مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

مدیرعامل اتوبوسرانی شهر اهواز خبر داد تا چند روز آینده 20 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان این شهر اضافه می‌شود.

به گفته قضایی بر اساس برنامه پیش‌بینی شده با همکاری شهرداری اهواز و شورای شهر در سال 86 مبلغ 000/000/000/35 ریال اعتبار به‌ صورت یکجا به حساب سازمان شهرداری‌ها جهت خرید 199 دستگاه اتوبوس واریز شده که تا این تاریخ تعداد 110 دستگاه تحویل شده و 20 دستگاه دیگر تا چند روز آینده تحویل داده می‌شود.

قضایی افزود: «قبل از سهمیه‌بندی بنزین اتوبوسرانی متولیانی با این سبک و سیاق نداشتند و آماری دقیق نیز برای برنامه‌ریزی حال و آینده در دست نبود. اما بعد از سهمیه‌بندی بنزین که یک عزم ملی بود و با همکاری مردم به اجرا درآمد، ستاد تبصره13، سازمان حمل‌ونقل وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های کشور و حتی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور فعال شده و با جمع‌آوری آمار و ارقام دقیق نسبت به تخصیص اعتبارات و اتوبوس‌های مورد نیاز همت گماشتند.»

به گفته مدیرعامل اتوبوسرانی اهواز برای تامین اتوبوس‌های شهرها به‌ویژه کلانشهرهای کشور اتوبوس‌های ایویکو از طریق شرکت زامیاد و اسکانیا به‌جز شرکت‌های فعال قبلی شهاب‌‌خودرو و شرکت گواه از 3شرکت سازنده دیگر هم که به جمع تولید اتوبوس پیوستند، استفاده شد.

قضایی در ادامه افزود: «از جمله در مشهد، تبریز و اصفهان، با اندک زمان ممکن اقدام مؤثری در رفع کمبودها صورت گرفت.»

به گفته قضایی با افزایش اتوبوس‌ها هزینه‌های سازمان نیز افزایش خواهد یافت چرا که سازمان‌های اتوبوسرانی سازمان‌های انتفاعی محسوب نمی‌شوند در واقع سازمان‌های خدماتی هستند، از این‌رو در بودجه سال 86 مقرر شده یک‌سوم هزینه سازمان را شهرداری‌ها و یک‌سوم آن را دولت محترم تقبل نماید که در سال 86 شهرداری اهواز کمک‌های بسیار خوبی را برای رفع تنگناهای مالی به این سازمان گسیل داشته است.

وی تاکید کرد که مبالغی نیز از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شد که سبب شد تا سال 86 با شرایط خوبی در بخش اتوبوسرانی برای اهوازی‌ها به پایان برسد.
البته وی تاکید کرد که سازمان‌های اتوبوسرانی نیازمند کمک و مساعدت هستند: «در سال 87 هم بنا به اقدامات دولت در بخش حمل‌ونقل اعتبارات مناسبی مدنظر قرار گرفته شده است. یکی از اقدامات خوبی که در تحویل اتوبوس‌ها پیش آمد و جای تشکر از دولت دارد این بود که مقرر شد به 8 کلانشهر کشور اتوبوس دیزلی تحویل نشود و به جای آن اتوبوس‌های گازسوز اختصاص یابد.»

وی افزود: «به لحاظ آلایندگی شهرها اگر چنین اتفاقی می‌افتاد اهواز از اتوبوس کولردار محروم می‌شد و تمامی 199 دستگاه بدون کولر تحویل می‌شد. به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز و حومه پیگیری‌های این سازمان و همکاری دولت سبب شد تا مصوب هیأت محترم دولت با دستور شفاهی رئیس‌جمهور لغو و اتوبوس کولردار و دیزلی به اهواز تحویل داده شود.»

موضوع بعدی بحث کیفیت اتوبوس‌ها بوده که به‌ دلیل تقاضای زیاد کمتر به کیفیت توجه می‌شد اما به گفته مدیرعامل اتوبوسرانی اهواز، عملکرد بازرسان و نمایندگان ویژه از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سبب شد تا نظارت بر کیفیت ساخت افزایش یابد و این بخش هم فعال شود.

کد خبر 53852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز