یحیی گل‌محمدی لیست ۷نفره‌ای را برای شروع فصل نقل‌و انتقالات در اختیار باشگاه قرار داده است که نشان از تصمیمات جدید او برای پرسپولیس فصل آینده دارد.

يحيي

به گزارش همشهری آنلاین پرسپولیس بعد از بازی‌های باقی مانده خود در لیگ و جام حذفی باید خود را مهیای حضور در لیگ قهرمانان آسیا کند. به همین دلیل یحیی گل‌محمدی لیست بازیکنان مد نظر خود را اعلام کرده است تا باشگاه با توجه به محدودیت زمانی پیگیر جذب آنها باشد. البته بازیکنانی که در لیست اولیه یحیی قرار دارند با احتمال جدا نشدن ستاره‌های ثابت ترکیب پرسپولیس است و در صورتی که جدایی غیرمنتظره‌ای در فصل نقل و انتقالات رخ دهد سرمربی پرسپولیس بازیکنانی را جایگزین خواهد کرد.

دروازه‌بان؛ دو گزینه محال و یک گزینه در دسترس

اولین خرید قطعی یحیی در پست دروازه خواهد بود. اما او برای این پست چند گزینه محدود را پیش خود می‌بیند. شاید اگر انتخاب با یحیی بود او پیام نیازمند و رشید مظاهری را سرخپوش می‌کرد اما هر دو دروازهبان با تیم‌های خود قرارداد دارند و انتقال آنها با توجه به روابط دو باشگاه با سرخ‌ها در سال‌های اخیر غیرممکن است. از میان گزینه‌های مطرح شده که احتمال حضورشان در پرسپولیس می‌رود حامد لک گزینه معقول‌تری است که احتمالا توافق با او برای پیوستن به پرسپولیس کار چندان سختی نباید باشد.

مدافع وسط: جایگزین  جلال و انصاری

یحیی با توجه به مصدومیت محمد انصاری که قطعا تا پایان نیم فصل لیگ بیستم قادر به همراهی پرسپولیس نخواهد بود، این مدافع را از لیست پرسپولیس تا نیم فصل دوم خارج خواهد کرد. با توجه به اینکه سیدجلال حسینی احتمالا فصل بعد آخرین سال حضور خود در فوتبال را تجربه خواهد کرد یحیی به دنبال خرید یک دفاع وسط مطمئن خواهد بود. بهترین گزینه برای سرمربی پرسپولیس شاگرد سابق او در پدیده یعنی محمد حسین مرادمند است. بازیکنی که چهارمین فصل حضورش در پدیده را هم پشت سر گذاشته و حالا مدافع با تجربهای درلیگ برتر محسوب می‌شود.

دفاع چپ: خرید با چاشنی جنجال

اما یکی از نقاط ضعف اصلی پرسپولیس در فصلی که گذشت مدافعان کناری این تیم بودند. اگر چه در جناح چپ با حضور محمد نادری و محمد انصاری پرسپولیس عملا مشکلی در این زمینه نداشت اما مصدومیت هر دوبازیکن باعث شد تا در بازی‌های پایانی لیگ شجاع خلیل زاده در این پست به میدان برود.

در صورتی که پرسپولیس موفق به جلب رضایت کورتریک بلژیک نشود محمد نادری در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد و عملا پرسپولیس در این پست بدون بازیکن تخصصی خواد بود. طی روزهای اخیر شایعاتی در خصوص توافق سعید آقایی با پرسپولیس منتشر شده بود. مدافعی که در پایان این فصل به نوعی از سپاهان کنار گذاشته شده بود اما اخیرا به تمرینات این تیم بازگشته است. با این حال این بازیکن احتمالا فصل اینده را در سپاهان  نخواهد بود.

حضور آقایی در پرسپولیس با توجه به ماجرای جنجالی نیم فصل اول و محرومیت او پیش از بازی برابر پرسپولیس می‌تواند حواشی خاص خود را به همراه داشته باشد. بازیکنی که روز قبل از بازی رفت با پرسپولیس  عکس توهین‌آمیزی علیه این باشگاه را به عنوان عکس پروفایل خود انتخاب کرده بود.  

دفاع راست: خاطررات رامین رضاییان زنده می‌شود؟

در سمت راست خط دفاعی هم پرسپولیس تنها مهدی شیری را به عنوان بازیکن تخصصی در اختیار دارد. مدافعی که در دومین سال حضورش در پرسپولیس نتوانست توقعات کادر فنی را برآورده کند تا یحیی برای این پست سراغ شاه‌ماهی نقل و انتقالات برود.

دانیال اسماعیلی فر شاید تنها مدافع راستی لیگ برتر باشد که خصوصیاتی شبیه رامین رضاییان دارد. پرسپولیس اگر بتواند اسماعیلی‌فر را جذب کند در روند حرکت تیمی خود می‌تواند تغییرات بسیار مفیدی ایجاد کند.

هافبک: سورپرایز لیست  و هشدار یحیی به کمال

تا به اینجای لیست یحیی عمده خریدهای مد نظر یحیی در خط دفاع بوده اما در خط هافبک یک گزینه کمتر مطرح شده حالا به لیست یحیی راه یافته است.

مهدی مهدی پور هافبک ذوب آهن یکی از گزینه های یحیی گل‌محمدی برای فصل آینده است. با توجه به مصدومیت ربیع خواه و افت کیفیت کمال کامیابی‌نیا در فصل نوزدهم مهدیپور احتمالا برای افزایش تحرک بیشتر در میانه میدان پرسپولیس مد نظر کادر فنی پرسپولیس قرار گرفته است. گفته می‌شود یحیی علاقه‌ای به تمدید قرارداد ربیع‌خواه ندارد و این بازیکن به پایان دوران حضورش در پرسپولیس نزدیک خواهد شد.

خط حمله: دو پدیده در دو لیگ

 در میان تیم‌های لیگ برتری تنها گزینه شاخص شهریار مغانلو ستاره بلند قامت پیکان است که از همین حالا شایعات حضورش در فوتبال اروپا هم مطرح شده و چند تیم داخلی را هم خواهان خود می‌بیند.  باید دید در پایان فصل این مهاجم در نهایت در تور کدام باشگاه خواهد افتاد.

با توجه به منع استقلال و پرسپولیس از خرید بازیکن خارجی یحیی چاره ای ندارد جز اینکه از میان گزینه های داخلی نیاز خود برای خط حمله پرسپولیس را تامین کند.

در صورتی که خبر جدایی علیپور صحت داشته باشد شرایط برای پرسپولیس سخت تر هم خواهد شد. یک گزینه لیگ یکی هم از دیروز برای پرسپولیس مطرح شده که اعلام کرده حتی نیم فصل هم پرسپولیس مذاکرانی با او داشته است. امین اسدی مهاجم آرمان گهر که در این فصل در ۱۸ بازی ۱۰ گل برای این تیم به ثمر رسانده و ۴ پنالتی و ۴ پاس گل هم در کارنامه‌اش ثبت کرده است. 

کد خبر 539531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha