مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

استفاده از آسفالت پلیمری و آسفالت ماستیکی سنگدانه‌ای در خطوط BRT و اجرای آسفالت‌های لایه نازک در سطح معابر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

بی آر تی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، بحث و تبادل‌نظر در رابطه با بکارگیری فناوری‌های نوین در فرآیند تولید و پخش آسفالت در نخستین نشست کمیته تحقیق و توسعه (R&D) با حضور مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و صاحبنظران، پژوهشگران و کارشناسان حوزه روسازی‌های آسفالتی برگزار شد.

بکارگیری فناوری‌های نوین در فرآیند تولید و پخش آسفالت یکی از راهکارهای مهم افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و افزایش طول عمر آسفالت است. همچنین در این نشست تخصصی استفاده از آسفالت پلیمری و آسفالت ماستیکی سنگدانه‌ای (SMA) در خطوط BRT، به کارگیری امولسیون جدید در قیرهای محلول، توسعه کاربرد تراشه آسفالت (RAP) و در نهایت اجرای آسفالت‌های لایه نازک در سطح معابر مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست، ضمن طرح این ایده که تولید روکش آسفالت باکیفیت، مستلزم کنترل زنجیره ارزش در مراحل تامین مصالح ورودی، فرآیند تولید، حمل و پخش و حتی مرحله بهره‌برداری (سیستم کنترل بار محوری) است، بر طراحی یک فرآیند تضمین کیفیت، مقدم بر سیستم کنترل کیفیت تاکید شد.

همچنین آزمایشگاه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان یکی از مراجع آزمایش محصول خروجی کارخانجات آسفالت در نظر گرفته شد.

ضرورت تدوین ضوابط و نظام‌نامه‌های مرتبط، دستوالعمل‌های لازم در حوزه تضمین کیفیت، اصلاح فرآیند تولید و پخش کارخانجات آسفالت و تعیین شاخص‌های بازرسی و لزوم آموزش کارشناسان خبره از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

کمیته (R&D) آسفالت، نهادی متشکل از متخصصان دانشگاهی، کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، پیمانکاران خبره بخش خصوصی و کارشناسانی از واحدهای مرتبط سازمان مهندسی و عمران شهر تهران است.

کد خبر 532922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha