جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یازده عضو القاعده عراق از جمله یکی از رهبران برجسته آن در استان صلاح‌الدین عراق به قتل رسیدند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که 11تن از اعضای القاعده از جمله یکی از رهبران برجسته آن در جریان عملیات امنیتی در استان صلاح الدین و شهر تکریت واقع در 180کیلومتری شمال بغداد به قتل رسیدند. 

به گزارش روز جمعه (10 خرداد) شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد العسکری، سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت نیروهای ویژه ارتش عراق این 11 تروریست را که از اعضای گروه القاعده بودند و  در میان آنها یکی از رهبران این گروه که دارای تابعیت عربی است نیز یافت می‌شود، بامداد امروز در راه اصلی تکریت به قتل رساندند.

به گفته وی این افراد به منظور گریز از استان نینوا در شمال عراق به شهر تکریت در یک کامیون حامل احشام مخفی شده بودند که نیروهای عراقی آنان را هدف قرار داده و به قتل رساندند.

نیروهای عراقی از چندی پیش به منظور تعقیب اعضای القاعده عملیات ام الربیعین را در شهر موصل واقع در 370کیلومتری شمال بغداد و برخی از شهرهای شمالی عراق به اجرا در آوردند که در جریان آن بیش از یک هزار فرد مظنون دستگیر شدند.

در همین حال، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در حملات پراکنده در استان دیالی و مرکز آن بعقوبه واقع در 60کیلومتری شمال شرق بغداد، شش نفر از جمله سه تن از اعضای یک خانواده کشته شدند. 

به گزارش العربیه، حمله خمپاره ای به شهر جلولاء، واقع در 80کیلومتری شرق بعقوبه موجب کشته شدن سه تن از اعضای یک خانواده و مجروح شدن دو تن دیگر شد. در این حمله مرکز پلیس جلولاء هدف قرار داشت.

در بعقوبه نیز انفجار مواد منفجره موجب شد سه تن از جمله دو کودک کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شوند. العربیه همچنین اعلام کرد که افراد مسلح در شهرک هبهب، واقع در 10کیلومتری شمال بعقوبه فردی را که به تازگی به شوراهای بیداری عراق پیوسته بود، ترور کردند.

با وجود ادامه عملیات تعقیب و جستجوی اعضای القاعده در استان دیالی عراق، این شهر یکی از پرتنش‌ترین مناطق عراق به شمار می‌آید.

کد خبر 53573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز