دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

استاندار هرمزگان گفت: جزیره بوموسی که حدود شش ماه در وضعیت سبز قرار داشت، با مشاهده یک فرد مشکوک به ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار گرفت.

جامعه کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون همتی دوشنبه ۲۰ مرداد با اعلام این خبر افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با مشاهده یک فرد مشکوک به بیماری کرونا وضعیت بو موسی از سبز به سفید تغییر کرد که باید ورود و خروج به این جزیره کنترل شود.

وی بیان داشت: برای نظارت بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی، باید نماینده ثابت از سوی فرمانداری بندرعباس در مبادی ورودی و خروجی استقرار یابد تا در این خصوص کنترل جدی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: در هفته‌های اخیر شاهد روند نزولی و کاهش ابتلا به بیماری کرونا در استان هستیم که این امر نتیجه رعایت مناسب توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، برگزاری نکردن تجمع‌ها و مراسم‌های عروسی و ختم و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

همتی ادامه داد: برای تداوم روند کاهش ابتلا به کرونا در هرمزگان باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و عدم برگزاری تجمعات با جدیت از سوی مردم رعایت شود.

وی یادآور شد: تمامی مدیران و مسئولان وظیفه‌دارند بر محیط کار حوزه خود نظارت دقیق و جدی داشته باشند تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و در صورت عملکرد ضعیف مدیران ضمن تذکر جدی به آنان، برخورد قانونی نیز صورت خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: با متخلفان طبق مجازات‌های تعیین‌شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برخورد می‌شود.

شهرستان بو موسی در ۲۲۲ کیلومتری جنوب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع‌شده است.

کد خبر 538941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha