مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

ساخت شهرک بزرگ دامپروری فیروزآباد فارس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دامی ایران از ۱۷ سال پیش تاکنون بلاتکلیف مانده است.

افتتاح فاز اول پروژه بزرگ دامپروری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شهرک دامپروری و مجتمع دامی فیروزآباد با ظرفیت پرورش بیش از ۳۲۰۰ رأس گاو شیرده در این شهرستان ۱۷ سال پیش کلنگ‌زنی شد، اما هنوز به‌ سرانجام نرسیده است.

رئیس اداره تعاون روستایی فیروزآباد گفت: شهرک و مجتمع دامی فیروزآباد واقع در دوقلات یکی از طرح‌های شاخص دامداری شهرستان است که با هدف خروج دام از شهر فیروزآباد با واگذاری ۳۲ هکتار از اراضی ملی به معاونت امور دام جهاد کشاورزی در سال ۱۳۸۲ کلنگ آن به زمین زده شد.

محمود نیکبخت نژاد افزود: سال ۱۳۹۰ از محل اعتبارات استانی و اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان فارس، زیرساخت‌های لازم از جمله آب آشامیدنی، برق‌رسانی و آسفالت معابر عمومی فراهم شد. پیش‌بینی می‌شود این مجتمع و شهرک دامی به‌صورت میانگین روزانه ۴۵ تن شیر خام تولید و زمینه اشتغال حداقل ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم را ایجاد کند.

وی افزود: اجرای طرح فاضلاب که از جمله طرح‌های بهداشتی و استانداردسازی این شهرک است از مشکلات و موانع پیشرفت این شهرک دامی محسوب می‌شود که باید نگاه ویژه به آن شود. همچنین اعطای تسهیلات با نرخ مناسب بانکی، سهامداران را چشم انتظار توجه ویژه مسئولان شهرستان، استان و کشور کرده است.

رئیس اداره تعاون روستایی فیروزآباد تصریح کرد: بدون شک وجود صنایع تبدیلی در شهرستان یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی خواهد بود که این مهم علاوه بر رونق دامداری و اشتغال در شهرستان، باعث می‌شود دامداران انگیزه بیشتری برای فعالیت و تولید محصول شیر داشته باشند.

نیکبخت‌نژاد با بیان اینکه راه‌اندازی این شهرک و مجتمع دامی، یکی از مهم‌ترین نیازهای اصلی شهرستان فیروزآباد را مرتفع می‌کند، افزود: در این مجتمع هم‌اکنون یک مرکز مشغول به کار بوده و به دلیل کمبود این کارخانه‌ها بخشی از شیر تولیدی در شهرستان، به مرکز استان منتقل می‌شود.

کد خبر 537654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha