به گزارش همشهری آنلاین، واشر سرسیلندر که از جنس پنبه نسوز بهمراه فولاد و مس ساخته شده است وظیفه ایجاد یک آبندی کامل بین سیستمهای مختلف روغن رسانی، آب و احتراق موتور را دارد.
اما چه زمانی واشر سرسیلندر میسوزد؟
۱- کم بودن آب رادیاتور
۲- گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور
۳- خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه
۴- خرابی ترموستات (بیشترین عامل جوش آمدن و در نتیجه سوختن واشر سرسیلندر) به اینصورت که بسته میماند و جلو گردش آب را میگیرد و مانع از انتقال به رادیاتور میشود (در این حالت آمپر آب خیلی زود به خانه آخر میرسد).
۵- عدم گردش آب در سیستم خنک کننده موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ
۶- پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور
۷- رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما
نظر شما