دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، خواستار کناره‌گیری کلینتون از مبارزات حزب دمکرات شد.

کارتر ضمن بیان مطلب فوق در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: اکثر رهبران حزب دمکرات موسوم به نمایندگان عالی پس از پایان آخرین دور انتخابات درون حزبی، حداقل تا ماه آینده نظر خود را درباره حمایت از هیلاری کلینتون و یا باراک اوباما برای حضور به عنوان کاندیدای نهایی دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا اعلام خواهند کرد.

کارتر نیز همانند سایر نمایندگان عالی حزب دمکرات آمریکا که حدود ۲۰۰ نفر را شامل می‌شوند، رسما نظر خود را درباره نتایج رقابت میان باراک اوباما و هیلاری کلینتون اعلام نکرده است، اما او گفته است که نتیجه رقابت میان این دو از پیش مشخص شده است.

بر پایه همین نظر است که کارتر در ادامه مصاحبه با اسکای نیوز گفته است:" من نماینده عالی‌ هستم که پیشتر مقام ریاست جمهوری آمریکا را عهده دار بوده است، و من بر این باورم که تعداد زیادی از نمایندگان عالی (در کنوانسیون ملی حزب دموکرات که برای انتخاب کاندیدای نهایی این حزب تشکل می‌شود) پس از پایان رقابت‌های داخلی حزب دموکرات در سوم ژوئن تصمیم خود را به سرعت خواهند گرفت. کارتر در ادامه با اشاره به هیلاری کلینتون گفت: تصور می‌کنم در آن موقع زمان برای انصراف وی فرا برسد.

کلینتون و اوباما به آرای ۲۰۲۶ نماینده عالی و هیات نمایندگی حاضر در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها برای حضو. ر به عنوان کاندیدای نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز دارند.

اوباما در حال حاضر ۱.۹۷۴ هیات نمایندگی کسب کرده در حالی که هیلاری کلینتون تا کنون توانسته است، ۱.۷۷۹ هیات نمایندگی کسب کند، با توجه به این مساله اوباما به نظر شکست ناپذیر می‌آید.

درخواست کارتر از رییس جمهوری بعدی آمریکا برای لغو شکنجه

جیمی کارتر در سخنانی جداگانه که در یک جشنواره ادبی در ولز ایراد شد، خواستار آن شد که رییس جمهوری آتی آمریکا رسما و در سطح جهانی اعلام کند که کشورش دیگر هیچگاه به شکنجه زندانیان نخواهد پرداخت.

به گفته کارتر، شکنجه اصل اولیه‌ای که کشور آمریکا را تبدیل به ملتی بزرگ در گذشته کرده بود، نقض می‌کند.

کارتر در ادامه از اظهار نظر درباره این مساله که آیا می‌توان جرج بوش رییس جمهوری کنونی آمریکا را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد یا خیر خودداری کرد.

کد خبر 53110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز