چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

زنگ پایان سال تحصیلی ۸۶-۸۷ که به صدا دربیاید فصل اسباب‌کشی آغاز خواهد شد، احتمالا همین الان هم طرح خانه‌یابی با قیمت مناسب کلید خورده هر چند که به نتیجه رسیدن آن به شانس و اقبال مساعد نیازمند است

چون در این وانفسای گرانی خانه و اجاره‌خانه قطعا پیدا کردن یک واحد چهاردیواری مسقف برای طبقه متوسط هم کار سهل و ساده‌ای نیست چه برسد به اهالی زیرخط فقر که خط بالای سرشان مدام پررنگ‌تر می‌شود.

در هر حال جدا از قیمت که نفس را به شماره می‌اندازد در فصل نقل و انتقالات نباید از نکات ایمنی غافل شد. به عبارت دیگر حتی اگر در اوج ناامیدی در لابه‌لای برگه‌های زونکن بنگاه‌دارها بارقه‌ای از امید درخشید آرامش خودتان را حفظ کنید و تا مطمئن نشده‌اید پای هیچ قراردادی را امضا نکنید.

مصطفی قلی‌خسروی ،رئیس اتحادیه مشاوران املاک به همه کسانی که در بازار داغ اسباب‌کشی قصد خرید یا اجاره واحدهای مسکونی را دارند توصیه می‌کند جوانب احتیاط را قطعا رعایت کنند.

خسروی به همشهری می‌گوید: برای معامله به بنگاهها و مشاوران املاکی مراجعه کنید که پروانه کسب دارند.

به گفته او از تاریخ اول بهمن ۸۵ به دستور قوه‌قضائیه و تاکید اداره ثبت‌احوال و وزارت بازرگانی تمام واحدهای صنفی مشاوران املاک باید معاملات را بر روی فرم‌های مخصوص ثبت کنند، بنابراین طرفین معامله از امضای هرگونه قراردادی که بر روی این فرم‌ها به ثبت نرسیده باید پرهیز کنند.

در توصیه‌های رئیس اتحادیه مشاوران املاک نکات جالب توجه دیگری هم وجود دارد .خسروی تاکید می‌کند در انجام معامله طمع نکنید، تعارف‌های معمول را کنار بگذارید و هرگز بدون مشاور آگاه برای عقد قرارداد وارد عمل نشوید.

او می‌افزاید: هرگونه وجه را  در قبال دریافت رسید و فقط به دارنده پروانه کسب تحویل دهید و در این مورد به هیچ شخص دیگری اعتماد نکنید. خسروی تاکید می‌کند: به عنوان ذینفع معامله قبل از عقدقرارداد مالک یا مالکین و واحد مسکونی مورد معامله را قطعا رویت کنید.

او می‌افزاید: چنانچه شخص ثالثی وکالتنامه‌ای از صاحب ملک در اختیار دارد تمامی بندهای وکالتنامه را با دقت تمام مطالعه کنید. خسروی تصریح می‌کند: سال گذشته ۶۰۰ واحد صنفی مشاور املاک با توجه به تخلفات انجام شده و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شده است.

به گفته او در سال جاری هم به ۳۰ واحد صنفی به علت بروز تخلفات مختلف تذکر کتبی ابلاغ می‌شود و اگر این واحدها پس از ۱۵ روز برای رفع نواقص اقدام نکنند اداره اماکن از فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 52639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز