یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر لزوم تحکیم روابط کشورهای عربی با ایران گفت، ایران بخشی از امت اسلامی است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، خالد مشعل، در مراسمی که به مناسبت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دمشق برگزار شده بود با اشاره به روابط کشورهای عربی با ایران دعوت به تحکیم آشتی و مصالحه با ایران کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس که در جمع شماری از علمای اسلامی اهل تسنن و شیعه و در حرم حضرت زینب سخنرانی می‌‌کرد، ادامه داد: فرزندان عرب و اسلام باید با یکدیگر متحد و همپیمان شده و ایران نیز بخشی از منظومه امت ما است نه دشمن ما.

وی تاکید کرد: باید دوست و دشمنان را از هم شناخت و تاکید می‌‌کنیم ما نیازمند آشتی حقیقی هستیم. خالد مشعل جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز به آشتی ملی فراخواند و گفت، فلسطینیان باید از تجربه آشتی لبنانی‌ها با یکدیگر بهره برند.

وی ادامه داد، نتایج کنفرانس آناپلیس، نقشه راه و وعده‌های جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا همگی از میان رفته است. مشعل اظهار داشت، بوش با وقاحت تمام به اعراب و فلسطینیان پشت کرده و در کنیست اسرائیل تنها بر منافع این رژیم تکیه داشت.

رئیس دفتر حماس تاکید کرد: جرج بوش تنها تا چند ماه دیگر در کاخ سفید است و ایهود اولمرت نیز تا چند هفته دیگر کرسی قدرت را ترک می‌کند و از همین جا می‌گویم همگان بدانند که چشم‌انداز جدیدی در منطقه ایجاد می‌شود که نیروهای مقاومت منطقه در آن پیروز می‌شود.

کد خبر 53862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز