مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

شهرداری منطقه ۲۲ اجرای نخستین طرح فراگیر رفت و آمد رایگان با دوچرخه در تهران را آغاز کرد.

به گزارش گروه شهری در این طرح ایستگاه‌هایی با عنوان خانه دوچرخه راه اندازی شده است که در آنها شهروندان می‌توانند دوچرخه را تحویل گرفته و برای رسیدن به مقصد استفاده کنند. استفاده از دوچرخه تا یک ساعت رایگان است.

مدیر روابط عمومی منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد در ایستگاه متروی این منطقه نیزمحلی برای نگهداری دوچرخه به صورت رایگان ایجاد شده است و شهروندان می‌توانند برای رفت و آمد تا ایستگاه مترو از دوچرخه شخصی خود استفاده کنند.

هاشمیون استقبال از این طرح را با وجود شیب ملایم اراضی در منطقه ۲۲ خوب اعلام کرد و افزود :تلاش خواهد شد بخش متناسبی از رفت و آمدهای درون منطقه‌ای با دوچرخه انجام شود.

هاشمیون افزود :در راستای همگانی نمودن دوچرخه سواری طرحی تحت عنوان «احیای آموزش و ترویج فرهنگ صحیح از دوچرخه با همکاری انجمن دوچرخه سواری پروانه سبز» در منطقه ۲۲ آغاز شده که در قالب یک برنامه جامع دو ساله انجام خواهد گرفت.

وی افزود که توسعه دوچرخه سواری به عنوان یکی از راهکارهای مورد نظر در منطقه ۲۲ به عنوان منطقه نمونه و در راستای توسعه پایدار شهری انجام می شود که می‌تواند در درازمدت سهم وسایل نقلیه پاک و غیرآلاینده در شبکه حمل و نقل عمومی را نسبت به وسایل نقلیه آلوده را افزایش دهد.

کد خبر 5252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز