چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

محمدجواد پاینده: شنبه سرنوشت‌ساز پرسپولیس و قطبی با کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر به پایان رسید و با گذشت یک هفته، شرایط تداوم همکاری این دو در یکشنبه سرنوشت‌ساز روشن خواهد شد.

افشین قطبی صبح روز یکشنبه هفته گذشته تهران را به مقصد اصفهان ترک کرد تا دور از هیاهو و جنجال فوتبال، در اصفهان و شیراز استراحت کند. او در این روزها حتی تمایلی به حرف زدن از فوتبال و موضوعات فوتبالی نشان نمی‌دهد.

قطبی در گفت‌و‌گو با همشهری پیرامون این سفر گفت:‌ «در پایان رقابت‌های لیگ احساس خستگی می‌کردم و با توجه به فشاری که در این هفته‌ها وجود داشت می‌خواستم از فوتبال دور شوم، به همین خاطر تهران را ترک کردم و در یک سفر تفریحی به اصفهان آمدم.

در این خصوص شایعات زیادی مطرح شد. گفته می‌شد با سپاهانی‌ها مذاکره داشته‌ام و می‌خواهم به این تیم بروم، اما چنین موضوعی صحت ندارد. من فقط برای هدایت پیروزی به ایران آمدم و اگر در اینجا بمانم با هیچ تیم دیگری همکاری نخواهم کرد. تنها تیم من پیروزی است و قصد مربیگری در هیچ تیم دیگری را ندارم.»

قطبی در خصوص تمدید قرارداد و ادامه همکاری با این باشگاه اظهار داشت: «در این خصوص هم شایعات زیادی مطرح شده اما من هنوز هیچ تصمیمی نگرفتم. روز یکشنبه به تهران می‌آیم و رودررو با حبیب کاشانی مذاکره می‌کنم تا شرایط را بررسی کنیم. حقیقت این است که من هیچ شرطی تعیین نکرده‌ام و صحبتی از مبلغ قرارداد نشده. در این روزها فقط می خواستم از فوتبال دور باشم.»

جدایی استیلی

قطبی و استیلی در روزهای پایانی لیگ به نقطه تفاهم رسیدند. قهرمانی تنها بهانه این تفاهم موقت به شمار می‌رفت و پیروزی در سایه همکاری مسالمت‌آمیز این دو به موفقیت رسید. در پایان فصل اما هدف دیگری برای تفاهم و تداوم همکاری وجود نداشت.

استیلی نزدیک به ۵ سال به‌عنوان کمک مربی و دستیار مربیان مختلف در تیم سرخ پایتخت کار کرده است. حالا که بسیاری از هم‌دوره‌ای‌های او بدون سابقه مربیگری، یک باره به عنوان سرمربی در تیم‌های لیگ‌برتری مشغول به کار شده‌اند، استیلی هم مایل است به عنوان نفر اول در کادر‌فنی یکی از تیم‌های لیگ‌برتری فعالیت کند.

هدف اول او پیروزی است اما در صورت ابقای قطبی هیچ شانسی برای استیلی وجود نخواهد داشت. سرمربی سرخپوشان به وعده خود در کسب عنوان قهرمانی عمل کرده و حالا بیش از گذشته محبوب شده که این محبوبیت مسئولان تیم سرخپوش را به تمدید قرارداد ترغیب کرده است.

حتی گفته می‌شود در صورت جدایی قطبی هم اعضای هیات‌مدیره به دنبال مربی خارجی خواهند بود و استیلی در هیچ شرایطی نمی‌تواند به سرمربیگری تیم پیروزی در فصل آتی امیدوار باشد که این مسئله موجب می‌شود دستیار جوان به کناره‌گیری از تیم سرخپوش تمایل نشان دهد.

استیلی روز سه‌شنبه اعلام کرد در صورت ابقای قطبی حاضر به ادامه همکاری با پیروزی نخواهد بود، چون می‌خواهد به عنوان سرمربی فعالیت کند. خروج استیلی از مجموعه پیروزی طبیعتاً خروج مرزبان و تعدادی از بازیکنان این تیم از جمله نیکبخت و مامانی را در پی خواهد داشت.

حمایت مدیرعامل و هیأت‌مدیره از قطبی

حبیب کاشانی دوشنبه شب در برنامه ۹۰ تمایل باشگاه به تمدید قرارداد با قطبی را رسما اعلام کرد و روز گذشته با تأکید بر مواضع قبلی به ایسنا گفت: «اولویت اصلی ما برای هدایت تیم فوتبال پیروزی افشین قطبی است و ما منتظر بازگشت او هستیم تا پس از مذاکره وی را در تیم حفظ کنیم و اگر کسی با این شرایط مشکلی دارد، می‌تواند تیم را ترک کند.»

کاشانی اضافه کرد: «تفکر حاکم بر باشگاه، تفکر تمامی اعضای هیأت‌مدیره است که برمبنای منافع ملی و منافع باشگاه شکل گرفته است. حال در این میان اگر کسی به فکر منافع شخصی باشد، در پیروزی جایی ندارد. بارها گفته‌ام که ما در باشگاه پیروزی تک‌ستاره نداریم و تمامی مجموعه باید در کنار یکدیگر برای موفقیت تیم تلاش کنند.»

پاسخ صریح کاشانی به افرادی که گفته بودند در صورت ابقای قطبی در پیروزی نمی‌مانند، نشان‌دهنده حمایت قاطع مدیرعامل از سرمربی پیروزی است و قطبی را به همکاری با کاشانی ترغیب می‌کند.

شاید استیلی هرگز انتظار چنین واکنشی  از سوی مدیرعامل پیروزی را نداشت، همینطور نیکبخت که امیدوار بود ماندن او در تیم موجب کنار رفتن قطبی شود، اما سرمربی به دیگر اعضای تیم ترجیح داده شد.

مذاکرات روز یکشنبه

قطبی حالا نسبت به دستیار جوان و همینطور مخالفان خودش در موضع قدرت قرار دارد. او علاوه بر کاشانی از حمایت اعضای هیأت‌مدیره برخوردار است و در جمع هواداران پیروزی هم به مقبولیت خوبی رسیده.

بیادی از اعضای هیأت‌مدیره در خصوص شرایط کادر فنی سرخپوشان می‌گوید: «اعتقاد دارم که قطبی باید در پیروزی بماند تا تیمش را در لیگ قهرمانان آسیا هدایت کند، چون او با پیروزی به قهرمانی رسید و با شرایط تیم آشناست.»

وی درخصوص اظهارنظر استیلی که گفته اگر قطبی باشد من نمی‌مانم، گفت: «به هرحال استیلی نظرش را گفته، ولی تکلیف سرمربی در جلسه هیأت‌مدیره مشخص می‌شود و باشگاه هم اولویت را تمدید قرارداد قطبی قرارداده است.»

افشین قطبی روز یکشنبه در دفتر باشگاه پیروزی حاضر می‌شود و شرایط خود را برای تمدید قرارداد اعلام خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد خروج مخالفان سرمربی یکی از عوامل تعیین‌کننده در تمدید قرارداد است که موجب افزایش انگیزه‌های قطبی برای ماندن در پیروزی خواهد شد.

مسئولان باشگاه هم در خصوص شرایط احتمالی سرمربی و جلسه روز یکشنبه مذاکراتی داشته‌اند. سه‌شنبه شب علی سعیدلو و حبیب کاشانی در این خصوص مذاکراتی داشتند و پیرامون شرایط تمدید قرارداد قطبی با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

دو طرف در این جلسه بر حفظ قطبی به عنوان سرمربی تیم تاکید داشتند و پیرامون بودجه و شرایط پیروزی در فصل جدید به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

کد خبر 52653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز