مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

استاندار ایلام گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ۱۱ روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی پنجشنبه ۱۲ تیر بیان کرد: در پیک ابتلا ۱۷۵ نفر در یک روز در استان مبتلا شده‌اند و این فاجعه بار است و بی توجهی مردم را نشان ‌می‌دهد.

وی افزود: در آغاز بیماری کرونا، وحدت و همدلی بسیار قوی در استان شکل گرفت و مردم با پویش‌های نه به چادر زدن، نه به مسافرت، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال و پویش ماندن در خانه همراهی بسیار قوی داشتند.

استاندار ایلام تصریح کرد: در مرحله اول با اتحاد و همدلی مردم علیه کرونا بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال برای آسیب دیدگان کرونا جمع آوری و طرح فاصله گذاری اجتماعی بخوبی اجرا شد و مردم همراهی بسیار خوبی داشتند.

آماده سازی ۶۵۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونا

استاندار ایلام ادامه داد: در مرحله دوم به دلیل از سرگیری فعالیت‌ها و آسیب ندیدن بیشتر کسب و کار مردم تصمیم گرفته شد فاصله گذاری اجتماعی تبدیل به فاصله گذاری هوشمند شود که در این مرحله هم کسب و کار و سلامت مردم مورد توجه قرار گرفت.

سلیمانی دشتکی گفت: در مجموع با آمادگی قوی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کرونا در استان تشکیل شد و بالغ بر ۶۵۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمت به بیماران شد.

وی افزود: بعد از اجرای مرحله فاصله گذاری هوشمند که برخی محدودیت‌ها از بین رفت و کسب و کارها از سر گرفته شد، مردم وضعیت را عادی انگاشتند و دوباره با شرکت در اجتماعات، رفتن به مسافرت و تردد غیر ضروری در مکان‌های عمومی‌و محل کار و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مبتلایان افزایش یافت.

برخی محدودیت‌ها از سر گرفته ‌می‌شود

استاندار ایلام اظهار کرد: محدودیت‌های اداری اعمال ‌می‌شود و ساعات کاری ادارات از هفت و نیم تا ۲ و نیم است و همه دستگاه‌های اجرایی و حکومتی به افراد دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار، مادران با فرزندان شیرخوار و افراد مسن مساعدت کنند و با دادن مرخصی تا حد توان امور خود را با دورکاری انجام دهند.

سلیمانی دشتکی افزود: ماسک زدن در ادارات الزامی‌و به ادارات تاکید شده است اقلام پزشکی در اختیار کارکنان و ارباب رجوع قرار دهند و ادارات در ورودی‌ها دستگاه غربالگری، ماسک و مواد ضدعفونی قرار دهند.

وی بیان کرد: همایش‌ها، گردهمایی‌ها و نشست‌ها در این شرایط ممنوع است. استان ایلام در میان سه استان با شرایط قرمز قرار گرفته است و این موضوع کار را برای ما مشکل کرده است، مراودات بسیار مردم با استان‌های همسایه از دلایل افزایش مبتلایان است.

استاندار ایلام اضافه کرد: مردم ترددها و دید و بازدید را کنار بگذارند، مراسمات شادی و غم را را به تاخیر بیاندازند و تا آنجا که ‌می‌توانند در اجتماعات و محل‌های شلوغ حضور نیابند. کارکنان برخی ادارات استان نیز به کرونا مبتلا شده‌اند و تقاضا داریم ادارات کارها را بیشتر از طریق اینترنت، فضای مجازی و سامانه سامد انجام دهند.

در صورت ادامه شرایط کرونا محدودیت‌ها تا هر سطحی که لازم باشد اعمال ‌می‌شود

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مردم به خاطر حفظ جان خود دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند شواهد نشان ‌می‌دهد شرایط خوبی در رابطه با این بیماری در پیش رو نداریم و اعلام خطر ‌می‌کنیم، باید در این شرایط همه با احساس مسئولیت در قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به هم کمک کنیم.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه شرایط و بی توجهی مردم محدودیت‌ها را تا هر سطحی که لازم باشد اعمال ‌می‌شود.

کد خبر 527507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha