رئیس انستیتو پاستور ایران ضمن توضیح درباره کارایی واکسن‌های ادعایی کرونا گفت: فعلا تا ۲ سال آینده مهم‌ترین راه پیشگیری رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: تولید واکسن کرونا هم‌اکنون یکی از مسائل بسیار مهم است. سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد، اینکه آیا این بیماری واکسن خواهد داشت یا نه و اگر واکسن دارد کدام واکسن موثر است و اگر واکسن جدیدی تولید می‌شود چه مدت ایمنی می‌دهدِ سه ماه یا ۶ ماه؟

وی گفت: در هر صورت در مورد ادعای تولید واکسن باید صبر کنیم تا واکسن مرحله سوم کارآزمایی بالینی را طی کند. بعد باید تمام مدارک و اسناد تولید واکسن را ببینیم و اگر همه مراحل به درستی و صحت انجام شده باشد باید برای جمعیت های میلیونی طی زمان توان ایمنی‌زایی خودش را ثابت کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: فعلا تا ۲ سال آینده مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است.

کد خبر 539911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    همه از جمله کارکنان انستیتو پاستور ایران که مکرر می پرسند این واکسنی هم که رییس محترم انستیتو پاستور ایران ادعا کرده اند ساخته اند، بفرمایید کجا ساخته اید و تست های حیوانی اش را انجام داده اید؟، و ای کاش توضیح می فرمودند که این مساله یک کار عظیم اما خیلی محرمانه است که در دنیای پر از رقابت امروز و خصوصا مخاطرات دشمنی های استکبار نمی شود جزئیات آنرا افشا کرد . مردم و همکاران مطلع باشند که حملات و تبلیغات سوئی که احتمالا به زودی از سوی بدخواهان آغاز خواهد شد و شاید مغرضان بخواهند دستاورد بزرگ دانشمندان ما را تا انجام آزمون های بالینی واکسن های ساخت روسیه و چین بر روی جمعیت انسانی مردم ایران زیر سوال ببرند، اما هموطنان عزیزمان مطمئن باشند که شخصیت دانشمند و آگاهی همچون جناب آقای دکتر بیگلری و دکتر عمرانی با اشراف کانل بر تخصص و علم ژنتیک ، شخصا بر همه ی مراحل ساخت و کنترل این واکسن به دقت نظارت دارند و شایعات دشمنان کمترین ارزشی ندارد