تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۱۶ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 31 تیر 99

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

سیما لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۷۷ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری تاکنون به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۲۴۲ هزار و ۳۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۵۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در ادامه با بیان این‌که سامانه ۴۰۳۰ آماده پاسخگویی به پرسش‌های هموطنان در مورد کروناست و کارشناسان خبره در این سامانه مشاوره‌های عمومی و تخصصی لازم را در صورت تماس تلفنی مردم ارائه می‌کنند، افزود: حتی اگر ابهامی درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره کرونا داشته باشید می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان این سامانه اطلاعات صحیح را دریافت کنید.

وی افزود: همچنین در صورتی که علائمی از کرونا را در خود احساس کردید می‌توانید طی تماس با سامانه ۴۰۳۰ از نزدیک‌ترین مرکز ۱۶ ساعته به محل زندگی خود مطلع شوید، همکاران حاضر در این مراکز امکانات لازم برای تست و مشاوره‌های تخصصی را دارند و لازم نیست در گام اول به بیمارستان مراجعه کنید و خود را در معرض خطر بیماری قرار دهید.

لاری افزود: همچنان از شما مردم می‌خواهیم اصول سه‌گانه بهداشت پیشگیری از کرونا شامل ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متری و شستن مداوم دست‌ها را رعایت کنید تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه متوقف شود.

  • حدود ۲۵۶ هزار مبتلا در عربستان‌ | ۸۱ فوتی دیگر در عراق و تدابیر پیشگیرانه در نجف اشرف

وزارتخانه‌های بهداشت عراق و عربستان سعودی هر کدام با ارائه گزارش‌هایی از وضعیت رو به رشد شیوع ویروس کرونا در کشورهایشان خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سعودی، وزارت بهداشت عربستان سعودی با انتشار یک گزارش از ثبت ۲ هزار و ۴۷۶ مورد مبتلای دیگر به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. با احتساب این آمار رقم مجموع افراد مبتلا به ویروس کووید۱۹ در عربستان سعودی به ۲۵۵ هزار و ۸۲۵ نفر افزایش یافته است. همچنین براساس گزارش این وزارتخانه، تاکنون ۴ هزار مبتلا با بازیابی وضعیت جسمی خود به شمار بهبود یافتگان در این کشور افزوده شدند.

علاوه بر این، مسئولان بهداشتی عربستان از ثبت ۳۴ مورد فوتی دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داده‌اند عددی که شمار مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور به رقم ۲ هزار و ۵۵۷ نفر می‌رساند.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت عراق، ۲ هزار و ۴۶۶ شهروند دیگر این کشور به شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزوده شده‌اند. همچنین ۲ هزار ۱۱۴ نفر دیگر از مبتلایان بهبود یافتند و البته ۸۱ مورد فوتی نیز در این گزارش به ثبت رسیده است.

اکنون با احتساب این آمار شمار مجموع بهبودیافتگان کرونایی در عراق به ۶۴ هزار و ۹۵۰ نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ نیز در این کشور رقم ۹۷ هزار و ۱۵۷ گزارش شده است. تعداد مجموع جان‌باخته‌ها نیز ۳ هزار و ۳۹۰ نفر اعلام شده است.

از سویی دیگر ستاد کنترل بحران استان نجف عراق در آخرین گزارش خود از وضعیت رویارویی با شیوع ویروس در این استان خبر داده است که قوانین قرنطینه و منع رفت و آمد در خیابان‌های نجف از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح اجرا خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 533165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوذری IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    5 1
    چطوره که در خبرها میگن نیمی از درگذشتگان در اثر بیماری کووید ۱۹ از شهر تهران است اما موقع اعلام نواحی قرمز کشور تهران قرمز نیست و فقط در سطح هشداره؟ تهران حدودا ۱۰ درصد جمعیت کشور رو در خودش جا داده ولی ۵۰ درصد مرگ و میر در اثر کرونا از تهرانه.
    • علی TW ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      0 0
      نسبت به جمعیت میگن