تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۷ میلیون و ۹۸۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۸۷ هزار نفر ثبت شد.

کرونا corona

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۵۴۸ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: یک هزار و ۶۷ نفر از این موارد جدید در مراکز درمانی بستری شدند. دکتر سیماسادات لاری گفت: از ۱۰ تا ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند.
وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید. وی گفت: تا کنون ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری گفت: ۴۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته لاری، تا کنون دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی همچنین گفت: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گزارش تسنیم، سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به عملکرد دانشگاه در زمینه کنترل کرونا گفت: نیروهای بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به‌شدت از وضعیت گلایه‌مند و خسته هستند به طوری که هفته گذشته ۱۵ پرستار استعفا دادند بنابراین با توجه به کمبود ضریب پرستار وضعیت خوبی نداریم و تنها با نیروهای رسمی نمی‌شود ادامه داد.

وی افزود: استان در وضعیت بحرانی است که برخورد مردم و اقدامات دستگاه‌ها با کادر بهداشت و درمان روحیه می‌دهد به طوری که باید بر وضعیت تالارها و مراسم‌ عزا و عروسی نظارت بیشتری صورت گیرد.

جمالیان ادامه داد: اگر قدرت اجرایی شدن مصوبات در استان پایین‌ بیاید و موضوع عادی انگاری شود وضعیت بدتری پیدا می‌کنیم به طوری که پرسنل کادر بهداشت و درمان با افزایش ساعات کاری و تا چند ماه اضافه کار خدمت می‌کنند.

اینفوگرافیک | ۲۶ استان در وضعیت قرمز و هشدار کرونا

  • زنگ خطر در عراق به صدا درآمد

افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه زنگ خطر را در این کشور به صدا درآورده است. به گزارش تسنیم، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا زنگ خطر است و باید اقدامات سختگیرانه‌ای علیه کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت نمی‌کنند، اتخاذ شود.

عراق روز گذشته بیشتر آمار ابتلا به ویروس کرونا را از زمان شیوع شاهد بود به طوری که ۳۳۴۶ نفر تنها در ۲۴ ساعت به کرونا مبتلا شدند.

حازم الجمیلی معاون وزارت بهداشت عراق گفت افزایش آمار مبتلایان به کرونا زنگ هشدار و نشانه نامناسب است.

منبع: ایرنا

کد خبر 536432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 0
    تعطیل نکنید خطر مرگ دارد