استاندار زنجان، با انتقاد از عملکرد یک بیمارستان خصوصی در زنجان در خودداری از پذیرش بیماران کرونایی، تأکید کرد: تخلف این بیمارستان به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

مبتلایان به کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه شنبه هفتم تیر در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در محل استانداری زنجان، ارائه گزارش توسط روسای بیمارستان‌های شهرستان‌ها را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: اقدامات خوبی در خصوص بستری بیماران انجام‌گرفته است.

وی افزود: در صورت تداوم مدیریت درست کرونا توسط مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد وضعیت موجود کرونا در استان زنجان نبودیم، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی باعث بازگشت شهرستان‌های استان زنجان به وضعیت قرمز شد.

استاندار زنجان، گفت: زنجیره قطع ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی است، از وضعیت برخی از شهرستان‌ها رضایت ندارم.

حقیقی تاکید کرد: طی دو هفته گذشته بستری‌ها بیماری کرونا دو برابر بودند و امروز پنج برابر شده است، امروز آزمایش‌های سرپایی از ۲۰ درصد به بیش از ۳۰ درصد رسیده است و این اصلاً خوب نیست.

وی افزود: درگذشته ۳۴۰۰ نفر بستری می‌شدند، اشتغال تخت بیمارستانی از ۴۰۰ تخت به هزارو ۵۰۰ تخت رسیده است و باید مدیریت لازم انجام شود تا شاهد افزایش بیماران نباشیم.

استاندار زنجان، تصریح کرد: استان زنجان در کرونا نسبت به کشور وضعیت بهتری دارد ولی باید فرمانداران وضعیت سفید شهرستان خود را حفظ کنند.

حقیقی تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی دوباره محدودیت‌ها اجرا می‌شود، درزمینهٔ حفظ سلامتی شهروندان باکسی شوخی و تعارف نداریم و اگر مردم به‌صورت زیرزمینی و در باغ‌ها مراسم عروسی و عزا برگزار کنند با برگزارکنندگان برخورد قانونی انجام می‌شود و باید جوابگو باشند.

وی بر فعال شدن نقاهتگاه‌ها در استان تأکید کرد و گفت: باید تمام امکانات در اختیار کادر درمانی قرار بگیرد و نباید به خاطر منابع مالی امر بهداشت و درمان بر زمین بماند.

حقیقی افزود: رعایت فاصله اجتماعی به کمترین حد خود رسیده و این زنگ خطر به معنای افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است، مجبور شویم برخی محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم.

استاندار زنجان، گفت: هتل‌ها و مهمان‌سراهای دستگاه‌های اجرایی برای بیماران کرونایی اختصاص داده شود و باید تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با مدیریت درست رعایت شود.

حقیقی تأکید کرد: با توجه به گزارش روسایی بیمارستان‌ها مراسم عزا و عروسی باعث شده تا بیماران سرپایی افزایش یابد و جلوی مراسم زیرزمینی باید گرفته شود.

وی گفت: کادر درمانی در استان با ظرفیت ۲۰۰ درصد کار می‌کنند، به خدا گناه است مردم باید حال کادر درمانی را درک کنند و با رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا را به صفر برسانند.

استاندار زنجان، با انتقاد از عملکرد یک بیمارستان خصوصی در زنجان در خودداری از پذیرش بیماران کرونایی، تأکید کرد: در صورت تداوم پذیرش نکردن بیماران کرونایی، پرونده این بیمارستان به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

حقیقی از وجود برخی ناهماهنگی‌های بیمه‌ای در وضعیت موجود انتقاد کرد و گفت: در ارائه خدمات با مردم باکسی تعارف نداریم و اگر کسی توان همراهی و تعامل ندارد بدون تعارف سمت خود را تحویل دهد.

وی با تأکید بر اینکه شرایط موجود جامعه شرایط خاص و ویژه‌ای است و همه باید برای عبور از وضعیت موجود تلاش کنند، افزود: باید شرایط را همه درک کنند و باید تمام بیمارستان‌ها استان در حد توان خود دست دانشگاه علوم پزشکی را بگیرند.

استاندار زنجان، بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات خوبی را به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص بدهد و بنده معوقات و کارانه کادر درمانی را پیگیری می‌کنم.

کد خبر 526094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زنجان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha