مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

دعای عرفه و نماز عید قربان در قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی اماکن برگزار می‌شود.

عید قربان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پنج‌شنبه ۹ مرداد چهار بقعه متبرکه و یک مسجد در قزوین میزبان مردم برای دعای عرفه خواهند بود. نماز عید قربان هم روز جمعه ۱۰ مرداد در حیاط مسجدالنبی(ص) و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. در شهرستان‌ها نیز مسئولان هر شهرستان با توجه به وضعیت کرونا تصمیم خواهند گرفت.

با توجه به اینکه روز عید قربان مصادف با روز جمعه است، هر شهری که نماز عید قربان را برگزار کند نماز جمعه را برگزار نخواهد کرد. تا این لحظه مقرر شده است که برنامه‌های اغلب بقاع متبرکه قزوین در روز عرفه بدون حضور مستمع برگزار شود و تنها در امامزاده حسین(ع)، بقعه چهار انبیا(ع)، حلیمه خاتون(س) و امامزاده اسماعیل(ع) باراجین میزبان زائران باشند.

در این بقاع دعای عرفه در فضای باز برگزار خواهد شد برای همین امر و به‌ منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صندلی‌ها در فضای آزاد چینش و ورود هم محدود خواهد بود و کنترل بهداشتی نیز انجام خواهد شد.

دعای عرفه به علت طولانی بودن در سال‌های گذشته از ساعت ۱۴ آغاز و تا اذان مغرب ادامه داشت ولی در سال ۹۹ به علت شیوع کرونا مدت مراسم کاهش پیدا کرده است و تنها طی ۲ ساعت برگزار خواهد شد.

 مراسم دعای عرفه در امامزاده حسین(ع) از ساعت ۱۷:۳۰، چهار انبیا(ع) از ساعت ۱۸، حلیمه خاتون(س) از ساعت ۱۷ و امامزاده اسماعیل(ع) باراجین هم از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد.

کد خبر 535566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha