با صدور پروانه بهره‌برداری در منطقه ویژه اقتصادی بانه از سوی شورای عالی مناطق آزاد و بر اساس مطالعات انجام‌شده بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در ۲ فاز این منطقه ایجاد می‌شود.

منطقه اقتصادي بانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از پروژه‌های پیشران بخش صنعت و تولید استان کردستان است، بیش از ۶ ماه است که پروانه بهره‌برداری این پروژه از سوی  شورای عالی مناطق آزاد صادر نشده است.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان جلسه دفاعیه مربوط به صدور پروانه منطقه ویژه اقتصادی بانه قرار بود اسفند سال ۹۸ تشکیل شود که به دلیل شیوع کرونا انجام نشد و تا به امروز هم امکان تشکیل آن فراهم نشده است.

احمد خسروی افزود: پیشنهاد برگزاری این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس هم داده شد که مورد موافقت قرار نگرفت چرا که از این طریق امکان بیان کامل موارد علمی و فنی مربوط به این پروژه وجود ندارد.  

کاربری منطقه ویژه اقتصادی بانه در ابتدا صنایع تبدیلی و بسته‌بندی بود که بعد با مصوبه هیات دولت به تجاری - صنعتی تغییر پیدا کرد. مساحت منطقه ویژه اقتصادی بانه ۸۵ هکتار است، از ۳۵ هکتار فاز یک این منطقه ۲۰ هکتار آن فضای صنعتی است که پیش‌بینی شده ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد تولیدی در آن ایجاد شود. در فاز ۲ این پروژه هم اراضی صنعتی در نظر گرفته شده و براساس برآورد انجام شده ۱۲۰ واحد تولیدی هم در این مرحله احداث خواهد شد.

زیرساخت‌های اصلی هم مانند آب، برق و گاز در فاز نخست این پروژه انجام شده و علاوه برآن ۹۰ درصد جدول‌گذاری و ۹۵ درصد دیوارکشی در این منطقه هم اجرایی شده است.

چندین متقاضی زمین در این منطقه جواز فعالیت خود را دریافت کردند و منتظر انجام تشریفات قانونی و واگذاری زمین هستند.

کد خبر 540364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha