جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

محمدجواد پاینده: با گذشت ۷۲ ساعت از مصاحبه جنجالی روز سه‌شنبه، ‌حمید استیلی به این نتیجه رسید که همچنان می‌تواند به عنوان کمک‌مربی در پرسپولیس کار کند و دستیار افشین قطبی در این تیم باشد.

او با چرخشی ۱۸۰ درجه‌‌ای زمینه کار در پرسپولیس رافراهم کرد. استیلی ۳ روز بعد از قهرمانی در اظهارنظری عجیب صراحتاً اعلام کرد که دیگر حاضر نیست به عنوان دستیار در پیروزی یا هر تیم دیگری کار کند.

او تاکید کرد که پس از ۵ سال فعالیت به عنوان کمک‌مربی حالا می‌خواهد نفر اول کادر فنی باشد و به همین دلیل در صورت ابقای قطبی حاضر به ادامه همکاری با سرخپوشان نخواهد بود.

یک روز پس از این مصاحبه، مسئولان باشگاه پیروزی در موضعی واحد، ‌مقابل دستیار قطبی قرار گرفتند و از سرمربی تیم حمایت کردند. حمایت کاشانی در این بین عجیب‌تر از سایر اعضای هیأت‌مدیره به نظر می‌رسید.

انتظار می‌رفت مدیرعامل باشگاه با توجه به رابطه نزدیکی که با استیلی دارد، به طور شفاف از قطبی حمایت نکند، اما حبیب کاشانی گفت: «باشگاه به دنبال تمدید قرارداد سرمربی و حفظ افشین قطبی برای حضور در فصل آتی رقابت‌های لیگ برتر است. هر فردی با قطبی مشکل دارد، می‌تواند از تیم برود.»

سعیدلو هم از سرمربی سرخپوشان حمایت کرد و تاکید داشت که باید قرارداد قطبی تمدید شود. در همین حال بیادی هم بر حمایت اعضای هیأت‌مدیره از ابقای قطبی تاکید کرد.صبح روز جمعه، حمید استیلی در یکی از برنامه‌های ورزشی سیما حضور پیدا کرد.

انتظار می‌رفت دستیار قطبی روی موضع ۳ روز پیش خود تاکید کند و باز هم از تمایلش به سرمربیگری بگوید اما به یک‌باره تصمیم استیلی تغییر کرد.

کمک مربی پیروزی گفت: «اینکه می‌خواستم سرمربی تیم باشم را قبلاً اعلام کرده بودم، اما حالا از این تصمیم صرف‌نظر کرده‌ام و هر تصمیمی که باشگاه بگیرد را می‌پذیرم. هر پستی که پیشنهاد کند را قبول کرده و حاضرم فصل بعد در کنار افشین قطبی کار کنم.»

استیلی اضافه کرد: «پس از آن مصاحبه، فشارهای زیادی به من وارد شد. مردم در خیابان مرا با سئوالات متعدد به فکر فروبردند و پس از ساعت‌ها تفکر  به این نتیجه رسیدم که هر چه باشگاه صلاح بداند، همان را قبول کنم.»

باید دید در فاصله ۷۲ ساعت از مصاحبه جنجالی تا صبح روز جمعه چه اتفاقی موجب تغییرعقیده استیلی شده است.

مربی جوان روز چهارشنبه شاهد حمایت همزمان مسئولان باشگاه از قطبی بود و شاید به این نتیجه رسید که کادر مدیریتی سرخپوشان او را به سرمربی تیم ترجیح نخواهد داد. در همین حال گفته می‌شود جلسه روز چهارشنبه استیلی و کاشانی تأثیر زیادی در تجدیدنظر کمک‌مربی پیروزی داشته است.

کاشانی در این جلسه حمایت خود از سرمربیگری قطبی و همینطور همکاری استیلی با وی در کادر فنی را اعلام کرده است. با این شرایط تداوم همکاری قطبی و استیلی بستگی به نظر سرمربی تیم سرخپوش خواهد داشت.

قطبی که همچنان در شیراز به سر می‌برد و به اتفاقات و اخبار فوتبال توجهی نشان نمی‌دهد، عصر امروز وارد تهران می‌شود. روز یکشنبه سرمربی مقابل مدیرعامل باشگاه قرار می‌گیرد و شرایط خود را برای ادامه همکاری با تیم سرخ پایتخت اعلام خواهد کرد.

قطبی در این خصوص اظهارنظر شفافی نداشته و همچنان تاکید دارد که هنوز برای ماندن در پیروزی به تصمیم نهایی نرسیده است، البته این احتمال هم وجود دارد که قطبی برای ادامه کار در پرسپولیس پیرامون نحوه همکاری با استیلی شروطی را مطرح کند.

دودستگی بازیکنان و کادر فنی سرخپوشان در فصل گذشته مشکلات زیادی برای سرمربی ایجاد کرد و قطبی به هیچ‌وجه نمی‌خواهد چنین شرایطی را در فصل جدید تجربه کند.

مصاحبه اخیر استیلی و اعلام تمایل او به جدایی از پیروزی می‌توانست به این مشکلات پایان دهد، اما تغییر موضع مربی جوان معادلات را تغییر داده است. استیلی به ماندن در پیروزی ابراز تمایل کرده و حالا تنها افشین قطبی است که می‌تواند مانع از حضور او در پرسپولیس جدید باشد.

بیادی عضو هیأت‌مدیره باشگاه در این خصوص می‌گوید: «همه اعضای هیأت‌مدیره در خصوص ادامه همکاری با آقای قطبی توافق و تفاهم کامل دارند. ما همه تلاش خودمان را برای حفظ ایشان انجام می‌دهیم. در خصوص آقای استیلی هم خوشبختانه شرایط تغییر کرده و ایشان حاضر به همکاری با تیم و آقای قطبی هستند. من فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باقی مانده باشد. پیروزی باید با تمام قدرت برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا آماده شود. در هفته جاری این موضوع به طور کامل حل خواهد شد.»

کد خبر 52758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز