یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

همشهری امارات: تیم ملی والیبال در بازی با استرالیا به برتری 3 بر صفر رسید تا پرونده دیدارهای ایران در رقابت‌هایی که عنوان سنگین انتخابی والیبال المپیک روی آن بود، با 2 برد بسته شود

تیم ملی در شرایطی راهی ژاپن شد که هیچ‌یک از مدیران تیم و فدراسیون والیبال، امیدی به موفقیت این تیم نداشتند. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال و زوران گاییچ، سرمربی تیم در دو اظهار نظر جداگانه، اما کاملا مشابه، یاس خود را علنی کردند. آنها معتقد بودند تیم ما هیچ بختی برای صعود به المپیک ندارد. تیم، با این وضعیت راهی ژاپن شد تا برای کسب 2 سهمیه المپیک با 7 تیم دیگر مبارزه کند.

شانس ما این بود که باید در دل این بازی‌ها، رقابتی درون‌قاره‌ای را برای کسب سهمیه آسیا برگزار می‌کردیم. از این دید، اگر تیم ما  می‌توانست از پس دو تیم برتر آسیا یعنی ژاپن و کره جنوبی بربیاید، راهی المپیک می‌شد.

اظهار‌نظر عجیب گاییچ در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی مشخص کرد تیم ما برای سفری تفریحی راهی توکیو شده است. او گفت ژاپن و ایتالیا به المپیک می‌روند و دیگر تیم‌ها نباید بی‌دلیل وقت خود را تلف کنند.

با این اظهار‌نظر، شاید ظرفیت روحی بازیکنان ما به نصف و کمتر از آن کاهش پیدا کرد تا حتی نتوانیم الجزایر را با وجود برتری 2 بر صفر در 2 ست اول شکست دهیم. شکست‌های پیاپی در برابر الجزایر، ژاپن، آرژانتین، کره جنوبی و ایتالیا، نشان داد گاییچ چقدر ماهرانه درباره تیم تحت رهبری خود حرف زده است.

بازی دیروز تیم ملی در برابر استرالیا، اگرچه با برتری 3 بر صفر ایران به پایان رسید، اما هیچ اتفاق مثبتی را برای ما رقم نزد. این تیم که برای کسب سهمیه آسیا اقیانوسیه با ژاپن رقابت می‌کرد، پس از برد ژاپن مقابل آرژانتین و قطعی شدن صعود میزبان بازیها به المپیک پکن، انگیزه‌های خود را برای ادامه رقابت‌ها از دست داد تا دومین برد ایران در این بازی‌ها ثبت شود.

کارشناسان والیبال ایران همگی معتقد بودند قرار گرفتن گاییچ در راس هرم کادر فنی به دلیل حضور او در لیگ روسیه و ندیدن بازی‌های لیگ برتر ایران، بزرگترین ضربه را به پیکر تیم ملی ما زد. گاییچ که در زمان حضور در تیم ملی، بیشتر تورنمنت‌ها را با شعار «ما‌ نمی‌توانیم» آغاز کرده، در این تورنمنت هم به وظیفه خود عمل کرد و تیم ما را از رسیدن به هدف بازداشت.

بازیکنان تیم ملی پس از پایان رقابت‌ها و قرار گرفتن در رده ششم مسابقات (پس از ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، آرژانتین و استرالیا و بالاتر از الجزایر و تایلند) به ایران بازگشت تا بخت خود را برای رقابت‌هایی دیگر بیازماید.     

منبع: همشهری امارات

کد خبر 54271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز