تصاویری از ساخت سالن روباز و تخصصی تئاتر و موسیقی «هما» منتشر شده است.

هما روستا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،سالن «هما» طبق اعلام بانی‌های آن با گنجایش ۶۰۰ خودرو و ۲ هزار تماشاگر در شهر آفتاب راه اندازی می‌شود و با گرفتن مجوزهای لازم برنامه های آن منتشر می‌شود. این سالن که به یاد هما روستا، هنرمند تئاتر و سینما و تلویزیون،«هما» نامگذاری شده است، ویژه اجرای تئاتر و موسیقی تعریف شده و بر اساس اعلام روابط عمومی سالن، مجموعه‌ی نامبرده آماده بهره‌برداری است و محمد قدس پروژه را مدیریت می‌کند.

بعد از همه‌گیری کرونا و تعطیلی سالن‌های تئاتر و کنسرت‌های موسیقی، گروه تئاتر «مونگو» به سرپرستی همایون غنی‌زاده تصمیم گرفت سالن روباز «هما» را تاسیس کند.

هما روستا،  متولد ۴ مهرماه ۱۳۲۳ بود که سال ۱۳۹۴ در روز تولدش و ببه دنبال بیماری از دنیا رفت. او که بازیگری و کارگردانی تئاترهای مختلفی را در کارنامه‌اش داشت، همسر زنده یاد حمید سمندریان، کارگردان نامدار تئاتر ایران بود. 

بازی در نمایش‌هایی همچون «باغ آلبالو» ، «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی»، «گنجینه طلا»، «بازرس»، « بازی استربندبرگ»، «مرغ دریایی»، «مرده‌های بی‌کفن و دفن»، «دایی وانیا»، «ببر گراز دندان» و همچنین بازی در فیلم‌هایی نظیر «پرنده کوچک خوشبختی» ،«از کرخه تا راین»، «دیوار شیشه‌ای» ،« گزارش یک قتل» ، «تمام وسوسه‌های زمین» (حمید سمندریان ۱۳۶۸)، «مسافران» و ... بخشی از فعالیت‌های هنری اوست.

او نمایش‌هایی مانند«سانتاکروز» و «آنتیگونه در نیویورک»،«باغ وحش شیشه‌ای» و ... را نیز کارگردانی کرده بود.

کد خبر 540504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha