یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث- مهدی آیینی: مرد کلاهبردار با اجرای ماهرانه نقش یک چوپان ساده لوح که گنج بزرگی را پیدا کرده است، طلافروشان پایتخت را فریب می‌داد

و بعد از کشاندن آنها به سر قرار باند کلاهبرداری‌های میلیونی را رقم می‌زد.
مدتی قبل یک طلافروش تهرانی به دادسرای ناحیه 5 تهران رفت و مدعی شد چند مرد کلاهبردار، با طراحی نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای وی را فریب داده و به بهانه فروش خاک طلا از وی 30 میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

این مرد به قاضی حسن جراحی – بازپرس شعبه 15 دادسرای صادقیه- گفت: مدتی قبل مرد جوانی که قصد فروش مقداری خاک طلا را داشت، به مغازه طلافروشی‌ام آمد.

بعد از امتحان کردن خاک طلایی که آن مرد با خود آورده بود متوجه شدم که عیار بسیار بالایی دارد، بنابراین از وی درباره اینکه آنها را از کجا آورده است و آیا می‌تواند مقدار بیشتری از آن برایم تهیه کند پرس و جو کردم.

این مرد پاسخ داد که خاک طلا متعلق به یکی از آشنایانش است که در روستایی در حوالی سیاهکل زندگی می‌کند و اگر قصد خرید مقدار بیشتری از این محموله را دارم، باید همراه وی به آن روستا بروم.

بعد از آنکه با وی بر سرقیمت به توافق رسیدیم، از آنجا که قیمت تعیین‌شده از سوی وی بسیاروسوسه انگیز بود، همراه آن مرد به روستایی که مدعی بود دوست چوپانش در آنجا زندگی می‌کند رفتیم و وارد خانه‌ای شدیم که مردی با لباس‌های پاره که قیافه‌اش شبیه چوپان‌ها بود در آ‌نجا کیسه‌ای را بغل کرده و حاضر نبود آن را برای لحظه‌ای از خودش جدا کند.

سیاه‌بازی کلاهبرداران

مرد همراهم، با نشان دادن این مرد گفت: از آنجا که دوستش، آدم بسیار ساده لوحی است می‌توان کیسه خاک طلای وی را با قیمت بسیار پایینی خرید و به این ترتیب به سود زیادی دست پیدا کرد.

بنابراین بعد از چانه‌زدن با این مرد، چوپان حاضر شد در قبال گرفتن 30‌ میلیون تومان، کیسه خاک طلایش را به من بدهد. پس از بررسی خاک طلاها متوجه شدم که آنها هم عیار بسیار بالایی دارند و بنابراین با خوشحالی از معامله‌ پر سودی که انجام داده بودم، مشغول گفت‌وگو با مرد همراهم شدم و در همان زمان دوستان وی، خاک طلاها را داخل ماشین من گذاشتند.

اما موقعی که به تهران بازگشتم متوجه شدم خاک طلاهایی که به من داده‌اند قلابی است و آنها آن را با خاک طلاهای واقعی عوض کرده‌‌اند.بازپرس جراحی پس از شنیدن اظهارات این مرد دستور دستگیری اعضای این باند را صادر کرد، به این ترتیب کارآگاهان پلیس پایتخت با کمک مرد مالباخته به چهره نگاری چوپان و مرد فروشنده خاک طلا پرداختند و تصویر چهره نگاری شده کلاهبرداران را در اختیار کلیه طلافروشان قرار دادند تا درصورتی که به آنها مراجعه کردند موضوع را اطلاع دهند.

مدتی بعد در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت کارآگاهان ازطریق مخبرین خود دریافتند کلاهبرداران قصد انجام معامله دیگری را در غرب تهران دارند، به این ترتیب با تحت نظر قرار دادن محل این معامله، هنگامی که یکی از اعضای باند قصد فروش مقداری خاک طلای قلابی را داشت وی را دستگیر کرده و به شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران انتقال دادند.

چوپان دروغین در دام پلیس

این مرد هنگامی که در مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت، ابتدا منکرهر گونه کلاهبرداری بود اما وقتی مالباختگان وی را شناسایی کردند و مشخص شد او همان فردی است که نقش چوپان ساده لوح را بازی می‌کرده است، وی مجبور به اعتراف شد.

متهم در اعترافات خود گفت: بعد از آنکه دوستانم با وسوسه خرید خاک طلا طعمه‌ها را به سر قرار می‌کشاندند، من با پوشیدن لباس‌های پاره خودم را چوپان جا می‌زدم.

به این ترتیب همدستانم وانمود می‌کردند که قصد دارند با سوءاستفاده از ساده‌لوحی من خاک طلا را به قیمت خوبی بخرند و اینگونه بود که طعمه‌هایمان با وسوسه سود بیشتر در دام ما گرفتار می‌شدند.

در این مرحله ما خاک طلای واقعی را به خریداران نشان می‌دادیم و وقتی آنها از عیار بالای آن مطمئن می‌شدند مبلغ درخواستی را می‌پرداختند اما ما در یک فرصت مناسب خاک طلاهای واقعی را با خاک طلای قلابی عوض می‌کردیم و پس از گرفتن پول متواری می‌شدیم.

به‌دنبال اعترافات این مرد، ماموران 2همدست دیگر او را نیز دستگیر کردند اما تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.

کد خبر 53077

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز