معاون فنی و عمرانی استاندار تهران به تشریح ساز و کار برخورد با تخلفات ساختمانی در لواسان پرداخت.

محمد تقی زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی‌زاده معاون فنی و عمرانی استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر علت گسترش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده لواسان، گفت: بر اساس قانون در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها باید موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهرها تعیین تکلیف شود.

معاون فنی و عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: در شهر لواسان هم کمیسیون ماده ۱۰۰ فعال است و بر اساس مقررات اگر سه اصل فنی، شهرسازی و بهداشتی در ساخت‌وسازها رعایت نشود، کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ باید نسبت به قلع و تخریب اقدام کنند.

او افزود: اگر هم در ملکی، بنایی در چارچوب طرح‌های تفصیلی و جامع آن شهر نباشد نسبت به رأی جریمه اقدام می‌کنند و اگر هم داخل محدوده شهر است راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت نسبت به رفع تصرف اقدام می‌کند.

تقی‌زاده ادامه داد: به تازگی جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری در این خصوص برگزار شد که دستگاه‌ها مکلف شدند در حوزه محدوده مالکیتی‌شان و مسئولیتی که نسبت به اراضی دارند را روشن کنند که اگر در محدوده‌هایشان تصرفاتی شد، از طریق مراجع ذیصلاح نسبت به رفع تصرفات اقدام شود و اگر این ساخت‌وسازها در املاک اشخاص انجام شده ولی فرآیند کسب مجوز را طی نکرده است، نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.

کد خبر 532890
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha