار خوبی نیست
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 1
    منی که ماهی ۱۵ حقوق میگیرم توان خرید از مغازه ندارم اگه اون وانتی نباشه چکار کنم واقعا بهشون نیاز دارم با کمال احترام به همه کسبه محترم ولی فعلا شرایط اینجوری حکم میکنه
  • دانیال IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 2
    اره حتما برید از مغازه بخرید دولا و پهنا بهتون می ندازن
  • هادی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    12 0
    همه کم فروش نیستن نون بری کار خوبی نیست
  • محسن IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    چون بنده خدا پول نداره مغازه رهن و اجاره کنه مسؤلین ورئیس اتحادیه ها هم خیلی کمکش میکنن.دم اهالی رسانه را هم میبینن که تیتر یا گزارش تهیه کنند که ال هست وبل هست و.... مردم نباید ازش خرید کنند 😏
  • ناشناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 3
    نونبری خوب نیست ولی من چندبار از وانتیهای جاده بهشت زهرای تهران خرید کردم تو وزن دزدی میکنن والان دوسه سالیه نه بخاطر ترافیک بلکه بخاطر کم فروشی خرید نمیکنم ازشون
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    از اتباع25میلیونی می نوشتی با1000ران خطر
  • بهمن IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    دقت کنید مطلب روزنامه همشهری آنلاین زده. ارگان شهرداری تهران. دلایلش هم مشخصه .....
  • بهمن IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    6 1
    باسلام خدمت همه دوستان اتفاقآ فقط وانتی ها هستند انصاف دارن نصف قیمت مغازه دارها رو جنسشونو میفروشن اگر وانتی ها نباشن ما نمیتونیم یک کیلو میوه در ماه بخوریم زنده باد هر چه وانتی با انصافه♥️
  • احمد IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    همه اینا تقصیر ترامپه
  • منصور IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    سلام دوستان این فروشنده از وزن کم فروشی می‌کنند ترازورو دستکاری میکنند
  • گودرز ES ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 2
    اونام حق دارن نون زن بچشونودرآرن
  • فهیم IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    ترافیک درست میکنن و باعث تصادف در کنار خیابان هستن.ولی اگه شهرداری جایی مخصوص به وانت ها و دستفروشان بده و ازشون اجاره و مالیات بگیره بعد نمیتونن جنس رو ارزون تر بدن.متاسفانه جمعه بازار در شهرستان نیشابور هست که فرماندار و شهردارش هیچ فکری برای کبوتر و مرغ و خروس فروشان و دزدان دست فروشش نمیکنن.وای بحال مریضی که داخل آمبولانس در ترافیک این بازار گیر کنه.اینها حق الناس هست که فرمانداری نیشابور باید جواب بده
  • م IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    حالاگیردادین به وانتی های بنده خدامیخواین اوناروازنون خوردن بندازین چقدر عوضی هستین
  • همت IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    اتفاقا. خرید. کنیم. اون. بنده. خدا ها. هم. برای. یک. نان. حلال. کار میکنند. همین. چرا. دیگران. از نان خوردن بیندازیم ؟؟. ازشان خرید. میکنیم انشاءالله همیشه
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 1
    تاوقتی که وانتی ها سطح شهرها هستن میشه میوه خورد در صورت جمع کردن همشون در شرایط اقتصادی الان همان میوه رو بامنت از مغازه دار باید گرفت خدا تومن
  • حسین IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    میوه ها کلا آلوده هستن درجه ۳ هستن و ترازو هم میزان نیست هر ارزانی بدون دلیل نیست و جایشان هم ثابت نیست برش گردون موز ها اکثرا تقلبی هستن موز فقط اکوادور هست چون ارگانیک هست یعنی طبیعی و جنگلی هست و هندی و پاکستانی هم پرورشی و پیوندی هستن هر کدام مارک دارند
  • مهدی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    یه جای مخصوص بهشون بدن واقعا ترافیک های سنگین پیش میاد الان سمت مارلیک در کرج یه جایی مشخص شده همه وانت ها ریف اونجا هستند مردم هم راحت خرید میکنن
  • بادیگارد IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 4
    بنظرم باید بیشتر خرید کرد چون ک مسئولین راهی نذاشتن .با گرونی همه ی اقلام مجبوریم خرید کنیم .خدا رو شکر ک کنار خیابان وانت ها هستن
  • م IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 2
    اینم حثوق مفت میگیره حالا اونده گیر داده به وانتی ها
  • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    ما درمملکتی زندگیمیکنیم که نیاز به آرمش وآسایش داریم ولازمه این مسایل همکاری اکثر مردم رامی طلبدیه مقدار اصولی فکر بشودوسعی کنیدهواهویی همدیگر رامحکو نکنید
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    ترازو رو هم دستکاری می کنن تابلو میزنه 30 رو ترازو 40 حساب می کنه اینو خودم شاهد بودم
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    این دلیل نمیشه که با وجود قیمت مناسب تر و اونهم با این گرانی های افسار گسیخته ، از وانتی ها خرید نکنیم ، بلکه کافیه حواسمون باشه جای مناسب پارک کنیم و باعث تضعیف حقوق دیگران نشیم . عنوان مطلب با دلیل ذکر شده همخوانی نداره
  • سید IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    چرانبایدخریدکنیم ؟ اینهایک قشرنسبتاًفقیری هستن که راه درآمدی بجزاین ندارن ، دولت بامالیاتهای آنچنانی ریشه این فقرارادراورد، قیمت میوه اینهابعضی مواقع نصف قیمت بازاره ، خداراضی نیست نان کسی راآجرکنی
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    کارگری رو که اوردن اتباع گرفتید از اینا هم خرید نکنیم که اینا رو هم نابود کنیم چقد بی شرفید شماها این صف ها و ترافیک ها ریشه در فقر مردم داره بخاطر دوهزار ارزوتر بجای اینا حرف ها عمق فلاکت مردم رو درک کنید
  • حسن IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 0
    من به کرات از وانت های کنار خیابون خرید کردم در خیلی از مواقع تو وزن خیلی کلا سرم گذاشتن باید مراقب باشید.
  • ولی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 3
    راست میگه اصلاً خرید نکنید .خرید چی هست؟تا میتوانید صرفه جویی کنیدو پولتون رو جمع کنید به کشور های دیگر کمک کنید.زن وبچه ی خودتون از گرسنگی بمیرند.ما اگر گرسنه بمیریم مهم نیست.عوضش امنیت داریم......
  • اصغر IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    همین امروز یکیشون بدجوری بهم چپوند... بهش گفتم تو که از مغازه دار گرون تر زدی.. گفت من تو این سرما ...
  • محمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    قیمت های وانتی و مغازه دار رو مقایسه کنید ، بازار روز هم هست میتونید خرید کنید . آدم عاقل وکیل وصی نمی خواد
  • امید IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    همه روبایک چوب نزنیدلطفا. بیعرضگی مسئولان پای کاسبی وانتی های بی دفاع وزحمتکش نزارید. #باافتخاروانتی وحلال خورم.
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    شخصا هر وقت خریدم کلاح سرم رفت
  • غلام سیا IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    تو شهرهای شما اینجوریه والا تو شهر کنار خیابونا انصاف دارن بعد اگه این کارو نکنن شما خرج زنو و بچه ی اون راننده وانت و میدی
  • US ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    یعنی تمام دلیلت همین بور!!!!
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    چه کار کنن بزن دزدی ،اکثرا قیمت‌مناسب و کیفیت میوه هاشون عالیه، چون روز به روز میوه شون فروش میره،من خودم‌پاتوقشون می‌دونم و سر ساعت مخصوص می رم برا خرید و دیگه مشتری شدم 😜😜😜
  • م ر IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    اقای طباطبایی خرافات گفتی معلومه چی گفتی
  • ریحانی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    من دوسه بار از اینا خرید کردم یه بار پسته تازه خریدم یکیلو رو ۷۰۰ گرم داده بود دوباره از خونه برگشتم ضمن اینکه ۳۰۰ گرم رو پس گرفتم ۳۰۰ کرم هم بخاطر برگشتم گرفتم یه بار هم طالبی خریدم ۵۰ کیلو حساب کرد آوردم توخونه دیدم ۲۵ کیلو داده برگشتم تا منو دید گفت آقا اشتباه شده طالبی رو دادم پولمو گرفتم هرچی گفت بقیشو بدم قبول نکردم اکثرا نه مشون کلک میزنند وحروم خوری میکنند
  • کوروش IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    عزیزان مدتی نه از دست فروش وانتی ها که کلا کلاه بردارن برای خرید چند کیلو میوه سد معبر نکنیم ممکن است در هنگام خرید از وانتی ها یکی بزند خدای نکرده به ماشین چندده ميليون ضرر کنیم
  • اکبر IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 0
    تازه درست هم پارک نمی کنن وسط خیابون وایمیستن
  • آرین IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    خجالت هم خوب چیزیه .تنها جایی که یک فقیر می‌تواند لااقل یکبار برای خانواده اش میوه خرید کند
  • صاحبعلی قنبری IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    هرکس قیمتش پایین باشد از آن خریدهایمان را انجام می‌دهیم به خاطر اینکه در مغازه ها قیمت‌ها خیلی بالاست وهیچ نظارتی نمی‌شود
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 0
    باید همه ی دستفروشان ساماندهی شوند هر کجای کرمانشاه دلشان بخواهد بساط پهن میکنند پیاده رویی نمانده و گاهی منجر به ترافیک میشوند انها هم حق کار و زندگی دارند اما نه هر جایی و محلی.
  • مرتضایی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    موارد مطرحه شده کاملا درسته و این را اضافه کنید وانتی اغلب ترازویشان را دستکاری می‌کنند و آنچه به خریدار وزن کالا را می‌گوید حقیقت آن نیست یعنی بسیار سبک‌تر از آن است. باور ندارید یکبار امتحان کنید
  • م ر IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    اخه داداش من هی میگی ترافیک ایستادم وشلوغه وخسته شدم از وانتیهای دسفروش توایران همه جا ترافیک وصف هست از بانک پمپ بنزین نانوای عابر بانک هر جایی که بگی ایرانی باید تو صف وترافیک باشه حالا شما گیر دادی به این بدبخت دستفروش داداش بیخیال
  • قدرت طهماسبی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    انسان های شریف نیز زیاد دارند که پول اجاره ، رهن و سرمایه ندارند و مجبور به فروش از طریق وانت بصورت سیار هستند ، کار نیست اگر باشد درآمد پایدار و کافی ندارند ، به همه توهین نکنید لطفاً ، در بین تمام مشاغل خوب و بد هست.الله اکبر
  • بنده خدا IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    باسلام اینایی که اعتراض کردن کاسب ومغازه دارن بخاطراینکه اون بندگان خداپول ندارن مغازه اجاره کنن میخوان خرابشون کنن انسانهای بسیارشریفی هستندومیوه هم خدایی نسبت به مغازه باانصاف بیشتری نیفروشن اتفاقا رزق حلال روهمین قشرزحمتکش میبره توسفره که سودکمتری دریافت میکنه یکی نوشته هندونه خریدم بحای فتادوپنج هفتصدوپنحاه کشیده بوداومدم گفتم گفت بروشکایت کن.این شدحرف.مردحسابی چشم که داری همون لحظه خرید کاغذرسیدرونگاه کن بعدبرو.
  • حسین IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    وقتی ما در این شرایط تورمی و گرانی روزافزون توان خرید میوه از مغازه ها با دوبرابر قیمت نداریم ناچاریم از وانت خرید کنیم. قیمتهای مغازه های میوه و تره بار واقعا ظالمانه است. مشکل اصلی مربوط به قیمتهاست اگه با کنترل و نظارت جدی ارگانهای مسئول قیمتهای مغازه ها منصفانه بشه هیچکسی از وانت خرید نخواهد کرد.
  • محمد RO ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    همیشه باید از پولدارها حمایت کنیم اینام باید نون ببرن خونشون
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    اینم یه روش دیگر برای تبلیغ کردن خودشون یه چیزم که یکم ارزون تر گیر میاد میگن باید نباشه
  • بنده اصیل خدا IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    همه راخو‌ندم الکی خودتان رازحمت ندهید هیزم تره زیرش ازرویش بدتره وانتی ومغازه دار هردویکی بستگی به ذات وایمان ولوغیر
  • بهنام IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    واقعا این روزا وانتی کنار اتوبان و خیابونا خیلی زیاد شده با این شلوغی سر سام آور این کاسبهای سیار هم دنبال یه لقمه نان هستن ، امیدواریم که فکری براشون بشه البته کار زیاد داره ولی کار نشد نیست ، اگر ساماندهی بشن و تو هر شهری یه جایی براشون در نظر گرفته بشه مثل غرفه های تره بار با کرایه مناسب و نظارت شهرداری خیلی خوب میشه .
  • علی شیرازی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    مغازه دارها که کلا میخان از جیب ملت سالی دوتا مغازه بخرن تو مملکت ما مغازه شده سرمایه این بدبخت ها نون حلال در میارن به فکر بیچاره مردم هستن
  • فرتاش IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    وانتی اگر هندوانه راکیلوی ۱۰هزار تومان میفروشه مغازه دار۱۰۰برابر ان رامیفروشه کدام عاقل میره از مغازه بخره من همیشه خرید کردم هیچ وقت ترافیک ندیدم ببین میتونی این بدبختها ازنون خوردن بندازین ازخدا بترس ناروانگو
  • ممد IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 2
    دوستانی ک میگن ولنتی ترازوش فلانه..قیمتاش فلانه..همه ک مثه هم نیستت..نکنه همه مغازه دارا با عشوه میوه هارو میارن تا دم در خونتون و ی چیز اضافم میدن ..اره؟ همه انگشتا ک مثه هم نیستن..اون وانتی اگ مجبور نبود تو اون سرما وانمیستاد ک تو بی خرد بری واسه نیم کیلو گوجه چونه بزنی باهاش..
  • اهورا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 2
    یعنی اگه ازوانتی هاخریدنکنیم دیگه مملکت گل وبلبل میشه؟
  • محمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 1
    چرا پلیس راه به راحتی از این موضوع سد معبر میگذره.خودش جای سوال هست؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 2
    همشون کم فروش
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 1
    اینقدر ... هستند، می نویسند کیلویی مثلا 16 تومان وقتی مشتری خرید می کند دو برابر حساب می کنند وقتی اعتراض می کنند می گویند نیم کیلو 16،نگاه می کنی می بینی با رنگ فسفری کم رنک نیم را خیلی کوچولو نوشتند، واقعا کلاه برداری هست، ناظران باید برخورد مسئولانه کنند، دزدی آشکار هست
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    اگه ازینا نخریم از مغازه ها با اون قیمت های فضایی شون که اصلا نمیشه خرید
  • Gh IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    من چند بار خرید کردم آوردم وزن کردم همیشه کم فروشی کردن
  • حسین IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    اصلا کنار جاده ها واتوبانها وخیابانها ایستادن وانت های میوه فروش کاملا خطاست باعث تصادف باعث راه بندان وووووو ودرنهایت بنجل فروشی گران‌فروشی وکم فروشی شیوه کارشون است وبعضی موقع ها کلاه برداری از کارت بانکی ولی چرا هیچکس مزاحم اینها نیست مامور سد معبر وظیفش چیه از اینا باج بگیره بمونن یاووووووووو
  • امیر IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    بخاطراینکه باکارت خوان طرف میتونه بدون اینکه طرف بفهمه دوبارکار میکشه خوبه که پلیس فتاه این همه تذکر میده که ازدست فروش ها خرید نکنید بازم گوش نمیدیم هتمن باید سرمان به سنگ بخوره بعد برای همین از دست فروش نخرید ازیک مکان اعتماد خرید کنیدهمین
  • سعید IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    ارزونی شون، به خاطر سنگ ترازو شون هست که معمولا سبک‌تره.
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    این ازهمون دسته ادماست که سودی از وانتی ها نداره برای همین میگه باید جمع بشن کلا اینا از هرجایی بهشون سود نرسه اونجا رو تعطیل میکنن
  • حسین IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    نکنید این همه دزدی درایران می شود این همه اختلاس این همه راند بازی وهزاران مشکل دیگه حالا چشم توخبرنگار فقط چهارتا ادم دست فروش که راه دیگری ندارند را تیتر کردی متاسفم برای همچنین خبرگذاری
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    7 1
    دزدی فقط اون نیست که از دیوار مردم بری بالا این دسته از میوه فروش‌ها ترازو رو دستکاری میکنند قیمت هم پایین خرید که میکنی تازه میای میبینی بابا از مغازه دار هم دوبرابر گرون خریدی ازدم دزدن نخرید نخرید نخرید
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    دقیقا نباید خرید کرد چون کل خیابان رو میگیرن باعث ناهنجاری تصادف اعصاب خورد کنی و همه چیز
  • ایرانی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 2
    درکل‌وانتی‌های عزیز کارخوبی‌میکنن‌حالا به‌ترافیکش‌کار‌ندارم‌بنده از.میوه‌‌فروش داخل شهر قیمت گرفتم کیلویی ۳۵تومن‌‌‌از‌شهر بیرون آمدم وانت‌ کنار‌جاده‌پرسیدم کیلویی ۲۵تومن‌‌خب‌کیلویی ۱۰تومن‌فرقش.برای‌ما‌که نداریم خیلی زیاده‌میوه‌هردوتا‌یکی هیچ فرقی نداشت میوه خوبی بود‌
  • رامین IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    شمایی ک پول مفت معلوم نیس از کجا گیرت میاد و .... آره برو از مغازه دار بخر حق نداری حق و نان کسی رو ببری هرکسی به یه شکلی داره حلال نان درمیاره درکل رعایت ی سری قوانین در اتوبان و... باعث میشه هیچ مشکل ومنعی نداشته باشه و اون بنده خدا هم شرمنده زن و بچه اش نشه
  • مهرداد IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 2
    بیشترشان کلاهبردارهستن،خصوصا،خصوصا جاده اصفهان به بهارستان،امکان نداره خریدکنی و چندبرابرقیمت جنس بی کیفت بهت ندن.
  • رسول IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    دیگه وانتی ها از نون خوردن نندازید 👏👏👏
  • محمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    ترازوهای دیجیتالی دستکاری میکنند و در خرید بالا از کیلوگرم به پوند تغییر میدند ،مثلا ۱۰کیلو گوجه یا هندونه یا سیب زمینی بهت میدن بعد که میای خونه میبینی حجم با وزن جور در نمیاد ،وقتی می‌بری جای دیگه میبینی نصف کل خرید کمتر بهت داده ،
  • کاملا درسته، چیزی برای گفتن نمی ماند IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    کاملا درسته، رعایت حق و حقوق که فقط در حد حرف و کلمه است
  • کاربر FR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    ی جوری تیتر زده گفتم نویسنده چه کشف بزرگی کرده نگو تو‌ترافیک مونده خخخ
  • رضا IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    وقتی در سطح مدیران دزدی می‌شود چرا این بیچاره ها نکنند ؟
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    بنده ی خدا ها خیلی هم خوب هستن ،نون بری هم کار خوبی نیست،اونا هم دوست ندارن توی سرما و گرما کنار جاده بایستند
  • امین زنگنه IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 2
    اگه ما خرید نکنیم ازشون چطور پول زندگیشون رو در بیارن.خواهش میکنم در مورد مشکلات دیگه نظر بدید ن این مورد که نان مردم بی چاره بریده میشه توی این اوضاع بد
  • سیاوش IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    جلو گیری از گرانفروشیها وظیفه کیست ؟ عامل اصلی خود دولت است . این یک حلقه از علت و معلول هاست .
  • سیدمحمد IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    به یک موضوع مهم اشاره نکردید!! و اونم میزان و ترازو های دستکاری شده که وقتی حساب کنی می بینی از در مغازه هم براتون گرانتر شده مواظب ترازوی وانتی ها باشید حتما" برسی کنید
  • اصغر IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    انشااله هر آنچه برای یکدیگر می‌خواهیم خداوند همان را در سفره عزیزمان قرار دهد
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    نفست از جای گرم بلند میشه .
  • ایران US ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    یکی گفته وانتی وزن میوه کمه کلاهبردار هستن مغازه دار کلاهبردار داره مغازه بیشتر از از وانتی میوه رو در وزن کم میکنن
  • ع.ا IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    ازشون نخریم چون محکوم هستیم به گران خربدن و تورم به خاطر یک عده دزد تو این مملکت؟!!!!!! اتفاقا از همونجا باید خرید کرد
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    امان از فرهنگ ضعیف
  • رضا IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    شهرداری با این وضعیت تهران به امان خدا گذاشته متاسفانه این وانتی ها قیمتشان زیاد با مغازه ها معمول فرق نمیکنه و اینکه کلاهبرداران ترازوهاشون همه وزن زیاد میزنند کسی هم نیست رسیدگی کند
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    وانتی ها اکثرا متقلب هستند و حتی گاهی هم اجناسشان گران تر از مغازه است
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    بعضی وقتا هم گرانفروش هم بداخلاق هم نامردند
  • روحی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    من که هیچوقت ازمغازه دارهامیوه نخریدم ونمیخرم وهمیشه ازوانتیامیوه خریدم ومیکنم.دست همه وانتیادردنکنه چون اگه اینانبودن ازمغازه دارکه این همه میوه روبخاطراجاره ومالیات میکشه روش نمیتونستم چیزی بخرم وتاحالاندیدم هیچ وانتی کم فروشی کنه.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    چون به دولت مالیات نمیدن
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    بیشترشان دروزن (ترازو) دچارمشکل هستن که ماتوجه نمیکینم کک فروشی
  • حالا هر کی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    ذات بد نیکو نگردد،،،
  • افلاطون رحیمی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    ببینید نان مردم را می توانید سنگ کنید
  • اسی هستم IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    اولا خیلی‌هاشون کم فروشی دستکاری ترازو وسنگ ترازو بخاطر غیر قابل برگشت خریدار ،وتصادف مرگبار ماهی یکبار اتفاق بیفته کافیست
  • رضا IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 1
    اون وانت‌های کنار جاده هم خانواده دارن اونا هم مشکل دارن تو سرما و گرما کنار جاده می ایستن
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    چرا اصلاً توی ایران باید کنار خیابون یا توی اتوبان وانت وایسه چیزی بفروشه مسخره
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    سلام دوستان من خودم یه میوه فروش سیار هستم شما که دارید میگید کم فروشی میکنیم مطمعن هستم هشتاد درصدتون مغازه میوه فروشی دارید فقط دارید حرف بیخود میزنید ،در ضمن قسم میخورم اگه امثال ما ها نباشیم هفتاد درصد مردم بدبخت ما سالی ۵کیلو میوه خونه نمی برن چون قدرت خرید ندارن
  • ح.م IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 1
    نون مردم رو اجر نکنیم.. ترافیک و پارک وسد معبر..از بی فرهنگی ماست.. در کنار تلاش این میوه فروشان..ماهم..رعایت کنیم.. هردو سود کردیم
  • فقط خدا IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    چه مطالب جالبی مطرح کردن درسته بعضیهاشون کم فروشی و.... میکنن ولی نباید همه را این جوری ببینیم اونها هم دارن نون زن و بچه میدن باید امرار معاش بکنن از همون پوز هم که دارن مالیات میدن اگه تصادفی هم شده از بی توجهی راننده عبوری بوده نه اینکه راننده وانت
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    شما ادم عاقل و با سواد هستید نگاه وزن کنید چرا دارید به قشر زحمت کش ودلسوز مردم توحین میکنید از خودتون خجالت بکشید انهای که دارن خونتون رو میمکن رو نمی بینید ولی انهایی که تو سرما وگرما دنبال یه دلقمه نون حلال هستن رو به دزدی محکوم میکنید ،شما خودتون ادم های سالمی نیستید.
  • Alisheikh IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    درووود نظر شما درست اما وقتی آنها یک کیلو می‌دهند ده هزارتومن حتما با سود خودش میده درست مغازه دار بده پانزده هزار تمن درست اما همان میوه دست فروش اگر گفت ۲۰ مغازه دار کمتر لز ۴۵ نمیدن اونم با کیفیت پایینتر کلاه خودت قاضی مالیات و اجاره آیا دوبرابر قیمت
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    دولت بخاطر ترافیک دلش نسوخته فقط بخاطر مالیات نمی‌تواند بگیرد میگه ازشان خرید نکنید وگرنه نظام کاری به نظم وقانون ندارد اختلاس هایشان بیداد میکند
    • ف IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 0
      درسته حق دارن
  • M IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    چیکار وانتیا دارین بدبختا اگه مجبور نباشن تو این سرما تو خیابان واینمیستن و.‌..سیر از گشنه خبر نداره این حرفام ازشکم سیریه...دزدی مملکتو گرفته چسبیدین به ترازو این بیچاره ها حالا.هرکسو تو قبر خودش میخوابونن همه مثل هم نیستن حلال خورم زیادهست.
  • یوسف IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    اینا بدبخت ترینای جامعه هستن الان وقتش برا اینا نقشه بکشیم اگه دست فروشی نکنن چکار کنن بدین مغازه سرمایه دستشون تا دست فروشی جم کنن
  • اریا IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    چون ارزانترازمغازه میده نبایدخریدکرد خخخخخ
  • دکتر IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 3
    شما فقط نگران مالیات و مواجب خودتون هستید برود دزدی کنه؟؟!! خانواده داره..می فهمید..عابرو داره شرف داره
    • محمد شیرازی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
      0 0
      دوکتور (دکتر)عابرو چیه
  • artin IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    4 1
    هیچ کاری نمی‌تونید باهاشون کنین چون اونا مافیا و گردن کلفت های دارن که به هیچ قانونی پایبند نیستند.
  • ناشناس IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    یک پطری آب را وزن کنید بزارید تو ماشین هر جا خواستید خرید کنید با همین بطری ترازو راتست کنید علی الخصوص اونکه ادعا داره ترازوش درسته !!!!
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    چشم دیدن همینا رو هم نداشتی
  • ناشناس IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    پرداخت مالیات ربطی به دست فروشی نداره،هر کسی کارتخوان داره،مشمول مالیات میشه.
  • شما IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    اتفاقا باید آز همین وانتی ها خرید بکنیم چن گرفتی آز مغازه داران اومدی حرف مفت میزنی امروز برای مصرف کننده هزار تومان هم هزار تومان هست
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    سلام نیروی سد معبر ها از نون خوردن نندازین گناه دارن تا دست فروشان
  • عباس IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    وقتی قیمت مناسب است خرید می کنیم
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    به نظر من هیچ فرقی نمیکنه هم مغازه دار وهم وانتی،دنبال کسب روزی هستن،پس شکر نخورید
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    اینکه کسی از وانتی ها خرید نکنه خیلی انسان متکبر وخودخواهی باید باشی که نسبت به مردم هیچ مسولیتی نداری
  • جبار IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    من تو عمرم یک بار از وانتی ها خرید کردم ۲ تا هندوانه به وزنش شک کردم بردم مغازه قصابی وزن کرد فاکتور وزن گرفتم ۲ کیلو کم بود بردم پس دادم دیگه همیشه میرم از تره بار تهران میخرم
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    بله وجود وانتی ها در کنار خیابون باعث خیلی از تصادف‌های جاده ای هست،، یه ماشینی وامیسته خرید کنه سد معبر می‌کنه ماشینهای پشتی میکوبند بهش
  • Sam IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    بی انصافی نکنید ، همشون که کلاهبردار و ... نیستند ! خیلیهاشون هم واقعا شریف و حلال خورند ، تازه مگه مغازه دار متقلب نمیشه ؟؟؟ اگه مملکت قانون و قرار داشت ، طرف میرفت مغازه میخرید و کار میکرد ، نه سد معبر میشد نه دایم تن و بدنش میلرزید که حالا میاند بار و وسایلشو میریزند تو ماشین و میبرند و خودشو هم کلی جریمه میکنند !
  • مهدی US ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    وقتی بجای یک کیلو مینویسن نیم کیلو شخصیتشو رو میکنن
  • علی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    حالا کاری با این نداریم که کم فروشی میکنن ،یا جنس خراب غالب میکنن،، راهنمایی رانندگی،، شهرداری چطور می‌زاره اینها کنار بزرگراه بساط کنن، مخصوصا جاده مخصوص کرج ، شرکت .... که جاده خیلی هم باریک هست
  • آرش کمانگیر IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    مقصراصلی این اتفاقات مردمی هستن که بخاطر اینکه کار خودشون راه بیفته حاضرن سد راه بقیه بشن تا بتونن یه مقدار میوه یا... را از یه بار فروش بخرند این فرهنگ غلطی هست که حق دیگران براشون اهمیتی نداره و به راحتی اونو نادیده میگیرن😔
  • ندا IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    این وانتی ها هم چون کارتخوان دارند مالیات میدن میشه اگر اطلاعاتی در مورد چیزی ندارید اطلا عات غلط به مردم ندید ممنون
  • . IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    میوه فروشا خیابونا رو ترافیک درست کردن
  • مهدی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    فقط نظرات.. کلا باهمدیگر جنگ داریم انگار
  • حکمت اله بهمنی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    ازوانتی بدبختر وانتیه همجا کمکاری هست اما همه نه شاید ازبیست نفر یک نفر پیدا بشه حلال حرام ٱبرو سرش نشه ولی بقیه دنبال نون حلال براخانواده مخوان
  • سیدحسینی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    کسی منکر این نیست که زن وبچه دارن یا گناه دارن باید نون حلال ببرن سر سفره نه اینکه از مردم بزنن باورکنید همچون اشخاصی که که تومعامله کم فروشی میکنن اگه یه پست مهم تومملکت داشتن بازهم اختلاس میکردن یادشون بمونه که خداوند درسوره مطففین فرموده وای به حال کم فروشان
  • مهدی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    به نظر شما چکار کنند از کجا پول در بیارن بهتر از کار خلاف ودزدی هستش
  • ابوالحسن DE ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 1
    بجای تشویق به نخریدن واضافه کردن تعدادبیکاربه جمع ببکاران راه حلی پیشنهادبدهیدکه هم اینان شغلی داشته باسندوهم ازبارترافیک کاسته شود
  • فرهاد IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    من چندبارخریدکردم مخصوصاهندوانه کلاخراب بودحاضرم ازمغازه گران بخرم میدونم که یه میوه خوب میخرم کلاتوبه کردم که ازاینااصلاخریدنکنم بجای میوه برن بارجابجاکنن نه اینکه به هموطن خودشان کلک بزنن
  • البرز بختیاری IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    وقتی به پای صندوق رای میروی وانتخاب میکنی که قانون را اجرا کنند حالا چه فلان چه بهمان اصل منطق است که اجرا شود
  • Hashem IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    بله یک عامل دیگه هم که باید از اینا خرید نکنیم اینه که متاسفانه ترازو رو هم دستکاری میکنند چند باری من امتحان کردم.
  • ماندگار IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    قطعا تمام دستفروشان یک ارتباطی با دستگاه‌های زیربط و عوامل مسئول دارند که نصف بیشتر بزرگراه را در اختیار دارند.
  • امیر IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    شماهایی ک اینقدر پیگیر مشکل مردمین مشکلات اقتصادی رو حل کنین ناخواستع تو ترافیک موندین؟ ماها ناخواستع اینجا زندگی میکنیم دلار ۸۰هزار ۲۰۷چیع مگ؟؟؟۱ میلیارد شده آره از هم نخرید و فقط پول جمع کنین بدین ب اینا
  • هم وطن IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بعضی از دوستان فرمودند که کم فروشی یا دزدی می‌کنند صداقت یا دزدی مختص وانت یا مغازه دار نیست اونی که ذاتش خراب باشه هرجایی که باشد دزدی و خیانت خواهد کرد خدا به فریاد زن و بچه های این جور افراد برسد برای خریدار هرطوری باشد می‌گذرد زندگی فراز و نشیب زیاد دارد‌
  • رضا IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 2
    حالا از این دستفروش خرید نکنیم مشکلات جامعه حل میشه؟ دلار بیکاری تورم اختلاس خودروی بی کیفیت قطعی برق خشکسالی وووو اینا حل میشه؟ضمنا به مسئولین دزد و خائن اختلاسگر هم نباید رای داد و این هم یک مسئولیت سیاسی است
  • اسی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    علاوه‌بر گران فروشی رفتار بدی بامردم دارن ادعای لاتی دارن
  • ایرانی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    بی کیفترین میوه ها را وانت بار ها می فروشن
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 2
    والا قیمت اینا از مغازه ها مناسبتره
  • امیرکبیر IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    هم نفست از جای گرم بلند میشه،هم شهرداری و دولتت بی‌عرضه هستند و هم حق با میوه فروشه که با این کارش جلوی دلالهای میدان تره بار میگیره....پس اول خودتان را جای دیگران قراردهید بعد قضاوت کنید.
  • رضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    بازار گرانی را کنترل کنید ، حالا یک وانتی هم زیر قیمت میده بگذارید بده بابا
  • عرفان IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 0
    خوب نخریم
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 1
    جدای از وزن و کیفیت در محاسبه قیمت هم سر مردم کلاه میزارن من چند بار امتحان کردم ‌‌دیگه از وانتی جماعت هرید میکنم از مغازه فاکتور میگیرم
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 4
    مگه فضولی مردم روزیشونو اچه جوری در بیارن اتفاقا می‌خوام همه خریدامو از وانت نیسان کنم ببینم فضولم کیه ...
  • بابک محمودی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    7 3
    والاشما کاری کردید که تمام ملت شدن دستفروش ملت دنبال ۴ریال ارزونتره همه که وکیل وزیریانماینده مجلس نیستن توی شمال تهران که مفت دربیارن بخورن
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    3 2
    با وجود اینکه پول مغازه آب برق تلفن مالیات و ..... پرداخت نمیکنن میوه شون رو با قیمت بالاتر و کیفیت پایین تر میفروشن
  • حجت IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 3
    کم فروشی در دستفروشان زیاده، دقت کنید.
  • 2222 IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    9 2
    باید از دست فروش ها خرید کرد تا مغازه دارها میوه به قیمت نجومی به مردم قالب نکنن
  • نا شناس IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    13 2
    چرا دوس دارید با همه چیز مقابله کنید؟ وانتی از کجا باید زندگیشو تامین کنه؟ و برای ما مردم هم خیلی خوبه که با توجه به درآمد ناچیز و هزینه ها به دلار ، زیر سایه ی مجلس و دولت مناسب تر است
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    تا کی همه اش دنبال نان بریدن باشیم من نگفتم سد معبر شود ولی عرضه مستقیم تولیدات کشاورزی هم توسط بسیاری از این فروشنده ها بصورت مستقیم انجام میشود واله دلالها آماده بلعیدن زحمت یکساله کشاورز تولید کننده هست آیا جایی هست. که صادقانه تولید یک کشاورز را با قیمت مناسب خریداری کنند میدانید چندین هزار نفر از این طریق امرار معاش ومناسبتر از مغازه ها این میوه‌ها و سبزیجات و میوه وووورا بدست مردم می‌رسانند
  • ابراهیم IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 1
    اکثرا ترازویشان دستکاری شده و بجای یک کیلو روی ۶۵۰ الی ۷۰۰ گرم تنطیم شده و کم فروشی و دریافت وجه اضافی می کنند.و در صورت اعتراض درگیری ایجاد می کنند.بهتر است خرید از وانتی ها نداشته باشیم.وانت وسیله حمل و نقل هست نه مغازه داری.با کسی هم که خودش دوست داره سرش کلاه بره کاری نمیشه کرد.
  • علی تجدد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    زحمتی می کشم از مردم نادان که مپرس...
  • مهدی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    اکثر مغازه دارها در هر صنفی بعد باز کردن مغازه کلی از اجناس را بیرون مغازه و در پیاده رو ها قرار میدن و سد معبر میکنند و برای رفت و آمد عابرین مزاحمت دارند. صدای هیچکی در نمیاد
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام چون شانس ندارن ولله جنس شوند ارزون پول زمین نمیدن
  • حسین آرام FR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    بهتر است خاموش باشی و یاوه مگویید!مسئولان رانت خوار را دریابید و محاکمه کنید کسی از ناچاری کنار گذر هندوانه خویش را نمی‌فروشد!
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    همه این حرفا در ست ولی پای منافع چه کسانی در میان است همین وانت فروشها باعث حداقل جلوگیری از روند افزایش قیمتها نمیشوند؟
  • زهره IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    مگه میشه همه دزد وکلک باشن بخدا انصاف نیس من همه خریدامو از وانتی میخرم اولا همیشه ی خدا جلو چشمام وزن کردن دوما حتی اگه بخوان دزدی کنن جواب خدارو چی بدن سوما نه اینکه مغازه دار خیلی پیغمبره تو هر شغلی وصنفی هستن آدمای که کلک دارن تو کارشون،
  • حمید US ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    سلام ودرود برتک تک شما خوبان که اظهار ونظر می کنیدو خیلی هم منطقی، ولی متاسفانه درجامعه ما مخصوصا از قشر جوان هیچ حمایتی نمیشه واکثر میوه فروشان کنار جاده بی انصاف نیستند واقعامجبورند کنار جاده دست فروشی کنند واما باید رعایت کنند تا حق عزیزیی ضایع نشه ولی بازهم برمی گرده به ریشه اش که خرابه خیلی ها دراین وسط پول های کلان به جیب می زنند اسمی از انها نیست ولی فقط طرف مقابل می بینند که سد معبر وبا قیمت پایین می دهند تا همه توان خرید داشته باشند ولی این وضعیت مملکت ما روز به روز سفره مردم را کوچک تر می کند پس وقتی ریشه خراب باشه راهی نیست باید ادامه داد.....
  • ابوالحسن سعیدیان IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    وانتی نیستم و لی ان بدبخت زنو بچه داره به امید روزی از خونه میره بیرون کاش همه ترافیک هارو وانتی درست میکرد همه مشکلات ما تموم شد مونده فقط وانتی
  • مهراب IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    بشین سرجات بابا خجالت نمی‌کشی نون مردمو قطع میکنی چیکار کنه بره دزدی کنه یا مثل مغازه دارا پدر مردمو باقیمتاش دربیاره بس کنید بابا
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    1 0
    وقتی مغازه دارها به سود کم قانع نیستند وپنجاه تا هفتاد درصد سود رو میوه هاشون می‌زنند اونوقت شما توقع داری تو این شرایط مردم صف نکشند وترافیک ایجاد نشه اگه راست میگید دولت نظارت بر مغازه دارها رو بیشتر کنه نه اینکه الان هیچ نظارتی بر مایحتاج مردم نمیشه وهر روز ما شاهد گران‌فروشی مغازه دارها هستیم اماکن واصناف واداره صمت هم میره از همون مغازه دارها خرید میکنه ومغازه دار هم ازشون نصف قیمت رو میگیره این هست حکایت کشورمان دزدی که شاخ ودم نداره از مغازه دار گرفته تا مسولین نظارتی همه شون دستشون تو یه کاسه هستش بعد وانتی ها هم بعضی هاشون واقعا آدمهای متشخص وبا انصافی هستند وبعضی هاشون کلاهبردار ودزدند اصلا وضعیت کشورمون کلا خرابه وبا این اوضاع واحوال که ما می‌بینیم درست شدنی نخواهد بود از دری که ایمان می‌رود از در دیگرش فقر فحشاو دزدی وهزار کوفت وزهر مار دیگه میاد این حکایت ما مردم ایرانه
  • مهدی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    در طول روز شاهد بسیاری از پارک کردن های خلاف قانون هستیم که مزاحمت دارند. اونجا هم وانت میوه فروشی است کسی که رعایت حقوق دیگران برایش مهم نیست . بد پارک می‌کنه چه موقع خرید از وانتی چه هر جای دیگه.
  • هادی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ای ول به اون شرافتش که با میوه فروشی تو این شرایط سخت خرج زن وبچشو در میاره تو تهران به اون بزرگی به عناوین مختلف ترافیک دیگه هم درست میشه تو فقط اینو دیدی اونم چه جور شده بنده خدارو شهرداری ندیده تو دیدیش ...به نظر بعضی از این بزرگواران مطلب نویس همه باید برن دزدی کنن..
  • ابوالفضل IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    چرا چرتو پرت میگین، بره دزدی کنه طرف
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    چندبارهم خودم خریدکردم اوردم منزل کشیدم واقعا کم فروشی میکنن تابستان کلاه برداری کنن ایراد نداره ولی زمستان اگه کلاه مون بردارن کلاسرمامیخوریم
  • احسان IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    باید جاشونو عوض کنند نه اینکه بگیم این شغل خوب نیس
  • علی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ترازو رو دستکاری میکنن سنگین‌تر حساب میکنه.حقه باز وبی فرهنگ هستن خیلی هم زود درگیر میشن
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    مردم اوضاع اقتصادی خوبی ندارن و دنبال جنس ارزون هستن.. متاسفانه ارگان ها و سازمان‌های مربوطه این شرایط رو بوجود آوردن.. مغازه ها ارزون بفروشن تا مردم از مغازه خرید کنن.. (دولت مقصر)
  • مهدی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    واقعا این چه تیتریه؟ چرا همه رو به یه چشم میبینید؟ از اهل رسانه و اهل قلم واقعا به دوره همچین اشتباهی. توی هر صنف و هر شغلی هم آدم خوب پیدا میشه هم آدم بد،کدوم منطقی میگه تمامی انگشتای یه دست باهم برابرند؟! اکثر این وانتی های محترمی که کنار خیابون وایمیستن دنبال روزی حلال و کسب درآمد آبرومندانه‌ان، بسیار ادم های شریف و با انصافی هم هستن منتها هر اصلی یه استثنائاتی هم داره که خب از قدیم گفتن کلاتو سفت بچسب...
  • سودا IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اگر این وانت بارها نباشند مردم ضعیف نمیتونند میوه بخرند خداخیرشون بده
  • کاربر IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    فقط وقت مردم رو میگیرن،قیمت الکی میزنن دولت پهنا حساب میکنن
  • ابی IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    بله باید از مغازه خرید کنیم واجاره مغازه رو هم ما بدیم که میکشن رو میوه ها
  • ناشناس IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام، مالیات ها و مشکلات و گرفت و گیرهای شهرداری کم شود تا وانتی بتونه مغازه ای کرایه کنه،دزدی هم نکنه پس چه کنه؟حقوق های کلان و اختلاس هم که سهم گروه خاصی هست
  • A IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    شماهایی که دارید. از وانتی نخرید. برای. ماها خوبه همیشه هم از خودشون می‌خریم هر چی باشه به یه خانواده کمک میکنیم که ...
  • فاطمه احمدی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    در تمام نقاط ابادان تا وسط خیابان بساط کزدن ترافیک شدید حتی عبور را هم سخت کردن نگاهی به خیابان یک احمد آباد بیندازد حتی تردد هم سخت هست اما شهرداری هیچ نظارتی ندارد
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    با سلام فقط مراغب حرف های خود باشید مبا دا نون بنده خدا را اجر کنید
  • م IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    بخاطر مالیات ندادن... نباید از انها خرید کنیم... فک کنم جواب درسته..
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    کجای کارین اینابیشترشون مغازه دارن برای اینکه جنسشون روی دستشون نمونه گوشه خیابونم میفروشن جوری گرون میفروشن خودتونم نمی‌فهمین
  • آقای هیچکس IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    عزیزان اینجا چرا موضوع اصلی را فراموش می‌کنید، موضوع این هست که بخاطر ترافیکی که بخاطر خرید ایجاد میشه صحبت می‌کنه، واقعا برخی‌ها اصل به خودشون زحمت نمیدن که حداقل یکم برن جلو و جای مناسب ماشینشونو پارک کنند بعدش برن خرید کنند ، واقعا آدم نمیدونه به این جور افراد چی بگه ، هرجا یه وانتی رو می‌بینند همونجا ماشین و ول میکنند وسط خیابان و پیاده میشن ، مشکل ملت وانتی نیست بماند که میوه فروش کلاهبردار هست یا نه ؟ ما نمی‌توانیم به کسی بگیم شما از کجا باید خرید کنی. مردم خودشون باید بدانند که از کی خرید کنند‌. و نباید تو این اوضاع بدمالی و تورم نباید نون خوری مردم رو آجر کرد، اینکه بعضی‌ها از وانتی ها دزد و کلاهبردار هستند و نباید چوب اونارو همه بخورند. فقط خود ما باید موقع پارک کردن یکم مراعات کنیم تا باعث ترافیک نشیم ، تمام.
  • کوثر IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ما هم وضعیت اقتصادی خوبی نداریم که طرف چه شخصی رو بگیریم ولی حقا که راسته از وانتی خرید نکنید پیاز از وانتی گرفتم صد از مغازه همون میزان گرفتم شصت چرا وقتی عقل داریم ازش استفاده نمیکنیم
  • کوروش IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    همینا هستن که قیمتا رو متعادل نگه میدارن وگرنه مغازه دارا خون باباشون رو طلب میکنن
  • علی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    تعزیرات ورود کنه به مغازه ها سر بزنه نامحسوس ...قیمت مناسب مشخص کنند تو تابلو بزنن کسی مریض نیس تو بزرگراه ترمز بزنه خرید کنه...وقتی قیمت وانتی و مغازه دار زمین تا اسمونه خب مشتری مریض نیس از مغازه خرید کنه از وانتی خرید می‌کنه....وقتی یه قانون درستی وجود ندارد توقع از کی دارید.....زن و بچه ترافیک نمی‌شناسه...
  • ناشناس IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اونایی که میگن از مغازه دارا خرید نکنید اونا چندبرابر وانتی ها گرون فروشی میکنند شما برو از هر دوتاشون بخر یه مقدار میوه از وانتی و یه مقدار از مغازه دار اگه هر دوتاشون سرت کلاه گذاشتن کدوم یکی از فروشنده ها رو میتونی پیداکنی اکثر وانتی ها تو شهرمون از استان دیگه هستند
  • ن IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اون ها چه گناهی دارن تو سرما وایمیسن بخاطر چندر غازاز دزدای اصلی انتقاد کنید
  • غ ج IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    آقا چرا از این وانت ها میوه خرید نکنیم؟میوه در فروشگاه ۷۰ هزارتومان بود که من از وانتی کیلویی ۳۰ تومان خریدم؛با همان کیفیت خودت بودی از کجا خرید میکردی،،؟؟
  • ج IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    کلا ۳کیلو میوه بخری توش ۱کیلو سالم خوب در میاد که میشه همون قیمت مغازه دار ۲کیلوش باید بریزی دور
  • اکبر IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    آره از وانتی نخریم چون مالیات نمیدن فقط این قسمتش واسه مسولین مهمه
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ... با این همه گرانی مردم از وانتی ها نخرن چیکارکنن
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    با سلام ... واقعا ادم نمیدونه چی کار کنه ..چون مطمعنیم همه وانتیها ادم بدی نیستند و از طرفی اینجایی که من زندگی میکنم وانتی ها کمتر میان و یه مفازه میوه فروشی هست حسابی داره سر میبره ... من با این که مجردم هر وقت میرم داخل میوه فروشی بر میگردم چهارصد ازم در میره خدا بداد متآلها و بچه دارها برسه با این مهمون بازیهایی که ما ایرانیا داریم ... خداییش اینکه میگن پنجاه درصد سود میکشن رو میوه راست میگن .. چندین بار خواستم ازش خرید نکنم ولی مجبوریم ..
  • رضا IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    شما نخر مامیخریم.شما وضعت خوبه بهت میرسن یا داری ازبالاشهرمیخری یامیارن درخونت.اخه این چه موضوع مسخره ای هست از وانتی نخر،نه خیلی وضع مردمم خوبه
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    در ایران هر چیزی ممکنه
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    یک بار کارت منو خالی کردند یک هندوانه چهل تومانی را چهارصد هزار کشیدند منم بخاطر گرفتاری پیگیر نشدم ...
  • بهار IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    زن و بچه هاشون خرج دارن دیگه اوناهایی که مخالفن حتمن بابا هاشون صاخب شرکتن بحرحال با این وضع گرونی چیکارکنن برن دزدی کنن میگن فلانی دزده بحرحال هرشخصی به طریقی روزی درمیاره دیکه کی حاظره بره تو گرما وسرما کنارخیابون وایسه زندگی سخته شماها هم زندگی رو هم برای خودتون هم دیگروت سخت نگرید فک کنید بنده خدا بچه هاش خونه خرجی میخوتن شکمشون سیربشه سرماه اجاره خونه باید بدخ بحرحال زندگز با هزارجور مخارج بحرحال باید دربیارن تازه ماشین خودش انواع اصطحلاک هم داره
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    40 کیلو هندوانه رو، 24 کیلو داد بهم! ولی پول همان چهل کیلو رو گرفت! من که حلالش نمی کنم، بعد از سه راه علیخان سلطانی به سمت کمالشهر، وانتی نبود، خاوری بود
  • یاس IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    هوای همدیگرو داشته باشید تا خدا بهمون رحم کنه همین
  • حسین IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    خداییش فقط همین وانتی ها داخل مملکت حقوق مردم را ضایع میکنن!!!
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    چرا نخریم جون اونها هم آدمند پول اجار مغازه هم ندارند من با چنتاشون اشنا شدم با بدبختی زندگی میکنند ازیر اسمان خدا خارج از شهر برای ی لقمه نون سرگردانند
  • ع IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    درسته وانتی ها سد معبر می‌کنند ولی اگر این وانتی نباشند مغازه ها پدر مردم در میارند
  • Soh IN ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    من دوست دارم از وانتی خرید کنم ، چون فکر میکنم نیاز مند تر هستند نسبت به مغازه دار.ولی متاسفانه بیشترشون کلاه بردار هستن، وزن و کیفیت ....
  • احسان IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    کنار اون بزرگراه ترافیک راه انداخته درست، اما آیا ترافیک تمام سطح شهر بخاطر میوه فروشهای وانتی هست، تمام میوه فروشهای وانتی مالیات میپردازن چون دستگاه پوز دارن اما قیمت مناسشون بدلیل انصافشون هست
  • مهدی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    باسلام با اینکه من مخالف دست فروشی و بساط نیستم خیلی هم موافق هستم ولی به یک شرط که کم فروشی نکنند یه نهادی یا سازمانی برترازوهای دیجیتالی کدار اینها نظارت داشته باشند و کنترل کنند چون خودم 2 کیلو خیار خریدم تو خونه وزن کردم1,65مدیعنی 350گرم در 2کیلو کم فروشی داشته که به خورد زن و بچه اش میده یا نه کسی نمی خواد به اینها نظارت کنه چون اوهم مثل بقیه هم از دولت حقوق میگیره هم از اینا پس کم فروشی اونها ازاین بهتره کی به کیه
  • حبیب IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    از دزدیهای کلان ارگانها حرف نمیزنید به میوه فروش گیر میدید به اداره بیمه ودزدیهاش گیر نمیدید. به مشاغل کاری وحقوق گیر نمیدید چرا چون بیسوادید
  • Waneti IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    در فعالیت اقتصادی، رقابت اقتصادی، مردم خودشان قیمت و کیفیت را می سنجند و به این حرفا گوش نمی دهند.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    کی به کیه هرکی هرجور میخواد زندگیشوبه یه شکلی میچرخونه بچسب به هزاران هزار میلیاردی که از بیت‌المال میپره ایناهم یه جوری تقاص پس میدان
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    6 1
    به نظر من وقتی وانتی قیمتش مناسب تر باشه ومیوه اش خوب باشه باید ازش خرید کنیم وانتی هم ایرانیه زن وبچه داره وخرجی میخواد زورش نمیرسه مغازه اجاره کنه یا بخره والسلام
  • هادی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    از ده بار خریدی که از این عزیزان میکردیم شاید یک بارش راضی بوده باشم. خیلی وقته حاضرم چند برابر پول بیشتر بدم ولی از اینا خرید نکنم . فقط ظاهر کار رو قشنگ میکنن محصول رو میبری خونه بعد تازه میفهمی .... این که سد معبر هم میکنن کاملا موافقم.
  • باقر IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اوناهم حق دارن زن وبچه دارن کجا برن حالا بعضیاشون کم وزیاد میکنن خب ن همشون یکمی وجدان داشته باشید واین اعتراضاتون رابه مسئولین دزد بکنید نه به این بنخدا دس فروش
  • سید حمید IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    من از وانتی خ هاشمی سر صالح آباد شرقی بهشت زهرا ۴ کیلو پسته تازه خریدم رفتم وزن کردم حدود ۲/۶۵ کیلو بود به ۱۱۰ زنگ زدم نرفتند رسیدگی کنند گفتند خودت باید باشی والآن بعد از ۲ ماه با همان ترازوی خراب در حال کار است ومی گوید برو شکایت کن وحتی بانک پارسیان هم که با شماره تلفن بلا محل به وی کارتخوان داده بود کاری نکرد انگار دزدی آزاده
  • Maryam IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    از خدا نمیترسی؟؟شما اگر خیلی هنر داری برو درمورد کسایی اعتراض کن که دزد اصلی هستن نه این بندگان خدا که از شدت نداری و بدبختی تو سرما و گرما دنبال یه لقمه نون میگردن‌.
  • یک ایرانی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    توکی هستی که میگی نبایدخریدکنیم یاخریدکنیم دوم اینکه خیلی ازاین وانتی ها از مغازه هم گران‌تر می‌فروشند مردم خودشان عقل وشعور دارند
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    جلوی خونه ی ما خیابون اصلیه.من دیدم در طول روز چند برای برای دستشویی میرم پشت درختی جایی و همونطور غیر بهداشتی میان میوه میدن دست مردم با دستهای .... واسه همین خرید نمیکنم دستاشون....
  • محمد رضا فاطمی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    البته مشکلات دیگه ای هم این دوستان دارن مثلا غالبا تو ترازوهاشون دست میبرن و کم فروشی میکنن یا احتمال کپی کردن کارت بانکی هم هست و موارد دیگه
  • ابی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    درک کردن سخته واسه شما هایی که براتون بحث قیمت مهم نیست ، یکی نان میخرد به نرخ جان شما نان میخورید به قیمت جان دگری
  • سعید َسلمانی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ای بابا چقد حوصله دارید یه تبلیغی بود برای خرید از میوه فروشان مغازه دار همین....
  • منیژه IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    بعد اونا چی بخورن از گشنگی بمیرن ؟؟به نظرم باید حمایت هم بشن
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    خوب الان توئی که اینو نوشتی اولآ اونم داره نون درمیاره نون بری نکن دومامگهمیشه بری سمت مغازه بار بخری همشون قیمتا نجومی
  • سیدرضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    یادمه شب یلدا مهمون داشتیم هندوانه توی مغازه بندرعباس کیلویی ۴۵ بود و وانت ها کیلویی ۱۵ میدادن ، انار توی مغازه ۶۵ بود و وانتی کیلویی ۱۵ میداد البته کیفیت اجناس وانتی از میوه فروشی که واسه شب یلدا احتکار کرده بود صد در صد بهتر بود. وانتی اگه کم فروشبچی هم کنه نوش جونش. اتفاقا بیشترین تخلفات صنفی مربوط به مغازه میوه فروشان هست. من با حقوق کارگری پول میوه خریدن از مغازه رو ندارم . می فهمی؟؟؟ بفهم.
  • مرموز IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اتفاقا خیلی هم کارشون درسته اگر مردم مملکت ما در رفاه و اسایش باشن اولا نمیان کنار خیابون بساط کنن دوما نمیان از کیفیت و وزن کارشون کم کنن .در کل برید دنبال دونه درشتا بگردید ن یه وانتی که واسه زن و بچش نون حلال میبره تو سوز سرما دنبال نون حلال هستن .دورود بر هر چی دست فروش و بساطی هست خدا خفظتون کنه
  • ابرام IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    یعنی کارتومملکت ریخته میرن باوانت کارمیکنند کارنیست ازسرناچاری به این کارا میان، کی میگی مالیات نمیدند کارتخوان دارند عوارض شهرداری میدند مالیات میدند خوبشم میدند
  • US ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    نون این بیچاره ها را آجر نکنید برند دزدی یا آدم کشی دارند به نظر شما کدام بهتر است خدا هم به همه عقل داده شاید بعضی هم بخواهند این طوری کمکی به این بنده خدا ها کرده باشند
  • CY ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    میادین تره بار در پایتخت بهترین محل برای خرید میوه می‌باشد ولی کسانیکه دسترسی و یا فرصت رفتن به این میادین را ندارند ناچار ازکنار اتوبان خرید میکنم البته بعضی ازاین وانتی ها هم کم فروش و یا خراب فروش هستند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ایجاد بازار روز در محلات این مشکل را برطرف میکند
  • محمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    آخه کی میاد بره از مغازه دار میوه بگیره اونم گرون قیمت دست فروش خیلی از مغازه ها بهتر هست اشتباه نکنین اگه پول داری از مغازه دار بخر مهم نیس ولی بعضیا فکر جیب خودشون میکنن
  • محمد IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    خدارو شکر تو شهر ما به هیچ کدوم از این ها گیر نمی‌دن اینقدر هم زیاد که فکرشو نمیکنی انگار میدان تره‌بار زدن وسط شهر هم هست خدا خیرشون بده کاری با کسی ندارن
  • ناشناس IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    خب چیکار دارین به اون اونم داره کاسبی میکنه،خرج خونه زنو بچشو میده
  • مریم IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    عزیزان کلا همه جا شده دزد خونه من از فروشگاه معتبر خرید کردم بعد اومدم خونه میبینم تعداد بیشتر برام زده وپولش رو گرفته ،حتما رسید خریداتون رو با خریدتون چک کنید،مغازه سبزی فروشی هم خرید کردم بعد تو خونه متوجه شدم وزن وقیمت با هم جور در نمیاد
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    سالهای قبل وانتی ها ارزونتر از مغازه میدادن چون مالیات کمتری نسبت به مغازه می‌دادند اما الان اکثرشان جنسهایشان گران‌تر از مغازه دار شده تازه وانتی ها نمی‌گذارند مشتری جدا کند
  • امیر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    هرچی پول بدی آش میخوری دوست من...
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    قیمت ارزون نمیفته چون وانتی ها ترازوها رو دستکاری میکنن
  • س IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    خدایی هرچه خریدکردم یه باردرست نبود
  • احدی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    فروشنده درستکار به اون میگن که موشمبا به دست مشتری پر بشه نه اینکه خودشون هر جوری دلش میخواد پر میکنه هم خراب هم کم فروشی میکنه خودشون هم خیلی پر رو هستن ۳ کیلو میخواهی ۵ کیلو پر میکنه من که دلم شکسته از وانتها دیگه نمی خرم وسلام
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    به این کاسبان بدبخت کنار جاده هم حسادت می کنید ، واقعا که، کلا کار که نمی تونید ایجاد کنید، کار رو هم مختل می کنید
  • عقیلی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    تو زمستون از وانتی و دست فروش متفرق یخ بخری ضرر میکنی و سرت کلاه میزارن...
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    دوست عزیز من درمورد کم فروشی وجنس بی کیفیت قضاوت نمیکنم،اما این رو بدون هر کس تحت هر شرایطی که کارتخوان داره یعنی دارای کد اقتصادی ومستقیم به اداره دارائی وصله ومیباست مالیات پرداخت ،
  • بابک IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    باید خیابان رو پهن تر کنن، کیف کردید نظر رو!!
  • امید IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام دوستان به نظر من هیچ ایرادی ندارد وانت‌های سره خیابون خرید کرد
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    میدون تربار میوه کیلو120و 70و 50وانتی 25 و 35من باشم وانتی چی میخرم چرا جایی نباشه ک این وانت ها برن اونجا ترافیک نشه
  • مجتبی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    دست فروشان هم حقدارند که نان حلال دربیاورند نظریه بالا غلط میباشد با دستگاه پوزی که دارند مالیات هم پرداخت میکنند
  • محمد رضا IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    من چندین بار ازشون خرید کردم کم فروشی که می‌کنن دلیلشم اینه که ترازو توی ماشین گذاشتم همونجا جلوشو می‌کشم مطمئناً در ۱۰ کیلو میوه
  • شهروند IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام چرانبایدبخریم چون انهاده برابرارزنتراست وبایدازمغازهابخریم چون گرونترهستن واقعان که بی عقل وبی کفایت هستید
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    دوستان باید بدونین وانتی ها بابت همین کنار خیابون به شهرداری با قرار داد اجاره پرداخت میکنه وقتی خرید میکنید ازشون بپرسین حداقل تو اسلامشهر اینطور هست در واقع اجازه از شهرداری صادر شده
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    مقصر اصلی دولت قیمت گذار هست که داره با تورم لحظه ای حقوق 80 میلیون ایرانی را زیر پا له میکنه، این شعر و ورها بدرد خودتون میخوره
  • امینی US ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    یاد ۲ کیلو گردو افتادم که چند روز پیش از اتوبان خروجی ارومیه خریدم،از ۱۰ تا گونی که گذاشته بود گرونترینش خریدم همشون فاسد بودن☹️
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام من زیاد از این عزیزان خرید میکنم البته جایی باشه که سد معبر نکنم بله بین شون مانند همه ی مشاغل دیگه کلاه بردار هم هست باید حواست باشه
  • خاک NL ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اقای خبر نگار شماازروی شکم سیری حرف میزنی بنده که ازکارافتادگی هستم رفتم از میوه فرشی 5کیلو سیب زمینی و پیاز خریدم مبلغ300هزارتومن بابتش ازمن پول گرفته حالاقضاوت باشم ازکجاوازکی بخرم وباکدام درآمد............
  • به تو چه IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    با شما هیچ ربطی نداره که نون مردم رو آجر کنید
  • وحید IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    چکار دارین با بندگان خدا میخوان یه لقمه نون ببرن سر سفره زن و بچه شون کم بدبختی دارن تو سرما تو گرما با هزار بدبختی کار میکنن یبار شهرداری یبار نیرو انتظامی یبار راهنمایی رانندگی میاد گیر خبری نیست مشکل دیگه ای نداریم گیر دادین به این قشر بیچاره ...
  • حمید IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    از‌بعضی‌مغازه‌دارا‌هم‌گرونتر‌میدن
  • حسین IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    بد خوب هم دستفروش داره هم مغازه دار ،سزای گرانفروش نخریدن است
  • مصطفی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    درست است نوددرصد شماکه صدایت دست فروشان کامنت نوشتید مغازه دارهستید یا ویژه خوار یا وصل به همین سایت که تخریب کنید اینها را چون فقط پول اجاره یا درصد شما رانمیدن ولی حداقل وقتی تخریب میکنید دراین هم وجدان داشته باشید وصداقت رابگویید فقط وجدان بعد مداقل تهمت نزنید اگر واقعا به هر چیزی باور دارید
  • حمید IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    بیشتر آنها بندازو درو هستند وترافیک کنار خیابان‌ها مشکل بزرگی برای شهروندان است که از اینها درست میشه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۳
    0 0
    دست فروشی یه چیز طبیعیه همه جای دنیا هم هست اما شما میتونید یه مکان و روز مشخص بزارید البته نه مثل بازار های هفتگی