مدارس غیردولتی خراسان جنوبی با توجه به شیوع ویروس کرونا هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان مجاز به اخذ شهریه ثابت هستند و دریافت هر گونه شهریه فوق برنامه شامل رفتار قانونی خواهد بود.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل آمورزش و پرورش خراسان جنوبی چهارشنبه ۲۵ تیر گفت: اخذ شهریه‌های متغیر و فوق برنامه باید در قبال خدمات اخذ شود و با توجه به شرایط جدید نمی‌توان روی این موضوع برنامه‌ریزی کرد.

محمدعلی واقعی در پاسخ به این سوال که اگر مدارس دایر نشود شهریه ثابت هم باید پراخت شود گفت: آموزش تعطیل نمی‌شود حتی اگر وضعیت قرمز هم باشد فعالیت‌های آموزشی از طریق فضای مجازی و شبکه شاد ادامه خواهد داشت.

بازگشایی مدارس منوط به دستور ستاد ملی کرونا خواهد بود، همچنین  سه مدل برای بازگشایی مدارس پیش‌بینی شده است.

در شهرهای با وضعیت قرمز آموزش‌ها به صورت غیر حضوری و با استفاده از شبکه شاد و فضای مجازی صورت خواهد پذیرفت.

در صورت وضعیت زرد آموزش را به صورت ترکیبی دنبال خواهیم کرد که در این طرح مدارس به صورت زوج و فرد با نصف جمعیت دانش‌آموزی برپا خواهد بود.

مدیر کل آمورزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در این طرح هم از روش حضوری و هم از فضای مجازی و شبکه شاد برای تقویت درسی دانش‌آموزان استفاده خواهد شد.

در صورتی که ستاد ملی کرونا وضعیت سفید را برای استان یا برخی از شهرستان‌ها تشخیص داد کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار خواهد شد اما فعالیت شبکه شاد همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این مطلب که برخی از والدین نگران رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس هستند گفت: اخیرا یک میلیارد تومان اعتبار برای تامین اقلام بهداشتی مدارس به استان تخصیص یافته و تا قبل از بازگشایی مدارس تمام مدارس مجهز به این اقلام خواهند شد.

به صورت مداوم و مکرر بازرسان اداره کل وضعیت بهداشتی مدارس را مورد کنترل خواهند داشت و از ورود دانش‌آموزان بدون ماسک به مدارس جلوگیری خواهد شد.

تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در صورت بازگشایی مدارس رعایت می‌شود و والدین هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

۱۷۸ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه ۱۱ شهرستان استان مرزی خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

کد خبر 531291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان جنوبی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha