جلسه غیرعلنی مجلس برای تصمیم‌گیری درباره رد یا تایید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون صبح چهارشنبه ۱۸ تیر برگزار شد و نمایندگان به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران رای ندادند.

تاجگردون

به گزارش همشهری آنلاین، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی  ۱۸ تیر  در خانه ملت بررسی شد. وکلای ملت نهایتا با ۱۰۲ رای موافق، ۱۲۸ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ رای ماخوذه با گزارش کمیسیون تحقیق که اعتبارنامه وی را تایید کرده بود، مخالفت کردند. رای گیری برای گزارش کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم شورای اسلامی، به صورت مخفی انجام شد.

پیش از رأی‌گیری، گزارش کمیسیون تحقیق توسط سخنگوی کمیسیون در صحن علنی مجلس به‌شرح زیر قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیت

در اجرای ماده ۳۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه جناب آقای غلامرضا تاجگردون که از صحن جلسه علنی جهت رسیدگی به کمیسیون تحقیق ارجاع گردیده بود، در دستورکار رسیدگی این کمیسیون قرار گرفت و طی جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف ذی‌ربط موارد ارائه‌شده از سوی معترضین مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ مواد نامه‌های شماره ۹۹.۲۰۰.۱۷۷۱۹ مورخ ۱۷ خرداد ۹۹ و ۹۹.۲۰۰.۱۸۲۵۲ مورخ ۳۰ اردیبهشت ۹۹ شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موارد مطروحه در این شورا نهایتاً اعتبارنامه ایشان در جلسه مورخ ۹۹/۴/۳ کمیسیون با اکثریت آرا به تصویب رسید. » علی‌اصغر خانی رئیس کمیسیون تحقیق مجلس

  • معترضان به اعتبارنامه تاجگردون

پس از شکل گیری مجلس یازدهم، چند تن از نمایندگان مجلس به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران اعتراض کرده و خواهان رد اعتبارنامه وی شده بودند.

علی اکبر کریمی، روح‌الله نجابت و علیرضا زاکانی اولین افرادی بودند که به اعتبارنامه تاجگردون اعتراض کردند که در ادامه تعداد معترضین به این اعتبارنامه افزایش یافت. سید نظام‌الدین موسوی، مالک شریعتی، احمد نادری، علی خضریان، مجتبی رضاخواه و اقبال شاکری ۶ منتخبی بودند که به صف معترضین به اعتبار نامه نماینده گچساران و باشت پیوستند و خواهان رد صلاحیت وی از مجلس یازدهم شده بودند.

اعتبار نامه منتخب مردم گچساران در شعبه ۱۲ بررسی و سرانجام اعتبار نامه او تأیید و ۲۱ خردادماه گزارش شعبه در صحن علنی مجلس قرائت شد که با اخطار علیرضا زاکانی نماینده مردم قم، اعتبار نامه «تاجگردون» جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تحقیق ارسال شد.

پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون تحقیق، ۳ تیرماه خبر تأیید اعتبار نامه او در این کمیسیون رسانه‌ای شد؛ خبر تأیید اعتبار نامه منتخب گچساران در مجلس یازدهم درحالی اعلام شد که علیرضا زاکانی ۱۰ تیرماه در نشستی به خبرگزاری مهر  گفته بود: ما در این مسیر سعی کردیم هر حرفی که می زنیم با ارائه سند باشد اما در شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه نمایندگان و همچنین کمیسیون تحقیق به هیچ وجه به اسناد ما ورود نکردند و اشکال بزرگی است چرا که ما ساعت‌ها وقت گذاشتیم اما برخی از دوستان به مسئولیت خود به خوبی عمل نکردند.

او گفته بود: طبق آیین نامه اعتبار نامه باید در صحن علنی مجلس مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

سرانجام، پرونده بررسی اعتبار نامه منتخب مردم گچساران در جلسه علنی چهارشنبه ۱۸ تیر در دستور کار قرار گرفت. علیرضا زاکانی به عنوان نماینده مخالفان ۱۵ دقیقه صحبت کرد و سپس تاجگردون ۳۰ دقیقه زمان صحبت داشت که نیمی از زمانش را در اختیار پزشکیان به عنوان حامی تاجگردون اختصاص داد. با آنکه جزئیات زیادی از دفاع پزشکیان از تاجگردون منتشر نشده اما مجتبی رضاخواه یکی از نمایندگان مجلس دفاع پزشکیان را دلیل رای منفی خود به اعتبارنامه تاجگردون عنوان کرد.   نماینده مردم تبریز در دفاعیاتش از تاجگردون به حدیثی اشاره کرده و اینگونه نتیجه گرفته که اگر کسی اتهامات موجود علیه خود را رد کند، باید آن‌ها را نادیده گرفت.  در نهایت با رأی نمایندگان مجلس، منتخب مردم گچساران از بهارستان خداحافظی کرد.  

پس از پایان رای گیری برخی نمایندگان در فضای مجازی به رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران واکنش نشان دادند. واکنش این نمایندگان را در اینجا بخوانید.

  • لحظه به لحظه با تاجگردون تا ترک مجلس 

در همین زمینه:

کد خبر 529449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید گرامی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    8 20
    در این شرایط کرونا و آتش سوزی جنگلهای زاگرس ، رای چهل هزار نفر نادیده گرفته شد
  • سعید TW ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    8 16
    حالا می بینید بعد میگن برید رای بدین وقتی نماینده من به این راحتی با 40000 رای رد میشه پس معلومه رای گیری و صندوق این همه تبلیغ همش الکی و کشکه... ما هم بریم کشکمونو بسابیم مگه ما چیکاره هستیم خودشون میبرن خودشون هم میدوزن!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      3 1
      ول کن هم نیستین
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    5 2
    روز سیاه مجلس
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    3 0
    خواست و اراده خداوند هر چه باشد همان میشود ،
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    3 0
    خدا وکیلی خیلی از مدیران و مسئولین ونمایندگان درسه قوه باید بروند
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    2 1
    انشاالله سالها بعد واقعیت رو میشه و همه میفهمن . تاریخ بالاخره هویدا میشه
  • ناشناس IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 1
    مردمی که بهش رای دادن واقعا ناراحتن؛ چون باعث توسعه ودگرگونی ورفع مشکلات مردم گچساران شد ؛ خُب خیلی از نمایندگان در مجلس کاری انجام نمیدن وبعضاً هم بر روی صندلی مجلس چُرت میزنن، ظلم است که نماینده فعال صحن مجلس رو برای هیچ ترک کند، آرا رفتن وماندن هم تقریبا مساوی بود، پس رای گیری باید به دور بعدی می کشید؛ چون چیزی که ما در اجتماعی خواندیم این بود که باید با دوسوم آرا رای گیری به رسمیت شناخته شود.
  • اشنا IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    2 1
    یه نماینده خوب که پیدامیشه ازیه استان دفاع کنه اینم ردصلاحیت میکنن برچسب بهش میزنن