پیش از این فدراسیون به مدت 13 سال توسط ناصر پورعلیفرد اداره می‌شد که اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بدلیل بازنشستگی دو سال زودتر از اتمام دوره ریاستش با دستور وزارت ورزش فدراسیون را ترک کرد.

بدنسازي

به گزارش همشهری آنلاین زمان ثبت نام از کاندیدای ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از هفتم تا بیست و یکم مرداد ماه اعلام شد. پیش از این فدراسیون به مدت 13 سال توسط ناصر پورعلیفرد اداره می‌شد که اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بدلیل بازنشستگی دو سال زودتر اتمام دوره ریاستش با دستور وزارت ورزش فدراسیون را ترک کرد. وزارت ورزش بلافاصله محمد تقی امیر خراسانی را بعنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرد.

فدراسیون پر حاشیه

طی این دوماه تعلل‌های وزارت ورزش برای اعلام  آغاز ثبت نام از کاندیدای ریاست فدراسیون سبب شد تا روسای هیات‌های استانی اقدام به جمع آوری امضا برای تعیین و تکلیف ریاست فدراسیون کنند ولی با انتشار این خبر در حالی که نامه هنوز رسانه‌ای نشده بود وزارت ورزش اعلام کرد هفتم مرداد ماه آغاز ثبت نام از کاندیدای ریاست فدراسیون خواهد بود. با توجه به اینکه مسابقات جهانی این رشته آبان ماه برگزار خواهد شد و تیم ایران بدلیل شیوع ویروس کرونا پیشتر اعلام کرده که در این دوره حضور نخواهد داشت بنظر بهترین فرصت برای رئیس جدید است تا سر فرصت به اوضاع این فدراسیون پر حاشیه سرو سامانی بدهد.

کاندیدهای احتمالی

محمد تقی امیر خراسانی سرپرست فدراسیون، همان روزهای اول که به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی شد صراحتا اعلام کرد قصد حضور در انتخابات را ندارد و فقط شرایط بی طرف را برای سایر کاندیدا مهیا خواهد کرد. مهدی نصیبی دبیر پیشین  فدراسیون دیگر کاندیدای احتمالی است که از او بسیار نام برده میشود.

نصیبی چندی پیش به عنوان نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین معارفه شد پیشتر از او به عنوان کاندید تحت حمایت پورعیلفرد یاد می‌شد. عبدالمهدی نصیرزاده دیگر کاندید احتمالی است که شانس بسیاری برای کسب صندلی ریاست دارد. او دور پیش نیز کاندید ریاست فدراسیون بود که با فاصله اندک سه رای در مقابل پورعلیفرد صندلی ریاست را واگذار کرد البته در هفته های گذشته شایعاتی مطرح شده بود که نصیرزاده در صورت ثبت نام تایید صلاحیت نخواهد شد که با توجه به حضور او در انتخابات فدراسیون دانشگاهی که یک هفته زمان برگزاری آن به تعویق افتاد بنظر این فرضیه منتفی است و باید منتظر حضور او در انتخابات باشیم.

با توجه به شرایط موجود باید منتظر ثبت نام یک نفر هم با حمایت ناصر پورعلیفرد بود چرا که با توجه به حضور نصیبی در فدراسیون جانبازان معلولین حضور او در انتخابات در هاله ای از ابهام است. تا به حال فدراسیون نشین‌های سابق از کاندید مورد حمایت خود رونمایی نکرده‌اند ولی در هفته‌های آینده باید منتظر ماند و دید چه کسی از تیم سابق پیش قدم خواهد شد. فدراسیون بدنسازی با اینکه غیر المپیکی است ولی بدلیل وجود نقدینگی بالا و البته پر مخاطب بودنش بین جوان‌ها همیشه انتخاباتش با حواشی متعددی همراه بوده است.

کد خبر 534509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha