محمدجواد ظریف یکشنبه ۱۵ تیر نخستین‌بار در جمع نمایندگان مجلس یازدهم حاضر شد. نمایندگان با حضور وزیر امور خارجه فضایی ملتهب ایجاد کردند که چند بار با تذکر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم مواجه شد. ظریف خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم گفت: «توهین‌های شما را به جان می‌خرم، از مهمان‌نوازی شما متشکرم.»

تصاویر | ظریف مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از حضور جنجالی ظریف در مجلس شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی به اتفاقات مجلس هنگام سخنرانی او واکنش‌های مختلف نشان دادند. برخی از وزیر خارجه حمایت کردند و رفتار نمایندگان را دون شان مجلس دانستند و برخی دیگر معتقد بودند در هر حال وزیر خارجه باید پاسخگو باشد.

در این جدول واکنش برخی شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی را ببینید.

امیرحسین قاضی زاده نایب رئیس مجلس غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و اروپا را چند سال قبل فریاد زدیم‌. نشنیدند. به جایش برچسب زدند. ما شدیم دلواپس و آنها زبان دنیا فهم. ما شدیم بی‌شناسنامه و آنها استاد دیپلماسی. ما شدیم کاسب تحریم و آنها امیرکبیر زمان. حداقل حالا که حقیقت عیان شده تغییر رویه بدهید
عطاالله مهاجرانی مجلس پنجم که استیضاح شدم. جناب آقای ناطق رئیس مجلس بودند و مهندس باهنر، کارگردان استیضاح. یک روز تمام گفتگو و مجادله احسن استیضاح بود. اکثریت مجلس با اصولگرایان بود. سخنان بسیار تندی موافقان استیضاح مطرح کردند. اما مجلس از وقار و طمانینه خارج نشد. جلسه امروز مجلس؟ چیز دیگری بود!
شریعتمداری  مدیر مسئول روزنامه کیهان اگر آقای ظریف اقدامات و عملکرد وزارتخانه تحت مسئولیت خود را قابل دفاع می‌دانند چرا از خودشان مایه نمی‌گذارند و با ارائه اسناد متقن و دلایل محکم از آن دفاع نمی‌کنند؟ و چنانچه عملکرد وزارت خارجه را ناموفق ارزیابی می‌کنند چرا آن را به حضرت آقا نسبت می‌دهند؟
مصطفی کواکبیان نماینده سابق تهران منکر تأثیر تحریم خارجی و ناکارآمدی دولت در تنگناهای معیشتی مردم نیستم؛ اما چرا عده‌ای تندرو به جای ارائه طرح دو فوریتی برای حل اساسی مشکل تحریم و مهار رشد نرخ سکه و ارز و موادغذایی و...تنها با امضای سئوال از رییس جمهور و ایجاد جنجال جناحی علیه ظریف می‌خواهند شق القمر کرده و باری از دوش مردم بردارند!؟
صادق زیباکلام تحلیل‌گر مسائل سیاسی ای‌کاش جلسه امروز مجلس درس عبرتی میشد برای ظریف که به جای تلاش در تحبیب قلوب تندروها، بر روی منافع ملی کشور می‌ایستادند. اصراری نمی ورزیدند سخنرانیها و موضع گیریهایشان در مجامع بین المللی به گونه‌ایی باشد که آنان را خشنود سازد. حاصل هفت سال ملاحظه کاری و رفع و رجوع کردن را امروز دیدید.
مالک شریعتی نماینده مردم تهران آقای ظریف! شما شریک اصلی دلار ۲۰ هزارتومانی هستید؛ شما آمریکا را به طمع انداختید تا زانوی خودش را بر گلوی معیشت مردم بگذارد.
محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند هفت سال است سیاست خارجی را به برجام گره زدید. آمریکا دست چدنی اش را از زیر دستکش مخملی بیرون آورده و ما تازه این را فهمیده ایم. دستمان خالی است و سرمان کلاه رفته شاید هم کلاه نرفته و خودمان می خواستیم
ذالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  ریل‌گذاری و هدف‌گذاری در خصوص سیاست خارجی در دوران شما از ابتدا غلط بود و مسیر را کج ریل‌گذاری کردید و به سمتی حرکتی کردید که اهداف ملت محقق نشد
نظام الدین موسوی نماینده تهران در مجلس  متاسفانه نتوانستیم اظهارات وزیر محترم امور خارجه درباره عملکرد قوی دستگاه دیپلماسی  و مزیت های تاریخی برجام را باور کنیم
محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا آقای ظریف در جلسه امروز مجلس یازدهم در پاسخ به نماینده هایی که او را ذلیل و دروغگو خواندند،کدهایی از رهبر معظم انقلاب آورد که وی را صادق و شجاع خوانده اند.آقای وزیرخارجه! از این پس در برابر این جماعت، از بیانات افرادی کد بیاورید که اینها قبولش داشته باشند
مسعود پزشکیان  نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی

اگر مسلمان هستیم و حرف و نقدی برای گفتن داریم، منطقی عمل کنیم؛ توهین و برخورد غیرمنطقی در شان نمایندگی و مجلس شورای اسلامی نیست.چنین برخوردها، توهین‌ها و حرف‌هایی نه اسلامی، نه انسانی و شرعی و اخلاقی است و از نظر منطقی هم پذیرفتنی نیست.

در همین زمینه:

نایب رئیس مجلس از فریادها بر سر ظریف دفاع کرد؟ | ما شدیم دلواپس و آنها زبان دنیا فهم

واکنش کواکبیان به سوال از روحانی و برخورد نمایندگان با ظریف

فیلم | لحظات تشنج و حمله نمایندگان به ظریف در صحن علنی مجلس | لبخند ظریف؛ واکنش قالیباف

فیلم | دفاع جانانه ظریف از برجام در صحن علنی مجلس

فیلم | عصبانیت ظریف از کنایه‌های نمایندگان مجلس | به من ذلیل و دروغگو گفتید اما ... | من بیجا می‌کنم بگویم شما نمی‌فهمید

حمله به ظریف در مجلس؛ ظریف قصد ترک جلسه علنی را داشت | ظریف: از مهمان نوازی شما ممنونم

اهداف آمریکا در جنگ علیه ایران | زمانی که آقای شی با رهبری دیدار کرد بحث قرارداد ۲۵ ساله مطرح شد

کد خبر 528473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 5
    این نوع برخورد دون شان مجلس بود.از آقای قالیباف انتظار میرود از تکرار این حرکات جلوگیری کند . باید به فکر معیشت مردم بود . خجالت دارد که پول اجنبی در کشور ما پول مارا لگد مال کند.
  • DE ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    واقعا که.......!!!!!! تمام آقایان کمی بیشتر تواضع داشته باشند و واقع بین باشند و خود را گول نزنند کشور دچار بحران شده به جای لجبازی و تعنه به همدیگر زدن و تسویه حسابهای قدیمی با یکدیگر به غیر از آبروریزی و سواستفاده در صحنه بین المللی در مقابل ایران عایدی دیگر به همراه نخواهد داشت!!!!!!!