دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

حضور در یک مراسم عروسی در شهر اردبیل باعث شد ۷۰ نفر از مهمانان به ویروس کرونا مبتلا شوند و یک نفر جان خود را از دست بدهد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، فرماندار اردبیل در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در اردبیل از بازگشت محدودیت‌ها باتوجه به وضعیت قرمز در شهرستان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: مردم باید این ویروس را جدی بگیرند.

مسعود امامی‌یگانه افزود: با توجه به تعطیلات آخر هفته تمام مراکز گردشگری شهرستان اردبیل در روزهای پنج شنبه و جمعه و شنبه تعطیل است و از پذیرش گردشگر در این روزها معذوریم.

وی بیان کرد: قرار شد به مدت یک هفته از امروز دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹، فعالیت و خدمات رستوران‌ها و مراکز غذایی در اردبیل به صورت بیرون‌بر باشد و با متخلفان برخورد جدی ‌شود.

فرماندار اردبیل ادامه داد: متاسفانه در یک عروسی در اردبیل ۷۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و حتی یک مورد فوتی نیز در این عروسی گزارش شد.

امامی‌یگانه گفت:  مردم باید همچنان از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم خودداری کنند.

به گفته وی، متاسفانه آمار فوتی‌ها، بستری‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا در اردبیل افزایش یافته و مردم باید با رعایت اصول بهداشتی نسبت به سلامت خود وخانواده‌هایشان حساس باشند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز گفت: چاپ آگهی مراسم ترحیم در چاپخانه‌ها و تجمع در این مراسم ممنوع است.

عدالت حاجی‌پور در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا این شهرستان افزود: بی‌توجهی مردم و عادی‌انگاری مسئله باعث افزایش شیوع بیماری در هفته‌های اخیر شده است.

وی، ادامه شیوع کرونا در پارس‌آباد را با توجه به جمعیت بالای این شهرستان، نگران‌کننده عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و خصوصی، اصناف و بازاریان باید مقید به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی باشند.

کد خبر 536979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha