معاون مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: ۲۰ طرح اصلاح و بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف برق با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای امسال تا پیش از دوره اوج مصرف در منطقه برق شهرستان ری اجرا شد.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از از ایرنا، داود رحیمی اظهار کرد: اصلاح و بهینه سازی سازی شبکه فشار ضعیف در شهرها، محلات و روستاها نقش بسزایی در کاهش پرتی برق در زمان های اوج مصرف دارد و تمام تلاش کارکنان اداره برق شهرستان ری جلوگیری از قطع برق در زمان های اوج مصرف است.

رحیمی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق به سبب استفاده از سیستم‌های سرمایشی، از همه همشهریان درخواست می‌کنیم با رعایت الگوی صحیح مصرف برق، خدمتگزاران خود در صنعت برق را در تامین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.  

رحیمی زمان اوج مصرف برق را از ساعت ۱۳ تا ۱۷ اعلام و  بیان کرد: سرویس فصلی کولرهای آبی، جانمایی  بدنه کولرها در سایه، عایق بندی کانال کولرها، تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی عدد۲۴ و استفاده از دور کند کولرهای آبی در ساعات اوج مصرف از مواردی است که باید مشترکان رعایت کنند.

وی ادامه داد: همچنین عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف یکی از مهم‌ترین راهکارهای ارائه شده جهت همکاری مشترکین بخش خانگی در زمان‌های اوج مصرف برق  است که باید مشترکان رعایت کنند.  

مدیر منطقه برق ری با اشاره به بخشنامه هیات دولت در خصوص الــزام به تأمین حداقل ۲۰ درصد از برق مورد نیاز مؤسســات وشــرکت‌های دولتی، دستگاه‌های اجرایــی و نهادهای عمومــی از انرژی‌های تجدید پذیر، تصریح کرد: کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناطقی که دارای دمای هوای بالاتر از ۴۵ درجه سانتیگراد هستند مکلف به استفاده از مولدهای اضطراری در ماه‌های تیر و مرداد و مابین ساعات ۱۳ تا ۱۷ هستند.

این مسئول یادآور شد: همه ادارات شهرستان ری در جنوب استان تهران باید مصرف برق را به گونه ای مدیریت کنند که در فصل تابستان، نسبت به دوره مشابه سال قبل، حداقل ۱۰درصد مصرف انرژی آنها کاهش یابد.

کد خبر 530057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha