محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جدیدترین پست توییتری خود ضمن انتقاد از سازوکار بورس مطلبی را درباره مشخصه یک اقتصاد سالم بیان کرد.

محسن رضایی

به گزارش همشهری آنلاین، محسن رضایی در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «مشخصه یک نظام اقتصادی سالم این است که در آن به فعالیت مولد پاداش داده شود؛ یعنی سازِکارهای اقتصادی به گونه‌ای تنظیم گردد که سطح سود فعالیت مولد، بیش از سطح سود فعالیت غیرمولد باشد. معنی هدایت نقدینگی به تولید جز این نیست. آنچه در بورس می‌گذرد، نقطه مقابل این رویکرد است.»

کد خبر 532497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علوی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 0
    ماهیت بورس کلا همینه انتظارات بی جا.......بخوای نخوای بورس به جایگاه اصلیش که همون سودخواری میرسه....اولین انحراف بورس همون بازار ثانویه یا خرید و فروش سهامه..
  • بردیا IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    3 1
    حاج محسن میگم اگه شما به عنوان یه متخصص اقتصاد از چیزی خبر داری که مردم خبر ندارند مدیونی اگه افشا گری نکنی، مردم تمام سرمایه زندگی خود را در بورس گذاشتن، نکنه یه وقت مثل بعضی بانک های مثلا الکی پول مردم رو بالا بکشند و دست اخر هم بگن که ای بابا ما که گفتیم بورس ریسکش بالا هست با مطالعه بیاین داخل، یه وقت تمام سرمایه خود را داخل بورس نزارین، ادم میترسه خداوکیلی، یکی به میخ میزنند یکی به نعل، اگه تشخیص اینه که کلاهبردایه و خبر ی از واقعیت تولید نیست باید به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام این را صراحتا اعلام فرمایید
  • علی‌احمدی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    وقتی‌سود‌باد‌آورده‌نجومی‌است‌دیگر‌کسی‌دل‌بکار‌نمی‌دهد‌
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    بورس در تمام دنیا کارایی دارد و مردم پول هاشان رابجای طلا و ماشین خانه و...در بورس سرمایه گداری میکنند .اتفاقا به تولید هم کمک میشود .وقتی سهام کارخانه قیمت واقعی باشد باعث پشتوانه کارخانه تولیدی است
  • پری IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    شش ماهه ایشون همین عرایض رو مدام تکرار می‌کنن. اگر لطف کنن توضیح بدن «هدایت نقدینگی به سوی تولید» از نظر ایشون به جز با بورس چه‌طوری ممکنه شکل بگیره که البته اگر راهکارشون در حد لیست نیاز ایشون برای پیروزی در جنگ نباشه، من کل دارایی‌هامو می‌فروشم می‌دم ایشون بزنه به زخم اقتصاد کشور.