دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا قصد دارد مداخله خود را در بخش آموزش پلیس‌های افغانستان تقویت کند.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گزارش داد، وزیران امور خارجه و دفاع اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه ششم خرداد) در بروکسل توافق کردند که شمار مربیان به حدود 400 تن افزایش یابد. با این حال هیچ تاریخی برای این حرکت تعیین نشده است.

فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان در خصوص مشارکت این کشور در این طرح گفت: «من اینگونه تلقی می‌کنم که ما بیش از 100 پلیس را در منطقه مستقر خواهیم کرد.»

تاکنون 33 پلیس آلمانی در منطقه عملیاتی اتحادیه اروپا موسوم به «ای یو پل افغانستان» تحت فرماندهی یورگن شولتز، ژنرال آلمانی مشغول فعالیت بوده‌اند.

به گفته دیپلمات‌ها، 10 پلیس دیگر نیز به زودی به این افراد در افغانستان ملحق می‌شوند. ارتش آلمان 45 شکارچی میدانی (پلیس‌های نظامی) در افغانستان دارد که جزو عملیات پلیس اتحادیه اروپا نیستند.

یونگ از تصمیم افزایش حضور اتحادیه اروپا استقبال کرد و گفت: «من این کار را صحیح و پرمعنا می‌دانم.»

به گفته وی، پلیس باید همانند ارتش در افغانستان در وضعی باشد که بتواند روی پای خود بایستد. «ما می‌خواهیم به خودکفایی امنیتی برسیم.»

بازسازی پلیس کارآمد یکی از پیش‌شرط‌های مهم برای پیشبرد حاکمیت قانون در افغانستان است. نیروهای امنیتی و دولت این کشور دچار فسادی هستند که موجب تضعیف نظامی قضایی و مبارزه با کشت مواد مخدر در این کشور می‌شود.

اتحادیه اروپا با نیم نگاهی به کنفرانس بین‌المللی 12 ژوئن در پاریس از دولت کابل خواسته است مسوولیت‌های بیشتری را برای بازسازی و توسعه افغانستان عهده‌دار شود.
یونگ گفت آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در حال حاضر پیشرفت خوبی دارد، اما همچنان پلیس در مضیقه شدید قرار دارد.

وی در همین حال ادامه داد که با پرداخت‌های خوب، فساد بین نیروهای پلیس افغانستان کاهش یافته است.

آلمان از شش سال پیش با ارایه آموزش‌های پلیسی در دوره‌های سه ‌ساله نقش مهمی را در این زمینه عهده دار شده است.

در همین حال ایالات متحده از این امر انتقاد کرده است که این اقدامات زمان‌بر هستند و نمی‌توان از این طریق با فساد و شورشیان طالبان مقابله کرد.

کد خبر 53183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز