سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا ادعا کردند ایران در گذشته به نیروهای طالبان و دیگر نیروهای ائتلاف حاصر در افغانستان برای شکار کردن سربازان آمریکایی پول می‌داده است.

سردار سليماني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، چند هفته پس از بی‌اعتنایی دانلد ترامپ به ماجرای پول دادن روسیه به طالبان برای شکار آمریکایی‌ها در افغانستان، حالا سازمان‌های جاسوسی در پی جور کردن بهانه‌ای تازه هستند تا جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی را توجیه کنند.

گزارشی که روز دوشنبه از جامعه اطلاعاتی آمریکا منتشر شد مدعی است ارتش ایالات متحده و سیاستمداران آمریکایی وقتی در جریان رابطه ایران و طالبان قرار گرفتند، تصمیم گرفتند اقدامی جدی و عملیاتی علیه این روند در پیش بگیرند. آنها معتقد بودند دست‌کم در شش اقدام تروریستی و حمله علیه مواضع و نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۹ پای پول ایران در میان است؛ از جمله یک حمله انتخاری مرگبار به پایگاه هوایی بگرام که به مرگ دو غیرنظامی و زخمی شدن چهار نیروی آمریکایی انجامید.

گزارش پنتاگون حاکی است پول حمله به نیروهای آمریکایی را یک دولت خارجی به شبکه حقانی می‌داد که رئیس آن جانشین سرکرده طالبان در افغانستان است. آن دولت خارجی هم ایران است. پس از آن بود که رئیس جمهوری آمریکا دستور حمله پهپادی را به رئیس سپاه قدس ایران صادر کرد؛ کمتر از یک ماه پس از حمله به پایگاه بگرام.

گفته می‌شود مقام‌های ارشد دولت ترامپ از ماجرای تامین مالی طالبان به عنوان یکی از دلایل ترور سردار قاسم سلیمانی نام برده‌اند.

کد خبر 541277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha