مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

برای نخستین بار در ایران و در چارچوب اهداف توسعه پایدار میراث جهانی، در دو منطقه فیروزآباد و سروستان برندسازی با نام میراث جهانی انجام می‌شود.

تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محصولات خاص تولیدی، غذاهای سنتی ویژه این دو منطقه، دست‌بافته‌های عشایری، هنرهای سنتی، صنایع‌دستی و آداب و رسوم خاص آنها با نام میراث جهانی یونسکو برندسازی می‌شود. این برنامه دانش‌بنیان در چارچوب تفاهم‌نامه و موافقت صنایع غذایی و اداره بازرگانی با استاندارد کیفیت برندسازی می‌شود.

 برند میراث جهانی نه تنها زمینه رقابت بین‌المللی برای توسعه پایدار سنت‌های پایدار مردم این مناطق را فراهم می‌آورد بلکه بسیاری از نوآوری‌های جدید دانش‌بنیان این مناطق را می‌توان با نام و نشان میراث جهانی برندسازی کرد. مهم‌ترین برندهای میراث جهانی نظیر گلسرخ فارس در منطقه فیروزآباد بیش از چند هزار سال قدمت دارد که فلکه گلسرخ الله در خروجی شهر شیراز با این نام و گبه میراث جهانی فیروزآباد با فیلم گبه برندسازی شد.

پسته سروستان با این برند به‌عنوان یک سنت غذایی پایدار زمینه رقابت بین‌المللی را به ‌دست می‌آورد و آداب و رسوم قشقایی‌ها با برند میراث جهانی در جشنواره‌های بین‌المللی معرف فرهنگ پایدار مناطق میراث جهانی خواهد بود. مجموعه «میراث جهانی منظر باستان‌شناسی محور ساسانی فارس» در چهل و دومین گردهمایی مجمع جهانی یونسکو در شهر منامه بحرین در تیرماه ۱۳۹۷ شمسی با شماره ثبت ۱۵۶۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

کد خبر 536978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha