مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در اراضی موقوفه حاشیه شهر اراک کلید خورد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اراضی موقوفه بسیاری در شهر اراک وجود دارد که در صورت صدور مجوزهای لازم از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امکان ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در این اراضی فراهم است. اراضی موقوفه حاشیه و در محدوده شهر اراک به استانداری معرفی و بعد از بازدید استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استان مرکزی تایید و با تغییر کاربری برای ساخت مسکن در طرح تفصیلی این شهر قرار خواهد گرفت.

این اراضی با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی و پس از دریافت مجوزهای لازم توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از سازمان اوقاف کشور برای ساخت واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن استان به این اداره کل واگذار شد و بر همین اساس اراضی موقوفه در نقاط مختلف استان شناسایی و به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور معرفی شده است.

استان مرکزی در طرح ملی مسکن با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان پیشتاز است و انتخاب اراضی، تایید استانداری و صدور مجوزهای لازم می‌توان گفت که ۵۰ درصد مسیر طی شده است. این در حالی است که مشکل کمبود مسکن اجاره‌ای در شهرستان‌های فراهان و آشتیان هم وجود دارد و بر همین اساس اراضی موقوفه محدوده شهری این شهرستان‌ها نیز شناسایی و عملیات طرح ملی مسکن با مشارکت اوقاف و شهرداری در این شهرستان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

کد خبر 532175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha