مدیریت جهادکشاورزی آستانه اشرفیه گفت: تاکنون ۲۱۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم از کشاورزان نوغاندار این شهرستان خریداری شده است.

برداشت پیله تر ابریشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود امیربنده‌ای اظهارکرد: هر کیلوگرم پیله کرم ابریشم به‌طور متوسط بین ۶۳۰ تا ۷۴۰ هزار ریال از نوغانداران خریداری می‌شود و روند خرید پیله کرم ابریشم همچنان در این منطقه ادامه دارد.

وی ادامه داد: امسال ۳۲۶ جعبه تخم نوغان در این شهرستان توزیع شده که از این تعداد ۱۸۰ جعبه  ازسوی نوغانداران شهرستان سیاهکل و ۱۴۶ جعبه نیز ازسوی نوغانداران شهرستان آستانه اشرفیه خریداری شده است.

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه قیمت هر جعبه تخم نوغان توزیع شده در بین نوغانداران را ۷۵ هزار  ریال عنوان و تصریح کرد: طول دوره تولید، پرورش و عرضه پیله کرم ابریشم از دهه اول اردیبهشت ماه ۹۹ در این شهرستان آغاز شد و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

امیربنده‌ای، روستاهای دهستان کیسم مانند بازان، امیرهنده امیرسلطان، تجن گوکه را از مهم‌ترین مراکز تولید و پرورش پیله کرم ابریشم در این شهرستان معرفی کرد.

مدیریت جهادکشاورزی آستانه اشرفیه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در این شهرستان  واقع در شرق گیلان خریداری شود.

امیربنده‌ای ادامه داد: ۱۴۰ خانوار در این منطقه در زمینه تولید پیله کرم ابریشم فعالیت دارند  و  سال ۹۸، ۳۰۴ جعبه تخم نوغان در این شهرستان توزیع و ۱۰ تن پیله ابریشم ترتولید و به بازار عرضه شد.

کد خبر 524841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha