رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: ساختمان دادگستری قزوین به‌طور متوسط روزانه پذیرای یک هزار مراجعه‌کننده است.

دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی دوشنبه دوم تیر در نخستین همایش تبیین راهکارهای به‌کارگیری مجازات‌های جایگزین حبس و جرایم نقدی که با حضور جعفر صباغیان، معاون پارلمانی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، تصریح کرد: سال ۹۸، ۳۷۰ هزار پرونده از سوی دستگاه قضایی استان قزوین مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اگر هر پرونده‌ قضایی ۲ ارباب‌رجوع داشته باشد به‌طور متوسط سالانه ۷۰۰ هزار مراجعه‌کننده به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام قدرتی تاکید کرد: با توجه به فعالیت ۱۹۰ قاضی در دستگاه قضایی استان، اگر تعداد قضات شورای حل اختلاف را به این تعداد بیافزاییم، حدود ۲۰۰ قاضی در استان قزوین مشغول رسیدگی و صدور حکم پرونده‌ها هستند.

به گفته این مقام قضایی، ۷۰ تا ۸۰ کمیسیون، شورا و کمیته قضایی در ادارات مختلف وجود دارد که سالانه ۱۰۰ هزار پرونده تخصصی در حوزه‌های کاری خودشان را بررسی می‌کنند.

حجت‌الاسلام قدرتی اظهار کرد:امروز دشمن علاوه بر سپاه پاسداران، خدمات کمیته امداد را نیز هدف قرار داده که این نشان می‌دهد نقش حمایتی این سازمان در پوشش و حمایت از ۶۰ هزار مددجوی استان بی‌نظیر است.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: با توجه به کاهش جمعیت کیفری،  صدور حکم حبس باعث شده تا بسیاری از افراد غیرشرور و شریف به دلیل یک حادثه کوچک روانه زندان شوند که لازم است با ایجاد کمیته‌ای خاص، اقدامات جایگزین حبس را برای این افراد در نظر بگیریم.

کد خبر 524385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha