جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

تیبو کورتوا در آستانه پایان دادن به سلطنت چهار ساله یان اوبلاک به عنوان بهترین دروازه‌بان اسپانیا است.

کورتوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، مدتی به نظر می‌رسید که تیبوکورتوا در رئال مادرید در حال تبدیل شدن به یک دروازه بان ضعیف است اما حالا او در آستانه سرنگونی سلطنت چهار ساله یان اوبلاک به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ اسپانیا قرار دارد و تا کنون بیشترین کلین‌شیت را ثبت کرده است.

در حال حاضر به استثناء راموس و کریم بنزما، تیبو کورتوا بیش از هر کسی برای قهرمانی رئال مادرید در لالیگا تلاش می‌کند. او در این فصل 17 کلین شیت داشته و اگر در سه بازی آخر بتواند دو کلین شیت دیگر ثبت کند او به رکورد پاکو بویو در فصل 1986/87 خواهد رسید.

البته  غلبه بر رکورد  اوبلاک دروازه بان اتلتیکو مادرید رقیب سنتی رئال بیشتر او را بیشترخوشحال می کند. جایزه زامورا جایزه‌ای نشریه معتبر مارکا برای بهترین دروازه‌بان فصل است که کمترین گل خورده را داشته باشد. این جایزه به نام دروازه‌بان افسانه‌ای ریکاردو زامورا که در دهه‌های 1920 و 30 بازی می‌کرد در سال 1959 افتتاح شد.

اوبلاک از سال 2015 این جایزه را از آن خود کرده است و اگر امسال مجدداً آن را بگیرد می‌تواند رکورد ویکتور والدز  دروازه بان سابق بارسلونا را بشکند و اولین دروازه‌بانی شود که پنج بار پیاپی آن را به دست می‌آورد.

کورتوا پیش از این بارها شنیده بود که اتلتیکو مادرید هرگز از دست دادن او پشیمان نیست.وی  ابتدا به چلسی و سپس به رئال مادرید بازگشت زیرا اوبلاک همراه او بود. کورتوا اولین بار که برای بازی در رئال مادرید در متروپولیتانو در فوریه 2019 به میدان رفت توسط بازیکنان مورد توجه قرار نگرفت .

کورتوا امیدوار بود که ادن هازارد هم تیمی پیشین او در چلسی بتواند در رئال بدرخشد اما وی در تمام فصل دچار مصدومیت شده است.

کورتوا در مصاحبه‌ای با "ال موندو" درست قبل از شروع مجدد لالیگا گفت: "هازارد بازگشت و او با انرژی‌تر است. توقف فوتبال  او را مجدداً به شرایط بازی برمی گرداند. او می‌تواند به ما در کسب عنوان قهرمانی کمک کند، هازاردیک بازیکن کلیدی برای رئال مادرید به شمار می رود.

اما واقعیت متفاوت بود، وی در ماه نوامبر در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن مصدوم شد و برای سه ماه از میادین دور شد. او در فوریه سال جاری بازگشت اما خیلی زود دوباره کنار گذاشته شد و در ماه مارچ به عمل جراحی بر روی مچ پا راست تن داد.

این همان مچ پایی بود که اولین بار در سال 2017 در حالی که هنوز در چلسی بود شکستگی پیدا کرده بود. تاکنون او در 13 بازی برای مادرید یک گل به ثمر رسانده و از بهبودی او هواداران ناامید شده‌اند و فعلا نیز او دو بازی اخیر را از دست داده و اما در ترکیب برابر آلاوز قرار گرفته است.

مادرید موفقیت های اخیرش را مدیون  گل‌های بنزما، رهبری راموس و دروازه‌بان سرنوشت سازش کورتواست.

کد خبر 529483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha