فرید مدرسی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: آقای ‎الیاس نادران مدتی است دنبال ‎استعفا از نمایندگی مجلس است ...

الیاس نادران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، خودی‌ها «حاج‌ الیاس» صدایش می‌کنند و از این‌رو گاه و بی‌گاه با این نام در شبکه‌های اجتماعی خطاب می‌شود ولی از جمله نمایندگان تهران محسوب می‌شود که برخلاف حمایت‌های اولیه‌اش از ریاست محمدباقر قالیباف بر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این روزها در نقش یکی از منتقدان او و اقدامات هیات‌رییسه پارلمان ظاهر شده است.

الیاس نادران با ۸۴۱ هزار و ۹۵۶ رای به عنوان چهارمین نفر از حوزه انتخابیه تهران وارد پارلمان شد و از همان ابتدا باتوجه به همراهی‌اش با قالیباف، نامش به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های ریاست مرکز پژوهش‌های قوه مقننه به میان آمد.

همزمان باتوجه به سوابق نادران در مجالس گذشته و پیگیری‌هایش در زمینه بودجه، برخی محافل رسانه‌ای از احتمال ریاستش بر این کمیسیون می‌گفتند ولی هیچ‌کدام این اتفاقات رخ نداد تا اینکه این روزها برخی روزنامه‌نگاران اعتدالگرا از احتمال استعفای او از مقام نمایندگی مردم تهران سخن به میان آورند.

نوع کنش و واکنش‌های حاکم بر مجلس ایران از یک‌سو و ارتباطات تنگاتنگ اصولگرایان با نهادهای پیدا و پنهان قدرت در جمهوری اسلامی به خودی خود، خبر از عدم‌ استعفای چهره‌ای چون الیاس نادران می‌دهد ولی در این میان فرید مدرسی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به دلخوری‌های این نماینده تهران اشاره کرد و نوشت: «‏آقای ‎الیاس نادران مدتی است دنبال ‎استعفا از نمایندگی مجلس است؛ آن هنگام که در نایب‌رییسی و ریاست کمیسیون بودجه جای نگرفت و مدت مدیدی قهر کرد و حتی توییت هم نمی‌زد. با توییت دیروزش فکر می‌کنم، اگر بذرپاش برکنار نشود او استعفایش را اجرایی می‌کند. باز هم باید نشست و تماشا کرد...»

اشاره مدرسی به ماجرای بذرپاش از آن جهت است که نادران پس از احمد توکلی دومین فردی بود که صراحتا از تخلفات هیات‌رییسه در ماجرای انتخاب رییس دیوان محاسبات سخن گفت.

دلخوری‌های نادران اما به بذرپاش و عدم ‌برکناری او از مقام ریاست دیوان محاسبات محدود نمی‌شود. نادران کنار حاجی‌بابایی شانس اصلی ریاست بر کمیسیون برنامه و بودجه بود ولی «۴۱ مصوبه هیات‌رییسه برای ورود ۴۱ نماینده مجلس به کمیسیون‌های خاص» که ۵ نفرشان هم سهم کمیسیون برنامه و بودجه بودند، سبب شد تا به‌طور ناگهانی شانس حاجی‌بابایی برای ریاست این کمیسیون افزایش یابد؛ شانسی که با کنار زدن غلامرضا تاجگردون از مجلس ازسوی علیرضا زاکانی و یارانش جدی‌تر شد تا حاجی‌بابایی برای پیروزی بر نادران کار دشواری پیش‌رو نداشته باشد.

نادران طعم شکست را بر سر رقابت با زاکانی در ماجرای مرکز پژوهش‌ها چشید تا او که از ابتدا به عنوان حامی قالیباف ایفای نقش کرده بود، این روزها در مجلس، جز یک نماینده عادی نباشد؛ در این میان اما پیگیری‌های از نمایندگان مجلس از بی‌اطلاعی آنان نسبت به ماجرای استعفای نادران حکایت دارد. لطف‌الله سیاه‌کلی و سمیه رفیعی، نمایندگان قزوین و تهران در همین رابطه گفتند که از ماجرای استعفای نادران چیزی نشنیده‌اند؛ خبری که می‌تواند احتمال کناره‌گیری نادران را به‌رغم تمام دلخوری‌هایش تضعیف کند.

کد خبر 537909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha