سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

پرونده صنایع دستی یک شهر و دو روستای استان کردستان برای ثبت ملی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

اورامانات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان گفت: پرونده شهر «آرمرده» شهرستان بانه به‌عنوان شهر ملی نساجی سنتی، روستای «دیوزناو» سروآباد به‌عنوان روستای ملی ارغوان بافی و روستای «کاکو» دهگلان به‌عنوان روستای ملی گلیم‌بافی تدوین و برای ثبت ملی به معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.
فرهاد حامدی اضافه کرد: این اقدام در راستای توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها، مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار در مناطق مختلف شهری و روستایی استان انجام شده است.

وی به نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در صورت ثبت ملی این شهر و دو روستا گامی ارزشمند در راستای اعتلای اهداف وزارت میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی برداشته خواهد شد.

حامدی اظهار کرد: برای ارزیابی و انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، در استان شورایی تشکیل شده که وظیفه نظارت و جلب حمایت‌های دولتی و خصوصی را در حد ممکن بر عهده دارد.

کد خبر 537329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha