ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نسبت به مواضع اعلامی رئیس‌جمهوری در ستاد ملی کرونا انتقاد کرد که با حمایت مصطفی معین وزیر دولت اصلاحات روبرو شد.

دکتر مصطفی معین

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «رئیس‌جمهور با چه کسانی برای رهبری ستاد ملی کرونا مشورت می‌کند؟ همه باید در ترسیم چشم‌انداز فردای با کروناویروس و پس از آن برنامه‌ای منسجم داشته باشیم. نمی‌شود جان و مال شهروندان را با باید و نبایدها در معرض این اپیدمی بی رحم بدون دفاع رها کرد. تشویق مردم به برگزاری هر گونه تجمع و مراسم از طرف هر مسئول و با هر هدفی یعنی به کام مرگ کشاندن صدها نفر در روز. نظام سلامت تحمل اوج دیگری از این بیماری را ندارد. این جنگ فرسایشی با یک تدبیر علمی و منطقی قابل کنترل است.»

مصطفی معین استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزیر دولت اصلاحات در واکنش به این مطلب نوشت: «هم در نامه مستقیم به ایشان و هم در مقالات و مصاحبه‌ها به ضرورت داشتن یک برنامه راهبردی ملی برای دوران پاندمی و پساکرونا تاکید کرده‌ام ولی کو گوش شنوا؟»

دکتر معین رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور، فروردین ماه ۹۹ در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری، نوشته بود: «فرماندهی و مدیریت قاطع و دقیق و مبتنی بر کارشناسی بحران موجود در بالاترین سطح مدیریتی کشور و با استفاده از اختیارات موضوعه در قانون اساسی و حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها از نقطه نظرات کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرط بلامنازع جهت کنترل وضعیت بحرانی کنونی است.» 

وی متذکر شده بود: «ضمن تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت مشاغل خُرد و اقشار آسیب‌پذیر، انتظار می‌رود که کلیه ارکان کشور با همفکری و همدلی خاص، برنامه‌های عملیاتی و رویکردهای خود را بر این اساس بنا نهند، چرا که حتی حفظ منافع سیاسی و اقتصادی درمیان مدت و بلندمدت هم ایجاب می‌کند که رشد و رونق اقتصادی فدای سلامت جامعه گردد. پر واضح است که در صورت اتخاذ تصمیمات جامع‌نگر و عاقلانه، ثابت خواهد شد که نه تنها اقتصاد راهبر سیاست نیست بلکه سیاست و تدبیر اسب راهوار و تیزپای اقتصاد خواهد بود که مشخصه بسیاری از ممالک توسعه یافته است.»

کد خبر 534657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha