مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی گیلان از شناسایی چهار غار باستانی در دره تارش واقع در ارتفاعات املش خبر داد و گفت: بر اساس نتایج بررسی‌های اولیه از سفال‌های سطحی با توجه به قرار گرفتن در منطقه جنگلی و نزدیک رودخانه، غارها مکانی مناسب برای انسان‌های اولیه به‌ عنوان پناهگاه بوده‌اند.

غار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ولی جهانی با اشاره به شناسایی غارهای باستانی تارش توسط کارشناسان باستان‌شناس اداره املش، اظهار کرد: این غارها در مختصات جغرافیایی ۴۰ درجه ۷۹ دقیقه و ۵۳ ثانیه عرض شمالی و ۴۲ درجه و ۳۱ دقیقه و ۱۰۰ ثانیه عرض جغرافیایی نسبت به سطح دریا قرار گرفته‌اند.

جهانی با بیان نتایج حاصل از بررسی‌های اولیه کارکرد این ۴ غار  افزود: این غارها در گذشته به ‌عنوان محل استقرار دامداران منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفت که بر اساس نتایج بررسی‌های اولیه از سفال‌های سطحی با توجه به قرارگیری غارها در منطقه جنگلی و نزدیک به رودخانه، مکان مناسبی برای انسان‌های اولیه به‌ عنوان پناهگاه است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان با تاکید بر ادامه بررسی‌های بیشتر برای دستیابی به قدمت دقیق این غارها بیان کرد: در بررسی‌های اولیه و مقدماتی، این غارها تحت عناوین A، B، C و D نام‌گذاری شده‌اند و برنامه فشرده برای بررسی‌های دقیق‌تر برای دستیابی به قدمت دقیق، توسط اداره‌کل و با مشارکت یگان حفاظت استان انجام خواهد شد.

کد خبر 540663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha