مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: حدود ۸۵ درصد از بیمه‌شدگان این استان در شهرها و روستاها به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

بیمه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محسن رعنایی، یکشنبه ۱۵ تیرماه اظهار داشت: اکنون ۶۲۰ هزار نفر از مردم این استان در شهرها و روستاها از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند هستند که ۵۳۰ هزار نفر از این تعداد، به صورت رایگان بیمه شده اند و هزینه‌ای بابت بیمه پرداخت نمی‌کنند.  

وی افزود: ۴۴۵ هزار نفر از مردم عشایر و ساکنان در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت برای بیمه سلامت خود، هزینه ای پرداخت نمی‌کنند، علاوه بر آن ۷۲۰ نفر بیمار خاص، ۲۸۷ بیمار دیالیزی، ۱۳۹ بیمار پیوند کلیه و ۱۹۱ نفر مبتلا به ام. اس از جمله اقشاری هستند که هزینه ای برای بیمه پرداخت نمی‌کنند.  

هم‌پوشانی بیمه‌ها 

رعنایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به همپوشانی بیمه‌ها در استان گفت: در این استان، ۱۰۰ هزار فقره دفترچه بیمه، بیش از شمار بیمه‌شدگان، صادر شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار، شمار مجموع بیمه‌شدگان استان نزدیک یک میلیون نفر است اما جمعیت کل استان کمتر از ۹۰۰ هزار نفر است.  

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: در این زمینه، در سال‌های گذشته، شمار دفترچه‌های همپوشان، کاهش یافته است، و امسال هم در تیرماه و یا مرداد ماه، سامانه تامین اجتماعی و به درگاه الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران متصل شده و هم پوشانی‌ها در آن مشخص خواهد شد.  

وی درباره گلایه مردم مبنی بر اینکه دفترچه‌های بیمه در مطب‌ها پذیرش نمی‌شود گفت: از سال ۹۶، کسانی که دارای دفتر چه بیمه سامت رایگان هستند، خدمات این بیمه را صرفا، از مراکز دولتی می‌توانند دریافت کنند، این افراد در مراجعه به مطب بخش خصوصی از خدمات مزبور بهره‌مند نمی‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره «ارزیابی وسع» در بیمه سلامت گفت: این طرح از پارسال آغاز شده است و در آن، وضعیت دارایی خانوار مورد بررسی قرار می‌گیرد تا استحقاق وی برای برخورداری از کمک‌های دولت در زمینه حق بیمه سلامت شناسایی شود.

وی تصریح کرد: فرد با مراجعه به دفاتر پیشخوان، به صورت خوداظهاری، تمکن مالی خود را در فرم‌های الکترونیکی به ثبت می‌رساند و فرم، برای بررسی، به وزارت رفاه ارسال می‌شود.

رعنایی با بیان اینکه ممکن است وضعیت تمکن مالی افراد در سال‌های مختلف، متفاوت باشد افزود: ارزیابی وسع برای تمام افرادی که به صورت رایگان بیمه شده‌اند، انجام می‌شود.  

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی تصریح کرد: میزان پرداخت حق بیمه برای دهک‌های مختلف متفاوت است و برای برخی دهک ها، حق بیمه ای دریافت نمی‌شود.  

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، در شمال شرق کشور قرار دارد.  

کد خبر 528051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha