همشهری آنلاین: رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیت در واقعه 15 خرداد روابط خود را با مردم نزدیکتر و با ترکیب دین و اراده مردم قدرتی ایجاد کرد که رژیم طاغوت را به لرزه در آورد.

به گزارش مهر، جمعی از مسئولان شهرستان ورامین و خانواده شهدای 15 خرداد صبح امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

 آیت‌الله  اکبر هاشمی رفسنجانی در این دیدار که به مناسبت سالروز 15 خرداد 42 صورت پذیرفت، گفت: 15 خرداد جزو نقطه های عظمت تاریخ انقلاب است و مردم ورامین این افتخار را دارند که نام شهرشان در تاریخ انقلاب می درخشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وقایع تاریخی پیش از 15 خرداد که منجر به این قیام شد تاکید کرد : قدرت روحانیت برای رژیم پهلوی نگران کننده بود و آنها به دنبال این بودند که قدرت دین و مرجعیت را تضعیف کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : قدرت عظیمی که از ترکیب دین و مردم به وجود می آید نیروی بسیار مهمی است که انقلاب اسلامی توانست آن را به وجود آورد و حلقه این اتصال ولایت فقیه می باشد که در نظام حکومتی جمهوری اسلامی به درستی تعبیه شده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود : اگر به مقتضای اسلام و خواست مردم حرکت کنیم قوی و پایدار خواهیم بود و اگر از این دو غافل شویم قدرت هیچگونه تحولی نخواهیم داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل جمهوری اسلامی و ترکیب این دو کلمه را بر مبنای توجه به جایگاه دین و مردم عنوان کرد و گفت: امام (ره) نیز با درک جایگاه دین و مردم عنوان جمهوری اسلامی را تایید و به مردم عرضه کرد.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان همایش 15 خرداد آن را گام مهمی برای تکریم شهدای این حادثه مهم عنوان کرد و گفت : برگزاری این گونه مراسم پرچم و تابلویی است که اعلام می نماید راه شهدا در جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برخی مشکلات مردم ورامین که در این دیدار به آن اشاره شد اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان این مشکلات رفع شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به خواست مردم شهر ورامین برای اتصال متروی تهران به شهر ورامین تاکید کرد: تجربه کلانشهرهای دنیا، تحقیقات در خصوص آلودگیهای زیست محیطی و اتلاف وقت، همه بیانگر این می‌باشد که توسعه مترو اجتناب ناپذیر است و اهمیت منطقه ورامین و ترکیب جمعیتی آن ارتباط متروی تهران با این شهر را مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به دو معضل گرانی و بیکاری که بسیاری از مردم را رنج می‌دهد تاکید کرد: منابع زیر زمینی، نیروی انسانی تحصیلکرده و مکتب انسان ساز ما سرمایه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان این دو مشکل را حل کرد.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامین در سخنانی گفت: مردم ورامین از بدو نهضت و قیام 15 خرداد با نثار جان ارادت خود را به دین، مرجعیت و روحانیت به اثبات رسانده اند.

همچنین دکتر نقوی نماینده مردم شهرستان ورامین با اعلام برخی مشکلات مردم این منطقه، خواهان تلاش برای رفع این معضلات شد.

در این دیدار با ارائه لوح تقدیر و هدایایی از چند تن از خانواده‌های شهدای 15 خرداد تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 53431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز